Οι συνεχείς επιθέσεις που πραγματοποιούν οι μαχητές Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα δημιουργούν τριγμούς στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Μετά τα εμπορευματοκιβώτια και τα δεξαμενόπλοια, και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) αναγκάζονται να αλλάξουν την αρχική τους πορεία απομακρυνόμενα από τη διώρυγα του Σουέζ και λαμβάνοντας μεγαλύτερες εκτροπές μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας (COGH).
Ερυθρά Θάλασσα: Φορτίο αξίας 35 δισ. δολ. έχει εκτραπεί
Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσαν να προκαλέσουν άλμα στους ναύλους στην spot αγορά των LNG Carriers, λόγω των μεγαλύτερων ταξιδιών και της αύξησης των ασφαλίστρων πολεμικού κινδύνου. Οι ναύλοι για ένα μεταφορέα TFDE είναι σήμερα γύρω στα 120.000 δολάρια την ημέρα, μειωμένοι κατά 32% σε ετήσια βάση, λόγω των υψηλών αποθεμάτων και της χλιαρής ζήτησης, αλλά οι ναυλομεσίτες αναμένουν ότι οι τιμές θα κάνουν άλμα από την επόμενη εβδομάδα, σημειώνει ο οίκος αναλύσεων Drewry.
Το LNG
Σύμφωνα με τον Drewry AIS, πέντε LNGC (εκ των οποίων τρία φορτωμένα και δύο σε κατάσταση έρματος) έχουν εκτραπεί από τη διώρυγα του Σουέζ μέχρι στιγμής. Τρία από τα LNGC της Celsius – τα δύο ναυλωμένα από την Gunvor – έχουν επαναδρομολογηθεί από την περασμένη εβδομάδα.
Σύμφωνα με τoν Drewry AIS, το 70% των αμερικανικών εξαγωγών κατευθύνεται προς την Ευρώπη, ενώ το 25% προς την Ασία και το 5% προς τη Νότια Αμερική το 2023. Εν τω μεταξύ, οι εξαγωγές από το Κατάρ προς την Ασία αντιστοιχούν στο 78%, ενώ η Ευρώπη κατέχει το 22% φέτος. Οι συνεχιζόμενες ανησυχίες για τη διώρυγα του Σουέζ που γίνεται επικίνδυνο πέρασμα για τα πλοία έχουν αρχίσει να δημιουργούν χάος στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, σημειώνει ο Drewry.
Η συνέχιση των επιθέσεων των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε να διαταράξει τις μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω της διώρυγας του Σουέζ, καθώς παραμένει ένα δημοφιλές και προτιμώμενο πέρασμα για τα φορτία που φθάνουν στην Ασία από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ. Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2023, η διώρυγα του Σουέζ κατέγραψε το 50% των διελεύσεων LNGC, ακολουθούμενη από την COGH (28%) και τον Παναμά (22%).
Οι διελεύσεις
Επιπλέον η διώρυγα του Σουέζ παραμένει ένα κρίσιμο πέρασμα για το Κατάρ, καθώς περίπου το 15% των φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου από το Κατάρ κινείται προς την Ευρώπη μέσω του Σουέζ, αποτελώντας το 5-6% των συνολικών ευρωπαϊκών προμηθειών φυσικού αερίου. Ως αποτέλεσμα, οι σημερινές εκτροπές έχουν προκαλέσει αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου, με το TTF να εκτοξεύεται κατά 7% μέσα σε μία ημέρα.
O Drewry πιστεύει ότι τα υψηλά ποσοστά αποθήκευσης στην Ευρώπη και η υποτονική ζήτηση από την Ασία δεν δημιουργούν πρόβλημα βραχυπρόθεσμα, αλλά μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο εάν η κατάσταση εξελιχθεί περαιτέρω, ιδίως με τους περιορισμούς της και στη Διώρυγα του Παναμά, λόγω ξηρασίας.
Πάντως οι αρχές της Διώρυγας του Παναμά (ACP) ανακοίνωσαν την αύξηση των ημερήσιων διελεύσεων σε 24 από τις 22 που ίσχυαν, γεγονός που θα μειώσει ελαφρώς τις καθυστερήσεις γύρω από τη Διώρυγα του Παναμά. Ωστόσο, επί του παρόντος, η διώρυγα του Σουέζ έχει μεγαλύτερη σημασία για την αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου σε σύγκριση με εκείνη του Παναμά και μπορεί να επηρεάσει τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Μέση Ανατολή προς τη λεκάνη του Ατλαντικού.
Οι μεγαλύτερες εκτροπές των φορτίων μέσω του COGH σε περίπτωση παρατεταμένων επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόσθετη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα, καθώς η επαναδρομολόγηση των φορτίων από το Κατάρ (Ras Laffan) προς την Ευρώπη (ARA) από το Σουέζ στο COGH θα αύξανε το χρόνο πλεύσης κατά περίπου 80% από 15 σε 27 ημέρες. Αυτό θα μεταφραζόταν επίσης σε υψηλότερο κόστος μεταφοράς για τη ναυτιλία.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη