Οι συνεχείς επιθέσεις που πραγματοποιούν οι μαχητές Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα δημιουργούν τριγμούς στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Μετά τα εμπορευματοκιβώτια και τα δεξαμενόπλοια, και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) αναγκάζονται να αλλάξουν την αρχική τους πορεία απομακρυνόμενα από τη διώρυγα του Σουέζ και λαμβάνοντας μεγαλύτερες εκτροπές μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας (COGH).
Ερυθρά Θάλασσα: Φορτίο αξίας 35 δισ. δολ. έχει εκτραπεί
Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσαν να προκαλέσουν άλμα στους ναύλους στην spot αγορά των LNG Carriers, λόγω των μεγαλύτερων ταξιδιών και της αύξησης των ασφαλίστρων πολεμικού κινδύνου. Οι ναύλοι για ένα μεταφορέα TFDE είναι σήμερα γύρω στα 120.000 δολάρια την ημέρα, μειωμένοι κατά 32% σε ετήσια βάση, λόγω των υψηλών αποθεμάτων και της χλιαρής ζήτησης, αλλά οι ναυλομεσίτες αναμένουν ότι οι τιμές θα κάνουν άλμα από την επόμενη εβδομάδα, σημειώνει ο οίκος αναλύσεων Drewry.
Το LNG
Σύμφωνα με τον Drewry AIS, πέντε LNGC (εκ των οποίων τρία φορτωμένα και δύο σε κατάσταση έρματος) έχουν εκτραπεί από τη διώρυγα του Σουέζ μέχρι στιγμής. Τρία από τα LNGC της Celsius – τα δύο ναυλωμένα από την Gunvor – έχουν επαναδρομολογηθεί από την περασμένη εβδομάδα.
Σύμφωνα με τoν Drewry AIS, το 70% των αμερικανικών εξαγωγών κατευθύνεται προς την Ευρώπη, ενώ το 25% προς την Ασία και το 5% προς τη Νότια Αμερική το 2023. Εν τω μεταξύ, οι εξαγωγές από το Κατάρ προς την Ασία αντιστοιχούν στο 78%, ενώ η Ευρώπη κατέχει το 22% φέτος. Οι συνεχιζόμενες ανησυχίες για τη διώρυγα του Σουέζ που γίνεται επικίνδυνο πέρασμα για τα πλοία έχουν αρχίσει να δημιουργούν χάος στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, σημειώνει ο Drewry.
Η συνέχιση των επιθέσεων των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε να διαταράξει τις μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω της διώρυγας του Σουέζ, καθώς παραμένει ένα δημοφιλές και προτιμώμενο πέρασμα για τα φορτία που φθάνουν στην Ασία από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ. Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2023, η διώρυγα του Σουέζ κατέγραψε το 50% των διελεύσεων LNGC, ακολουθούμενη από την COGH (28%) και τον Παναμά (22%).
Οι διελεύσεις
Επιπλέον η διώρυγα του Σουέζ παραμένει ένα κρίσιμο πέρασμα για το Κατάρ, καθώς περίπου το 15% των φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου από το Κατάρ κινείται προς την Ευρώπη μέσω του Σουέζ, αποτελώντας το 5-6% των συνολικών ευρωπαϊκών προμηθειών φυσικού αερίου. Ως αποτέλεσμα, οι σημερινές εκτροπές έχουν προκαλέσει αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου, με το TTF να εκτοξεύεται κατά 7% μέσα σε μία ημέρα.
O Drewry πιστεύει ότι τα υψηλά ποσοστά αποθήκευσης στην Ευρώπη και η υποτονική ζήτηση από την Ασία δεν δημιουργούν πρόβλημα βραχυπρόθεσμα, αλλά μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο εάν η κατάσταση εξελιχθεί περαιτέρω, ιδίως με τους περιορισμούς της και στη Διώρυγα του Παναμά, λόγω ξηρασίας.
Πάντως οι αρχές της Διώρυγας του Παναμά (ACP) ανακοίνωσαν την αύξηση των ημερήσιων διελεύσεων σε 24 από τις 22 που ίσχυαν, γεγονός που θα μειώσει ελαφρώς τις καθυστερήσεις γύρω από τη Διώρυγα του Παναμά. Ωστόσο, επί του παρόντος, η διώρυγα του Σουέζ έχει μεγαλύτερη σημασία για την αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου σε σύγκριση με εκείνη του Παναμά και μπορεί να επηρεάσει τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Μέση Ανατολή προς τη λεκάνη του Ατλαντικού.
Οι μεγαλύτερες εκτροπές των φορτίων μέσω του COGH σε περίπτωση παρατεταμένων επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόσθετη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα, καθώς η επαναδρομολόγηση των φορτίων από το Κατάρ (Ras Laffan) προς την Ευρώπη (ARA) από το Σουέζ στο COGH θα αύξανε το χρόνο πλεύσης κατά περίπου 80% από 15 σε 27 ημέρες. Αυτό θα μεταφραζόταν επίσης σε υψηλότερο κόστος μεταφοράς για τη ναυτιλία.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner