
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της απογραφής πλοίων και πληρωμάτων της 20ης Σεπτεμβρίου 2022 της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, σε σύνολο 1.519 πλοίων 100 ΚΟΧ και άνω που περιλαμβάνονταν στο μητρώο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)2 , απογράφηκαν 1.131 πλοία, εκ των οποίων 1.044 ήταν ελληνικά και 87 ελληνόκτητα υπό ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Από τα 1.044 ελληνικά πλοία 944 ήταν εν ενεργεία και 100 σε αργία ή παροπλισμό. Από τα 87 ελληνόκτητα πλοία, συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, τα 67 ήταν εν ενεργεία και 20 σε αργία ή παροπλισμό. Στο σύνολο των 1.131 πλοίων που απογράφηκαν την ημέρα της απογραφής απασχολούνταν 18.370 Έλληνες και ξένοι ναυτικοί. Αναλυτικότερα, στα ελληνικά πλοία που απογράφηκαν απασχολούνταν 17.253 ναυτικοί, από τους οποίους το 60,9% ήταν Έλληνες και το 39,1% ξένης εθνικότητας. Στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ απασχολούνταν 1.117 ναυτικοί, εκ των οποίων το 78,4% ήταν Έλληνες και το 21,6% ξένης εθνικότητας .

Στο σύνολο των 1.131 πλοίων που απογράφηκαν την ημέρα της απογραφής απασχολούνταν 18.370 Έλληνες και ξένοι ναυτικοί. Αναλυτικότερα, στα ελληνικά πλοία που απογράφηκαν απασχολούνταν 17.253 ναυτικοί, από τους οποίους το 60,9% ήταν Έλληνες και το 39,1% ξένης εθνικότητας. Στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ απασχολούνταν 1.117 ναυτικοί, εκ των οποίων το 78,4% ήταν Έλληνες και το 21,6% ξένης εθνικότητας .

Επίσης, η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) καταγράφει αύξηση στον αριθμό των Ελλήνων και ξένων ναυτικών στα ελληνικά πλοία. Ειδικότερα, από τη σύγκριση των στοιχείων της απογραφής του έτους 2022 με τα αντίστοιχα στοιχεία της προηγούμενης απογραφής του έτους 2020 παρατηρείται ότι το σύνολο των Ελλήνων και ξένων ναυτικών στα ελληνικά πλοία που απογράφηκαν (1.044 πλοία) αυξήθηκε κατά 10,1%, ενώ στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ (87 πλοία) το σύνολο των Ελλήνων και ξένων ναυτικών αυξήθηκε κατά 27,8%.
Παρατηρείται αύξηση 12,7% των Ελλήνων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία και αύξηση 14,5%, αυτών που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία. Αντίστοιχα, παρατηρείται αύξηση 6,3% των ξένων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία και 121,1%, αυτών που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ (Πίνακας 1, 2, Γράφημα 3).

Η κατανομή του ναυτεργατικού δυναμικού μεταξύ των κατηγοριών των πλοίων δείχνει ότι 3.329 Έλληνες και ξένοι ναυτικοί (18,1%) υπηρετούσαν σε φορτηγά πλοία, 7.983 (43,5%) σε δεξαμενόπλοια, 6.322 (34,4%) σε επιβατηγά και τουριστικά και 736 (4,0%) σε λοιπά πλοία (Πίνακας 1). Από τα στοιχεία της απογραφής έτους 2022 παρατηρείται ότι, από το σύνολο των 17.253 Ελλήνων και ξένων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία, το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 32,8% (5.655 άτομα), το κατώτερο προσωπικό το 58,6% (10.108 άτομα), οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 8,5% (1.463 άτομα) και το 0,2% (27 άτομα) δεν είχε ναυτική ειδικότητα. Αντίστοιχα, από το σύνολο των 1.117 Ελλήνων και ξένων ναυτικών στα συμβεβλημένα με το ΝΑΤ ελληνόκτητα πλοία το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 30,7% (343 ναυτικοί), το κατώτερο προσωπικό το 63,8% (713 ναυτικοί), οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 3,2% (36 ναυτικοί) και χωρίς ναυτική ειδικότητα ήταν το 2,2% (25 ναυτικοί).


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί