Η πρόσφατη κλιμάκωση των επιθέσεων κατά της εμπορικής ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα από τις δυνάμεις των Χούθι με έδρα την Υεμένη, που αποσκοπούν σε αντίποινα για τη στρατιωτική επιχείρηση του Ισραήλ στη Γάζα, ωθεί όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφεύγουν τη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με την Alphaliner η εκτροπή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας σημαίνει επιπλέον καθυστερήσεις στο ταξίδια του πλοίου μεταξύ έξι και 14 ημερών ανάλογα τα λιμάνια αναχώρησης και άφιξης.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι επιθέσεις των Χούθι πιθανότατα δεν θα τελειώσουν σύντομα
Κόστος σε χρήμα… και περιβάλλον
Αυτό σημαίνει επιπλέον κόστος σε καύσιμα αλλά και επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Παράλληλα η εξέλιξη αυτή οδηγεί και σε άνοδο των ναύλων αφού μειώνεται ο αριθμός των πλοίων που αναζητούν ναυλώσεις.
Ειδικότερα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για να φτάσει από την Σαγκάη στον Πειραιά μέσω του Σουέζ διανύει 7.800 μιλια και κάνει ένα ταξίδι 19 ημερών ενώ εάν εκτραπεί μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα διανύσει 14.100 μίλια και θα χρειασθεί 34 ημέρες να φτάσει στον Πειραιά. Αυτό σημαίνει επιπλέον 6.300 μίλια και 15 παραπάνω ημέρες ταξίδι.
Ανάλογα από τη Σαγκάη στο Αμβούργο μέσω του Σουέζ το πλοίο θα διανύσει 10.800 μιλια και θα κάνει ένα ταξίδι 26 ημερών ενώ μέσω του διάπλου της Αφρικής θα διανύσει 14.600 μίλια και θα κάνει ένα ταξίδι 36 ημερών θα προσθέσει δηλαδή 3.600 μίλια στο ταξίδι του και επιπλέον δέκα ημέρες.
Τα εμπορεύματα
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, μιας εταιρείας ανάλυσης της ναυτιλιακής αγοράς, περιέγραψε τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα ως «μια καταστροφή που καίγεται σιγά σιγά και που ξέσπασε πραγματικά το Σαββατοκύριακο». Και πρόσθεσε: «Όλοι όσοι εμπλέκονται στην παγκόσμια ναυτιλία, ιδίως στις αλυσίδες εφοδιασμού που συνδέονται με τη διώρυγα του Σουέζ, προσπαθούν να μάθουν πού βρίσκονται τα εμπορεύματά τους και πού κατευθύνονται».
Ο κ. Sand δήλωσε ότι η διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να προσθέσει περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια, ή περίπου το ένα τρίτο, στο κόστος ενός ταξιδιού από την Ασία στην Ευρώπη. Πρόσθεσε ότι ορισμένοι ναύλοι στη ναυτιλία αυξήθηκαν κατά 20% τις τελευταίες ημέρες. Ένα μέρος αυτού του πρόσθετου κόστους θα μπορούσε να μετακυλιστεί στους καταναλωτές, καθώς ο πληθωρισμός επιβραδύνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.
Το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ
Για τα εμπορικά πλοία που διέρχονται από τη ζωτικής σημασίας υδάτινη οδό που συνδέεται με τη Διώρυγα του Σουέζ, το κόστος ασφάλισης εκτινάχθηκε αυτήν την εβδομάδα από περίπου 0,1% με 0,2% στο 0,5% της αξίας του φορτίου. Δηλαδή ένα πλοίο 100 εκατομμυρίων δολαρίων πρέπει να πληρώσει περίπου 500.000 δολάρια ανά ταξίδι! Διαφορετικά θα πρέπει να διαλέξει το αυξημένο κόστος για το ταξίδι γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ