Η πρόσφατη κλιμάκωση των επιθέσεων κατά της εμπορικής ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα από τις δυνάμεις των Χούθι με έδρα την Υεμένη, που αποσκοπούν σε αντίποινα για τη στρατιωτική επιχείρηση του Ισραήλ στη Γάζα, ωθεί όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφεύγουν τη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με την Alphaliner η εκτροπή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας σημαίνει επιπλέον καθυστερήσεις στο ταξίδια του πλοίου μεταξύ έξι και 14 ημερών ανάλογα τα λιμάνια αναχώρησης και άφιξης.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι επιθέσεις των Χούθι πιθανότατα δεν θα τελειώσουν σύντομα
Κόστος σε χρήμα… και περιβάλλον
Αυτό σημαίνει επιπλέον κόστος σε καύσιμα αλλά και επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Παράλληλα η εξέλιξη αυτή οδηγεί και σε άνοδο των ναύλων αφού μειώνεται ο αριθμός των πλοίων που αναζητούν ναυλώσεις.
Ειδικότερα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για να φτάσει από την Σαγκάη στον Πειραιά μέσω του Σουέζ διανύει 7.800 μιλια και κάνει ένα ταξίδι 19 ημερών ενώ εάν εκτραπεί μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα διανύσει 14.100 μίλια και θα χρειασθεί 34 ημέρες να φτάσει στον Πειραιά. Αυτό σημαίνει επιπλέον 6.300 μίλια και 15 παραπάνω ημέρες ταξίδι.
Ανάλογα από τη Σαγκάη στο Αμβούργο μέσω του Σουέζ το πλοίο θα διανύσει 10.800 μιλια και θα κάνει ένα ταξίδι 26 ημερών ενώ μέσω του διάπλου της Αφρικής θα διανύσει 14.600 μίλια και θα κάνει ένα ταξίδι 36 ημερών θα προσθέσει δηλαδή 3.600 μίλια στο ταξίδι του και επιπλέον δέκα ημέρες.
Τα εμπορεύματα
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, μιας εταιρείας ανάλυσης της ναυτιλιακής αγοράς, περιέγραψε τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα ως «μια καταστροφή που καίγεται σιγά σιγά και που ξέσπασε πραγματικά το Σαββατοκύριακο». Και πρόσθεσε: «Όλοι όσοι εμπλέκονται στην παγκόσμια ναυτιλία, ιδίως στις αλυσίδες εφοδιασμού που συνδέονται με τη διώρυγα του Σουέζ, προσπαθούν να μάθουν πού βρίσκονται τα εμπορεύματά τους και πού κατευθύνονται».
Ο κ. Sand δήλωσε ότι η διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να προσθέσει περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια, ή περίπου το ένα τρίτο, στο κόστος ενός ταξιδιού από την Ασία στην Ευρώπη. Πρόσθεσε ότι ορισμένοι ναύλοι στη ναυτιλία αυξήθηκαν κατά 20% τις τελευταίες ημέρες. Ένα μέρος αυτού του πρόσθετου κόστους θα μπορούσε να μετακυλιστεί στους καταναλωτές, καθώς ο πληθωρισμός επιβραδύνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.
Το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ
Για τα εμπορικά πλοία που διέρχονται από τη ζωτικής σημασίας υδάτινη οδό που συνδέεται με τη Διώρυγα του Σουέζ, το κόστος ασφάλισης εκτινάχθηκε αυτήν την εβδομάδα από περίπου 0,1% με 0,2% στο 0,5% της αξίας του φορτίου. Δηλαδή ένα πλοίο 100 εκατομμυρίων δολαρίων πρέπει να πληρώσει περίπου 500.000 δολάρια ανά ταξίδι! Διαφορετικά θα πρέπει να διαλέξει το αυξημένο κόστος για το ταξίδι γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ