Την άμεση ανάληψη δράσης από τη διεθνή κοινότητα για την προστασία της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα ζητούν ο ένας μετά τον άλλο οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς καθώς, όπως εκτιμούν, αν η ηρεμία αργήσει να επανέλθει στην περιοχή θα είναι εις βάρος της παγκόσμιας οικονομίας. Την ίδια στιγμή ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ανακοινώνουν προσαυξήσεις ανά container λόγω της δρομολόγησης των πλοίων γύρω από την Αφρική.
Με ανακοινώσεις τους επικροτούν τη διεθνή ομάδα δράσης που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία των ΗΠΑ με την επωνυμία Operation Prosperity Guardian, που έχει στόχο την προστασία της ναυσιπλοΐας από τις επιθέσεις των Χούθι στον Κόλπο του Αντεν. Στην ομάδα συμμετέχουν αρκετές χώρες, ενώ παρούσα δήλωσε και η χώρα μας, με χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Αμυνας Νίκου Δένδια, επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ».
Ερυθρά Θάλασσα: Οι επιθέσεις των Χούθι πιθανότατα δεν θα τελειώσουν σύντομα
Ο αντίκτυπος των επιθέσεων πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα στις ναυτιλιακές αγορές θα εξαρτηθεί από το πόσο καιρό οι εταιρείες θα συνεχίσουν να αποφεύγουν την περιοχή – και αυτό μπορεί να διαρκέσει αρκετό καιρό, αναφέρουν αναλυτές.
Διατυπώνονται και εκτιμήσεις ότι η κατάσταση θα παραμείνει προβληματική και το πρώτο τρίμηνο του 2024. Σε κάθε περίπτωση η όποια καθυστέρηση της επιστροφής στην ομαλότητα θα σπρώχνει προς τα πάνω τους ναύλους κυρίως στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Από την Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ διέρχεται το 30% του παγκόσμιου όγκου μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων. Οι τιμές των ναύλων στα containers αυξήθηκαν ήδη κατά περίπου 30% στις μεταφορές από την Ασία προς την Ευρώπη τις τελευταίες ημέρες.
Παράλληλα οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιδιώκουν να καλύψουν το πρόσθετο κόστος των πλόων γύρω από την Αφρική με μια σειρά από υψηλές ή νέες προσαυξήσεις.
Η ναυτιλιακή εταιρεία MSC Mediterranean Shipping Company πρόκειται να αυξήσει την τιμή αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Ευρώπη στην Ασία με μια προσαύξηση που δεν έχει ξαναγίνει στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, για να διατηρήσει «το συνεχές επίπεδο των υπηρεσιών της» από τις 20 Ιανουαρίου 2024 θα εφαρμόσει μια επιβάρυνση λειτουργίας έκτακτης ανάγκης ύψους 1.200 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο 20 teu, 1.500 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 teu και 2.000 δολ. για μονάδες ψυγείου.
Οι ναυτιλιακοί φορείς ανησυχούν και επικροτούν την ανάληψη δράσης από τη διεθνή κοινότητα. Η ECSA (ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ) με ανακοίνωσή της χαιρέτισε την απόφαση της ΕΕ να συμβάλει στην αμερικανική επιχείρηση «Prosperity Guardian» μέσω της επιχείρησης «EUNAVFOR Atalanta».?
Αμεση δράση
Οι πρόσφατες επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας είναι βαθιά ανησυχητικές. Χαιρετίζουμε την ενισχυμένη δέσμευση της ΕΕ και τη διεθνή συνεργασία και προτρέπουμε σθεναρά για άμεση δράση ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η ευημερία των ναυτικών μας και η ασφάλεια των εμπορικών πλοίων που διέρχονται από την περιοχή, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.?
Η ECSA τονίζει ότι η ναυτιλία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης – από την ενέργεια έως την ασφάλεια των τροφίμων και την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η προστασία των βασικών ναυτιλιακών οδών και της διεθνούς αρχής της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας είναι απαραίτητη για την εγγύηση της ασφάλειας της ηπείρου.?Η ECSA ενθαρρύνει και υποστηρίζει επίσης όλες τις συντονισμένες προσπάθειες, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών, που συμβάλλουν στη διατήρηση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας.
Ταυτόχρονα και το World Shipping Council χαρακτήρισε τη στρατιωτική ομάδα δράσης ως «κρίσιμη» για την υπεράσπιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας.
Η ασφάλεια των πληρωμάτων είναι προτεραιότητά μας, πρόσθεσε ο Edouard Louis-Dreyfus, πρόεδρος της γαλλικής ένωσης εφοπλιστών. Βασιζόμαστε στην παρουσία των γαλλικών στρατιωτικών πλοίων στην περιοχή, καθώς και των συμμαχικών ναυτικών για την προστασία των εμπορικών πλοίων και τη διασφάλιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας, είπε.
Ενώ οι λεπτομέρειες αυτής της επιχείρησης θα κοινοποιηθούν τις επόμενες ημέρες, η ομάδα κρούσης θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μείωση της ικανότητας των Χούθι να στοχεύουν και να επιτίθενται στην εμπορική ναυτιλία, σημείωσε το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο.
ΠΗΓΗ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons