Πισωγύρισμα για τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζόμενων στις πλατφόρμες συνιστά η κατάρρευση της ευρωπαϊκής συμφωνία για ψηφιακές πλατφόρμες τύπου Uber και Volt που ήταν «κλεισμένη» από την προηγούμενη εβδομάδα.
Με επικεφαλής τη Γαλλία και αρκετά άλλα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα) να ακολουθούν απορρίφθηκε η προτεινόμενη ευρωπαϊκή οδηγία για τη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών όσων εργάζονται μέσω ψηφιακής πλατφόρμας με πρόσχημα ότι ήταν διαφορετική από το σχέδιο κειμένου που συμφωνήθηκε από τα κράτη μέλη τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.
Delivery: Έρχονται τα πάνω κάτω – Η συμφωνία που αλλάζει το καθεστώς 5,5 εκατ. εργαζομένων
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη συμφώνησαν στις 13 Δεκεμβρίου σε μια μεταρρύθμιση που θα μπορούσε να είναι η πρώτη παγκοσμίως που θα κάλυπτε τους όρους για τους εργαζόμενους σε πλατφόρμες.
Το σχέδιο νόμου ανέφερε ότι οι αυτοαπασχολούμενοι εργαζόμενοι σε ψηφιακές πλατφόρμες θα μπορούσαν να επαναταξινομηθούν ως επίσημοι εργαζόμενοι και, ως εκ τούτου, να έχουν πρόσβαση σε βασικά εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα.
Οι χώρες που συντάχθηκαν με τη Γαλλία
Σύμφωνα με τη γαλλική Le Monde: H Γαλλία, με την υποστήριξη της Τσεχικής Δημοκρατίας, της Φινλανδίας, της Ελλάδας, της Ουγγαρίας, της Ιρλανδίας, της Λετονίας, της Λιθουανίας και της Σουηδίας, δήλωσε ότι δεν μπορεί να υποστηρίξει το συμφωνηθέν κείμενο. Για την έγκριση του απαιτείται ειδική πλειοψηφία 15 εκ των 27 κρατών μελών της ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 65% του πληθυσμού του μπλοκ.
Την Τετάρτη, ο υπουργός Εργασίας της Γαλλίας Ολιβιέ Ντισόπ τάχθηκε κατά της συμφωνίας, λέγοντας στους νομοθέτες στη γαλλική Γερουσία ότι δεν «σεβόταν» την προηγούμενη λεπτή ισορροπία που βρήκαν μεταξύ τους οι υπουργοί της ΕΕ τον Ιούνιο.
«Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν διαθέτουμε την απαραίτητη ειδική πλειοψηφία για να καταλήξουμε σε συμφωνία σχετικά με αυτόν τον σημαντικό φάκελο», δήλωσε εκπρόσωπος της ισπανικής προεδρίας.
«Ως εκ τούτου, αποφασίσαμε να μην υποβάλουμε το κείμενο σε επίσημη ψηφοφορία στην COREPER (συνεδρίαση του πρέσβη) και να το παραδώσουμε στην επερχόμενη βελγική Προεδρία για να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις, για τις οποίες τους ευχόμαστε καλή τύχη», πρόσθεσε.
Το λόμπι των πολυεθνικών
Η οδηγία παρουσιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2021 και προκάλεσε αντιδράσεις. Σύμφωνα με το Euronews, μια έκθεση που κυκλοφόρησε πέρυσι από το Παρατηρητήριο της Εταιρικής Ευρώπης διαπίστωσε ότι εταιρείες όπως η Uber, η Deliveroo, η Bolt και η Wolt αύξησαν ραγδαία τις δαπάνες τους στις Βρυξέλλες για να επηρεάσουν τη διαμόρφωση του νόμου. Οι εταιρείες αυτές αντιμετωπίζουν την προοπτική διόγκωσης του κόστους, εάν τα εκατομμύρια των αυτοαπασχολούμενων εργαζομένων που χρησιμοποιούν επαναταξινομηθούν και αποκτήσουν πρόσβαση σε εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα, όπως ο κατώτατος μισθός, οι συλλογικές διαπραγματεύσεις, τα όρια του χρόνου εργασίας, η ασφάλιση υγείας, η άδεια ασθενείας, τα επιδόματα ανεργίας και οι συντάξεις γήρατος.
Η Ελιζαμπέτα Γκουαλμίνι, Ιταλίδα ευρωβουλευτής των Σοσιαλιστών που ηγήθηκε της σύνταξης του νομοσχεδίου, δεν έκρυψε τον προβληματισμό της.
«Δεν καταλαβαίνουμε γιατί η Γαλλία θα έπρεπε να είναι εναντίον 30 εκατομμυρίων εργαζομένων, οι οποίοι πρόκειται να γίνουν 45 εκατομμύρια τα επόμενα 10 χρόνια», είπε στο POLITICO πριν από τις συζητήσεις που κατέληξαν άδοξα.
«Ο φόβος μου είναι ότι τελικά τα λόμπι και οι πολυεθνικές έχουν κάνει τη δουλειά τους», πρόσθεσε απογοητευμένη.
Βάσει της συμφωνίας, οι εργαζόμενοι τεκμαίρεται νομικά ότι είναι μισθωτοί εργαζόμενοι ψηφιακής πλατφόρμας (και όχι αυτοαπασχολούμενοι) εάν η σχέση τους με την πλατφόρμα πληροί τουλάχιστον δύο από τους πέντε δείκτες που ορίζει η οδηγία.
Οι δείκτες αυτοί περιλαμβάνουν:
- ανώτατα όρια στην αμοιβή που μπορούν να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι
- εποπτεία της απόδοσής τους, μεταξύ άλλων με ηλεκτρονικά μέσα
- έλεγχο της κατανομής ή της ανάθεσης καθηκόντων
- έλεγχο των συνθηκών εργασίας και περιορισμούς στην επιλογή του ωραρίου εργασίας
- περιορισμούς της ελευθερίας τους να οργανώνουν την εργασία τους και κανόνες σχετικά με την εμφάνιση ή τη συμπεριφορά τους
Πηγή:in.gr
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο