Μια θέση στο βάθρο της «χρυσής» αγοράς αθλητικών ειδών αξίας άνω των 700 εκατ. ευρώ αναζητούν έλληνες και διεθνείς «παίκτες», την ώρα που η απόφαση των κολοσσών παραγωγής αθλητικών ειδών, όπως η Nike και η Adidas, να αναπτύξουν μόνες τους το δίκτυο λιανικής ανατρέπει τα δεδομένα και ο ήδη σκληρός ανταγωνισμός μέσω του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου εντείνεται.
Η αλυσίδα καταστημάτων Intersport του ομίλου Fourlis, η οποία σήμερα θεωρείται ο leader στην εγχώρια λιανική των αθλητικών ειδών, αρχίζει να νιώθει έντονα την πίεση των Βρετανών της JD Sports, που κατέχοντας από το 2021 το δίκτυο της Cosmos Sport κατά 80% (το υπόλοιπο 20% ανήκει στην ιδρυτική οικογένεια Τσικνάκη), αναπτύσσονται ταχύτατα.
Πολυτέλεια: Γιατί έχει εδραιωθεί στην Ευρώπη
Το άνοιγμα του 5ου καταστήματος JD Sports που έκανε εγκαίνια χθες στον Πύργο του Πειραιά και ουσιαστικά σηματοδότησε και την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του εμβληματικού κτιρίου στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, κλείνει μια ιδιαίτερα παραγωγική χρονιά για τον όμιλο, καθώς συνολικά προστέθηκαν στο δίκτυο 17 νέα σημεία πώλησης.
Όπως αναφέρει η κα Αλεξία Κουβέλη, Marketing Director του ομίλου, μιλώντας στον ΟΤ, το 2023 η στρατηγική επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη των JD Sports, ενώ όσον αφορά την επέκταση των Cosmos Sport δόθηκε έμφαση στην Βόρεια Ελλάδα.
Για το 2024, σύμφωνα με την κα Κουβέλη, προγραμματίζεται να ανοίξουν περισσότερα από 10 καταστήματα με το JD στην Καλλιθέα και το Cosmos Sport στην Κομοτηνή να είναι ήδη σε φάση κατασκευής.
Πέραν της ταχύτατης επέκτασης, ο όμιλος αλλάζει και τη στρατηγική ανάπτυξης των σημάτων κατευθύνοντας το καταναλωτικό κοινό σε διαφορετικά δίκτυα ανάλογα με το τι θέλει να αγοράσει.
Έτσι, όπως αναφέρει η κα Κουβέλη, η αλυσίδα Cosmos Sport, που εγκαινίασε προ δύο ημερών νέο κατάστημα στη Γλυφάδα, υιοθετεί μια νέα sport-driven στρατηγική μειώνοντας το «αποτύπωμά» της σε street fashion και athleisure, κατηγορίες που αναπτύσσονται μέσω της αλυσίδας JD. Μάλιστα, σύμφωνα με την Marketing Director του ομίλου, η αλυσίδα JD έχει καταφέρει να αποσπάσει ένα σημαντικό μερίδιο μεταξύ των νεαρότερων καταναλωτών (Gen Z και Gen Α).
Σήμερα, ο όμιλος μετράει 75 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα καθώς και έξι e-shops για τις αντίστοιχες επιμέρους εμπορικές επωνυμίες που αναπτύσσει Sneaker10, Sportsfactory, Slamdunk, Rundom, JD Sports και Cosmos Sport. Από τον Απρίλιο του 2021 διαθέτει παρουσία και στην αγορά της Κύπρου, λειτουργώντας συνολικά 7 φυσικά καταστήματα με τις εμπορικές επωνυμίες Cosmos Sport, Sneaker10 και JD καθώς και τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Oι πωλήσεις στην χρήση 2022 ανήλθαν σε 102,3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 5,8 εκατ. ευρώ.
Οι κινήσεις του leader
Από την πλευρά της Intersport, που κυριαρχεί στην ελληνική αγορά όσον αφορά τον τζίρο, σχεδιάζεται αναδιοργάνωση της παρουσίας της στη Ρουμανία, ενώ εφέτος έχει προσθέσει στο δίκτυό της στην Ελλάδα 3 νέα καταστήματα φθάνοντας στα 59 καταστήματα.
Σε επίπεδο επενδύσεων έχει πραγματοποιήσει δαπάνες 12 εκατ. ευρώ για την αυτοματοποίηση του κέντρου διανομής στα Οινόφυτα με σκοπό την εξυπηρέτηση τόσο των εταιρικών πελατών όσο και των παραγγελιών μέσω e-commerce για τους πελάτες λιανικής, ενώ δίνεται έμφαση στην αναβάθμιση των καταστημάτων του δικτύου της.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Fourlis για τη χρήση του 2022, η λιανική αθλητικών ειδών εμφάνισε συνολικές πωλήσεις 184,3 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,6% σε σχέση με το 2021. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,8% στα 140 εκατ. ευρώ, ενώ στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 10,4%, σε σύγκριση με το 2021.
Εξαιρουμένης της επίδρασης της απώλειας των αλυσίδων The Athlete’s Foot καθώς και της Intersport στην Τουρκία, ο τζίρος της δραστηριότητας αθλητικών ειδών ενισχύθηκε κατά 9% στο εννεάμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας τα 129 εκατ. ευρώ.
Μεγαλώνει το εκτόπισμα της Zakcret
Την ίδια στιγμή η Zakcret, ελληνική αλυσίδα αθλητικών και sportswear ειδών της οικογένειας Χαϊκάλη, έχει επίσης διευρύνει σημαντικά το εκτόπισμά της στην αγορά τα τελευταία χρόνια.
Εφέτος η αλυσίδα άνοιξε καταστήματα στην Καλαμάτα, στην Καλλιθέα, στη Θεσσαλονίκη, στον Άλιμο, στην Κομοτηνή και στη Λαμία και πλέον το δίκτυό της αριθμεί 34 φυσικά σημεία. ∆ιαχειρίζεται τα εµπορικά σήµατα Zakcret Sports, Sneaker Cage, Outletcenter.gr και District Seventy Five.
Όσον αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας, αύξηση κατά 12,7% παρουσίασε ο κύκλος εργασιών της το 2022 καθώς διαμορφώθηκε στα 43,57 εκατ. ευρώ, από 38,67 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα καθαρά της κέρδη έφθασαν στα 413.770 ευρώ καταγράφοντας μείωση της τάξης του 87,95%.
Σπριντ για τους Σέρβους της Sport Vision
Έχοντας κλείσει δύο χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά ο σέρβικος όμιλος αθλητικών ειδών Sport Vision αναπτύσσεται μέσα από τρία brands (Sport Vision, tike! και Buzz), με το τρίτο κατά σειρά εμπορικό σήμα, το tike!, να κάνει ντεμπούτο τον Σεπτέμβριο σε διατηρητέο κτίριο στην οδό Μητροπόλεως, γωνία με τη Νίκης.
Η Sport Vision, η οποία στοχεύει σε 30 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2024, αυτή τη στιγμή διαθέτει 17 καταστήματα
Εκτιμάται ότι ο ελληνικός τζίρος του ομίλου θα φθάσει εφέτος τα 15 εκατ. ευρώ από 5,33 εκατ. το 2022.
Εκτίναξη μεγεθών για την Decathlon
Με μόλις τρία καταστήματα η Decathlon και μόνο στην Αττική, κατόρθωσε το 2022 να αυξήσει πάνω από 60% τον τζίρο της και φέτος να εκτιμάται πως έχει ξεπεράσει σημαντικά τα 20 εκατ. ευρώ.
Κατά την περσινή χρήση, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 62,01% και ανήλθαν σε 665.749 ευρώ από 410.934 ευρώ.
40 χρόνια εμπειρίας για την Σιόντης
Η Σιόντης Ν. Εμπορική Ενδυμάτων – Υποδημάτων Α.Ε. με πάνω από σαράντα χρόνια εμπειρίας στο χώρο του λιανικού εμπορίου αθλητικών και casual ειδών, αναπτύσσει τα σήματα Hall of Brands, Saint Soles, Sneakerology και Urban Hall of Brands. Από τις πιο πρόσφατες επενδύσεις της ήταν η δημιουργία ενός νέου καταστήματος – πολυχώρου Hall of Brands 4.000 τ.μ. στο εμπορικό κέντρο που συστεγάζονται οι κινηματογράφοι Village στην περιοχή του Ρέντη. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2022 ανήλθε στο ποσό των 9,91 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 1,99% συγκριτικά με το 2021, ενώ αποτελέσματα μετά από φόρους υποχώρησαν σημαντικά σε 171 χιλ. ευρώ από 567 χιλ. ευρώ το 2021.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων