![Ναυτιλία: Άνοδο των ναύλων μέχρι 100% βλέπουν οι αναλυτές, λόγω Χούθι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/containership-768x404-1.jpg)
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για το μεταφορικό κόστος το αμέσως επόμενο διάστημα καθώς οι αναλυτές εκτιμούν ότι μπορεί να ανακοινωθούν αυξήσεις στους ναύλους στα containers μέχρι και 100% σε σύγκριση με την περίοδο προ των επιθέσεων ανταρτών Χούθι στα πλοία. Η κρίση στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας έχει εκτοξεύσει το κόστος των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών στα ύψη, καθώς η αγορά συνεχίζει να αντιδρά στα πλοία που αναγκάζονται να αποφεύγουν τη διώρυγα του Σουέζ, αναφέρει η Xeneta, μια από τις κορυφαίες πλατφόρμες συγκριτικής αξιολόγησης και πληροφόρησης για τις τιμές των θαλάσσιων και αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών.
Χούθι: Πώς πλήττουν το παγκόσμιο εμπόριο
Όπως προβλέπουν, το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 100% μετά τις πυραυλικές επιθέσεις της πολιτοφυλακής των Χούθι σε εμπορικά πλοία στο στενό Bab-el-Mandeb – πύλη προς την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ.
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, δήλωσε ότι η περίοδος αιχμής είναι ήδη εδώ. Οι μεταφορείς θαλάσσιων εμπορευμάτων προσπαθούν απεγνωσμένα να ανακτήσουν το κόστος της αποστολής πλοίων από την Άπω Ανατολή προς τη Μεσόγειο, τη Βόρεια Ευρώπη και την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας αντί να κατευθύνονται μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Οπως και την εποχή της Covid-19
Όπως είδαμε κατά τη διάρκεια των χρόνων της Covid, όταν υπήρξαν τεράστιες διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού, αν εξακολουθεί να υπάρχει επείγουσα ανάγκη να κινηθούν τα φορτία, τότε οι επιχειρήσεις θα πρέπει να πληρώσουν πολύ περισσότερα για να το κάνουν, τονίζει ο Peter Sand.
Τα στοιχεία της πλατφόρμας Xeneta δείχνουν ότι οι τιμές ανά FEU (ισοδύναμο εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών) διαμορφώθηκαν σε 1.875 δολάρια μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Μεσογείου στις 14 Δεκεμβρίου – ήδη μια αύξηση 25% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Ωστόσο, οι ναυλωτές λαμβάνουν τιμές άνω των 6.500 δολαρίων για αποστολές υψηλής προτεραιότητας στην υπηρεσία Diamond Tier της Mediterranean Shipping Company (MSC).
Ο Sand πρόσθεσε: “Αυτή η τιμή δεν είναι ακόμη ο μέσος όρος της αγοράς, αλλά είναι αυτό που θα πρέπει να πληρώσουν οι επιχειρήσεις για επείγουσες αποστολές. Μέσα στις επόμενες 10 ημέρες περίπου, μπορεί κάλλιστα να γίνει ο μέσος όρος της αγοράς”.
Δεν θα λυθεί γρήγορα…
Η διώρυγα του Σουέζ είναι μια κρίσιμη αρτηρία για το παγκόσμιο εμπόριο, οπότε η διαταραχή που προκλήθηκε από τις πυραυλικές επιθέσεις δεν θα λυθεί γρήγορα ή εύκολα και οι τιμές των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών θα συνεχίσουν να αυξάνονται, όπως εκτιμάται.
Οι εταιρείες τακτικών γραμμών θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών έχουν ήδη εισαγάγει μια σειρά προσαυξήσεων ως απάντηση στην αποφυγή της διώρυγας του Σουέζ. Την Πέμπτη, η A.P. Moller ανακοίνωσε μια προσαύξηση διακοπής διέλευσης (Transit Disruption Surcharge – TDS), με άμεση ισχύ, και μια προσαύξηση έκτακτης ανάγκης (Emergency Contingency Surcharge – ECS), η οποία θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, εν αναμονή διαπραγματεύσεων.
Την Τετάρτη, η MSC ανακοίνωσε παρόμοια σειρά προσαυξήσεων.
Οι φορτωτές θα αντιμετωπίσουν επίσης προσαυξήσεις περιόδου αιχμής (PSS) ύψους 2.000 δολ ανά FEU για φορτία με προορισμό τη Μεσόγειο από την Άπω Ανατολή, ενώ η Βόρεια Ευρώπη και η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ θα χρεώνουν 1.000 δολ. και 600 δολ.αντίστοιχα.
“Η αύξηση των ναύλων είναι ήδη εδώ ως αποτέλεσμα της εκτροπής της διώρυγας του Σουέζ, αλλά ενόψει της κινεζικής πρωτοχρονιάς και την παραδοσιακή αύξηση της ζήτησης που αυτή επιφέρει, το κόστος των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών θα μπορούσε να αυξηθεί ακόμη πιο δραματικά”, σημειώνει ο αναλυτής.
Οι ναυλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι τιμές σε όλες τις μεγάλες μεταφορές θα μπορούσαν να επηρεαστούν, ακόμη και όσες δεν χρησιμοποιούσαν και πριν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα, τη διώρυγα του Σουέζ. Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών θα ανακοινώσουν κάθε είδους “προσαυξήσεις κόστους ανάκτησης” ακόμη και για τις μεταφορές που επηρεάζονται μόνο έμμεσα, εκτιμούν οι αναλυτές.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023