![Influencers: Η νέα χρονιά ζητά αυθεντικότητα και εξειδίκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/influencer-1-scaled.jpg)
Την αλλαγή προσανατολισμού στη διάρκεια των συνεργασιών των brands με τους influencers, όπως και στο περιεχόμενο εντοπίζει ως βασική αλλαγή του μάρκετινγκ για το 2024 το Glossy.
Βασικό χαρακτηριστικό κάθε στρατηγικής που βασίζεται στο περίφημο μάρκετινγκ επιρροής, μάλιστα, δεν είναι άλλη από την περίφημη «αυθεντικότητα», μια έννοια που δεν ακούγεται μεν για πρώτη φορά, αποτελεί δε κινητήριο μοχλό για όλους – εταιρείες, μάρκες, πελάτες και δημιουργούς περιεχομένου.
Κατανάλωση: Η διαφήμιση δεν φέρνει πια πελάτες
Ο τρόπος
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι influencers που εκλαμβάνονται ως αυθεντικοί από τους followers τους, είναι και αυτοί που θα συνεχίσουν να έχουν τη μεγαλύτερη επιτυχία και τη νέα χρονιά. Έτσι, για να διασφαλίσουν την απήχησή τους, τόσο οι δημιουργοί όσο και οι μάρκες επιδιώκουν μακροχρόνιες σχέσεις, σε αντίθεση με τις εφάπαξ συνεργασίες.
«Παρατηρούμε ότι επιτελείται σταδιακά μια στροφή όπου οι μάρκες προσανατολίζονται σε πιο μακροπρόθεσμες συνεργασίες, με τους influencers να παίζουν μεγαλύτερο ρόλο όσον αφορά τα προϊόντα για τα οποία επιλέγουν να μιλήσουν και να τα παρουσιάσουν στο περιεχόμενό τους. Έχουμε επίσης δει τις μάρκες να αρχίζουν να συνεργάζονται με τους αγαπημένους τους influencers ακόμη και σε πιο σταθερή βάση, προσφέροντάς τους ακόμα και μετοχές ή ρόλους. Ενδεικτική είναι η εμφάνιση μιας νέας θέσης εργασίας, αυτή του δημιουργικού διευθυντή, με αντάλλαγμα χορηγούμενο περιεχόμενο και τεχνογνωσία. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει λιγότερες συνεργασίες ανά έτος, αλλά μεγαλύτερη εστίαση σε πιο ουσιαστικές συνεργασίες, όπου τόσο η μάρκα όσο και ο influencer επωφελούνται εξίσου», εξηγεί η δημιουργός Σάρα Παλμύρα στο Glossy.
Το περιεχόμενο
Οι μάρκες δεν αλλάζουν μόνο τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν τις συνεργασίες, αλλά και το περιεχόμενο. Οι influencers δεν εστιάζουν πλέον τόσο πολύ σε κριτικές προϊόντων, αλλά, αντίθετα, ενσωματώνουν φυσικά τα προϊόντα στο προφορικό τους περιεχόμενο, είτε πρόκειται για ένα vlog είτε για μια ρουτίνα που αποτυπώνεται στα περίφημα βιντεάκια Get-Ready-With-Me (GRWM).
Την ίδια στιγμή το TikTok Shop γνωρίζει μια πρωτοφανή ανταπόκριση, γεγονός που θα μεταβάλει επίσης τον τρόπο με τον οποίο μιλούν για τα προϊόντα στο διαδίκτυο. Με βάση την επιτυχία πολλών λογαριασμών στο TikTok που επικεντρώνονται αποκλειστικά στο να μιλούν για τα προϊόντα της «βιτρίνας» τους μέσω livestreams, αναμένεται να υπάρξει μια γενικότερη μετατόπιση προς τη live μετάδοση, καθώς το κοινό αναζητά μια σύνδεση με τους influencers και μια αίσθηση σχετικότητας.
«Μας αρέσει η ιδέα του προσιτού περιεχομένου τύπου FaceTime. Όσοι στηρίζονται σε αυτό το αυθεντικό, οικείο περιεχόμενο δημιουργούν μια δική τους κοινότητα και μια ισχυρότερη σχέση με το κοινό τους. Βλέπουμε επίσης ότι τα εμπορικά σήματα στρέφονται προς πιο μακροπρόθεσμες συνεργασίες με βασικούς πρεσβευτές, αντί για εφάπαξ καμπάνιες, για να αυξήσουν την αφοσίωση στο εμπορικό σήμα. Μέρος του σύγχρονου μάρκετινγκ είναι η προσαρμογή σε αυτό που κάνει ο influencer και σε αυτό που είναι το στυλ του περιεχομένου του, αντί να του ζητάτε να προσαρμοστεί σε αυτό που κάνει η μάρκα. Η προσαρμογή αυτή πιστεύουμε πως θα είναι το κλειδί για την επιτυχία το 2024», επισημαίνει η Μισέλ Μίλερ, επικεφαλής των livestream projects της K18 Hair.
Οι συνεργασίες
Τη διετία 2022-2023, πολλές μάρκες ήθελαν να προσλάβουν οποιονδήποτε ανερχόμενο influencer για να μιλήσει για τα προϊόντα τους, ώστε να προσεγγίσουν ένα κοινό. Αλλά το 2024 αναμένεται πως θα υπάρξει μια μεγάλη μετατόπιση προς την επιλεκτικότητα. Τι σημαίνει αυτό; Αντί να προσλαμβάνουν έναν influencer που μπορεί να κάνει τα βίντεο GRWM ή να έχει υψηλές προβολές, οι μάρκες θα στραφούν σε πιο ωμό και σχετικό περιεχόμενο με γκουρού και ειδικούς ανά κλάδο.
«Αυτό συμβαίνει γιατί αντιλαμβάνονται ότι πλέον χρειάζονται άτομα που μπορούν πραγματικά να μιλήσουν για τα προϊόντα τους και να είναι έξυπνα, αντί για χρήστες που χρησιμοποιούν κάποιο προϊόν για πρώτη φορά και προβάλουν το unboxing του. Το κοινό είναι πιο υποψιασμένο και κινητοποιημένο από ποτέ, οπότε και μπορούν να δουν τι κρύβεται -ή και όχι- πίσω από τις συνεργασίες με influencers. Εμπιστεύονται αυτούς που έχουν μιλήσει για ένα προϊόν πολλές φορές, οπότε όταν πρόκειται για μια συνεργασία, μόνο μια τέτοια επιλογή θα έχει νόημα και θα είναι αξιόπιστη», διευκρινίζει και η Άβα Λι, δημιουργός περιεχομένου και ιδρύτρια του beauty brand, ByAva.
Η μεγάλη μετατόπιση
Όλα δείχνουν πως το περιεχόμενο μετατοπίζεται προς μεγαλύτερης διάρκειας βίντεο, τύπου vlog, σε πλατφόρμες όπως το TikTok και το YouTube. Το κοινό φαίνεται να είναι πιο αφοσιωμένο και να ενδιαφέρεται να ακολουθεί τους δημιουργούς στις καθημερινές τους περιπέτειες. Τα μικρότερα βίντεο GRWM και το περιεχόμενο που θυμίζει την εποχή της πανδημίας, φαίνεται πως ανήκουν πλέον στο παρελθόν αφού δεν είναι πια τόσο ελκυστικά.
Παρά την τάση αυτή, εξακολουθεί να υπάρχει ζήτηση για εξαιρετικά σύντομο περιεχόμενο κάτω των 60 δευτερολέπτων. Και ανάμεσα σε μεγάλα και μικρότερα brands, αναμένεται περισσότερες μάρκες να έχουν πιο σφιχτούς προϋπολογισμούς μάρκετινγκ και να βασίζονται όλο και περισσότερο σε δεδομένα όπως η δέσμευση και η απόδοση της διαφημιστικής δαπάνης.
«Το 2024, νομίζω ότι θα δούμε μια άνοδο στις μάρκες που χρησιμοποιούν μια πολυεπίπεδη προσέγγιση για το χορηγούμενο περιεχόμενο στον χώρο της ομορφιάς, αξιοποιώντας τους influencers για να εμπλακούν στις υπάρχουσες οργανικές συζητήσεις. Θα πληρώνουν δημιουργούς για να σχολιάζουν ή να κολλάνε trending περιεχόμενο GRWM, για παράδειγμα, για να προσθέσουν αυτό το κάτι πο λείπει σε μια ιστορία», προσθέτει η Ρέιν Πεντσάνκι, CEO της Digital Brand Architects.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Birkenstock: Ποια είναι η γυναίκα που θα φέρει την ασιατική άνοιξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/birkenstock-600x401.jpg)
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
![Burberry: Ένας βετεράνος θα τη σώσει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/burberry-2-600x323.jpg)
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
![Τραμπ: Η ατζέντα της δεύτερης θητείας – Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_trump_UPdol2-600x352.png)
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
![Βλαντισλάβ Ντορόνιν: Ποιος είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ» της αυτοκρατορίας ξενοδοχείων που αγαπούν οι VIP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/doronin-campel1-600x300.jpg)
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
![Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-14T001554Z_1383220067_RC2MU8AU3PXS_RTRMADP_5_USA-ELECTION-TRUMP-600x400.jpg)
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
![Τζερόμ Πάουελ: Δεν θα περιμένουμε να φθάσει ο πληθωρισμός στο 2% για να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Powell_jackson-1-600x400.jpg)
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
![Τετραήμερη εργασία: Γιατί σκέπτεται να την υιοθετήσει η Πορτογαλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_ergazomenoi23-1024x600-1-600x352.png)
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης
![Goldman Sachs: Αυξάνει αμοιβές και μπόνους στους υπαλλήλους μετά την απογείωση των κερδών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
«Χρυσές» αμοιβές και μπόνους στην Goldman Sachs μετά την απογείωση κερδών
Τα κέρδη της Goldman Sachs αυξήθηκαν κατά 150% στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, από 1,2 δισ. πέρσι
![PayPal: Πρόστιμο 27,3 εκατ. δολαρίων στην Πολωνία για διφορούμενες ρήτρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/paypal-600x398.jpg)
Γιατί η Πολωνία επέβαλε πρόστιμο 27,3 εκατ. δολ. στην PayPal
Η αντιμονοπωλιακή αρχή προστασίας καταναλωτών της Πολωνίας επέβαλε πρόστιμο 106,6 εκατομμυρίων ζλότι στην PayPal Europe
![Apple: Νέο ρεκόρ για τη μετοχή ελέω… Morgan Stanley](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/2023-12-18T110627Z_1998318027_RC2MZ4AAVTP2_RTRMADP_5_GOLDMAN-SACHS-APPLE-CARD-600x400.jpg)
Ελέω... Morgan Stanley η μετοχή της Apple κάνει νέο ρεκόρ
H Apple πετά προς νέα ύψη με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη