
Πιστός και φέτος στο «ραντεβού» του, ο Μπιλ Γκέιτς έδωσε τις δικές του προτάσεις για βιβλία και μουσικές ενόψει των εορτών. Φέτος, στη λίστα του περιλαμβάνει και κάποια μαθήματα τα οποία παρακολούθησε και τα οποία συστήνει: «Στο τέλος της χρονιάς, είναι πάντα διασκεδαστικό να ανατρέχω σε μερικά από τα καλύτερα βιβλία που διάβασα. Για το 2023, τρία ήρθαν στο μυαλό αμέσως, καθένα από αυτά βαθιά κατατοπιστικό και καλογραμμένο», γράφει χαρακτηριστικά στο blog του.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτός. Κατά καιρούς δισεκατομμυριούχοι, επιχειρηματικοί ηγέτες και γκουρού της αγοράς κάνουν τις δικές τους προτάσεις... Για όσους παρακολουθούν από κοντά τις επιλογές των διασήμων το Fortune ζήτησε από μερικούς CEOs από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη να αποκαλύψουν τα καλύτερα βιβλία που διάβασαν το 2023.
Από μυθιστορήματα που μόλις κυκλοφόρησαν στα ράφια μέχρι κλασικά επιχειρηματικά βιβλία που εξακολουθούν να εμπνέουν τα αφεντικά δεκαετίες μετά την κυκλοφορία τους, δείτε τα 7 βιβλία που οι CEO δεν μπόρεσαν να αφήσουν κάτω φέτος και είναι βέβαιο ότι θα εμπνεύσουν το στυλ διαχείρισης τους το 2024 .
Βιβλία, μουσικές και σεμινάρια – Οι προτάσεις του Γκέιτς για τις γιορτές
Elon Musk – του Walter Isaacson
Προτείνεται από τον Ντέιβιντ Αμπραάμοβιτς, διευθύνοντα σύμβουλο της βρετανικής αλυσίδας καφέ Grind
«Ο Μασκ είναι προφανώς ένα πολύ περίπλοκο άτομο και δεν πρέπει να εγκρίνουμε ό,τι κάνει, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι ένα άτομο που περνάει μια φορά σε μια γενιά […]. Αυτό που έμαθα είναι ότι, πάνω από όλα, πρέπει να εστιάζεις ανά πάσα στιγμή στην αποστολή και να παίρνεις όλες τις αποφάσεις και να δομείς τις ομάδες και τους στόχους σου γύρω από αυτόν τον στόχο», υπογράμμισε.

The Airbnb Story – του Leigh Gallagher
Προτείνεται από τον Ζεμπ Έβανς, CEO και ιδρυτή της πλατφόρμας παραγωγικότητας ClickUp
«Ο Μπράιαν Τσέσκι είπε σε όλα τα στελέχη του: «Οι ηγέτες είναι στις λεπτομέρειες». Υπάρχει ένας μύθος στις επιχειρήσεις ότι οι ηγέτες που ασχολούνται με τις λεπτομέρειες είναι μικροδιευθυντές. Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Η μικροδιαχείριση λέει στους ανθρώπους τι να κάνουν, αλλά το να είσαι στις λεπτομέρειες σημαίνει ότι έχεις αρκετό πλαίσιο για να πάρεις εξαιρετικές αποφάσεις και να δώσεις σπουδαία σχόλια, να έχεις μικρότερες και πιο ευκίνητες ομάδες διαχείρισης και να βοηθήσεις την ομάδα να επικεντρωθεί σε έργα λιγότερων αλλά υψηλότερου αντίκτυπου.»
The Case for Good Jobs – της Zeynep Ton
Προτείνεται από τον Nigel Vaz, διευθύνοντα σύμβουλο της παγκόσμιας εταιρείας μετασχηματισμού Publicis Sapient, στους πελάτες της οποίας περιλαμβάνονται οι Goldman Sachs , Disney και McDonald’s.
«Η ιδέα ότι υπάρχει ένας καθορισμένος τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα πράγματα, που δεν μπορεί να επαναληφθεί, ήταν πάντα αναθεματισμένη για μένα. Στο The Case For Good Jobs, η Zeynep Ton καταρρίπτει την ορθοδοξία ότι οι θέσεις εργασίας με χαμηλούς μισθούς και χαμηλή δέσμευση είναι αναγκαίο κακό. Στη θέση της, δημιουργεί ένα συναρπαστικό επιχείρημα και έναν οδικό χάρτη για το πώς οι εταιρείες μπορούν να αντιμετωπίσουν τις αναποτελεσματικότητα και τις διαδικασίες για να βελτιώσουν την εμπειρία των εργαζομένων και των πελατών και τελικά να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ως κάποιος που ασχολείται με τη μεταμόρφωση των εταιρειών των πελατών μας για να κάνει τη διαφορά στη ζωή των ανθρώπων, η υπόθεση της Ton για αμοιβαίο όφελος από καλύτερες επιχειρήσεις έχει πραγματικά απήχηση».
Purple Cow – του Seth Godin
Συνιστάται από την Emily M Austen, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλο του PR Agency Emerge, του οποίου οι πελάτες περιλαμβάνουν 1Rebel, RayBan και Missoma.
«Το αγαπημένο μου μάθημα είναι η ιστορία της μάρκας περιποίησης μαλλιών Head and Shoulders. Όταν η ομάδα πωλήσεων και μάρκετινγκ έφερε διπλασιασμό των πωλήσεων, έξυσαν τα κεφάλια τους. Πώς θα μπορούσαν να διπλασιάσουν την πελατειακή τους βάση στο σύντομο χρονικό διάστημα που είχαν; Αντί να προσπαθούν να διπλασιάσουν τους πελάτες, σκέφτηκαν αν μπορούσαν να διπλασιάσουν τη χρήση στην τρέχουσα πελατειακή βάση. Ως εκ τούτου, άλλαξαν τη συσκευασία για να γράψουν «ξέβγαλμα και επανάληψη». Οι πελάτες χρησιμοποίησαν το προϊόν δύο φορές πιο γρήγορα, διπλασιάζοντας έτσι τις πωλήσεις».
Gravitas – της Lisa Sun
Προτείνεται από την Delores Druilhet Morton, CEO του Step Up, της μη κερδοσκοπικής καθοδήγησης που υποστηρίζεται από τον Reese Witherspoon
«Δεν ήταν ένα τυπικό είδος βιβλίου με «αφεντικό κορίτσι». Ήταν πρακτικό και χρήσιμο. Ενώ γνώρισα την επιχειρηματία μόδας και πρώην σύμβουλο της McKinsey Lisa Sun ενώ το διάβαζα, μπόρεσα επίσης να γνωρίσω καλύτερα τον εαυτό μου. Εξέτασα αυτό που με κάνει μοναδικά την ηγέτιδα που είμαι.
Ο ηγέτης που δεν είχε τίτλο – του Robin Sharma
Προτείνεται από τον Tony Jamous, διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή της πλατφόρμας απασχόλησης και ένας από τους 20 μονόκερους B Corp στον κόσμο, Oyster
«Καθώς ο κόσμος συνεχίζει να περνάει ταραχώδεις στιγμές, η ηγεσία είναι πιο δύσκολη από ποτέ. Αυτή η σύντομη, αναζωογονητική ιστορία είναι μια μεγάλη υπενθύμιση ότι όλοι οι οργανισμοί πρέπει να ανυψώσουν την ηγεσία τους σε όλα τα επίπεδα. Οι πιο σημαντικές γνώσεις είναι ότι όλοι μπορούν να ηγηθούν, δεν χρειάζεστε άδεια ή τίτλο για να το κάνετε. Οι δύσκολες στιγμές χτίζουν σπουδαίους ηγέτες. Όσο πιο βαθιά η σχέση σας, τόσο ισχυρότερη είναι η ηγεσία σας. Και για να είσαι μεγάλος ηγέτης, πρέπει πρώτα να γίνεις σπουδαίος άνθρωπος. Συνιστώ αυτό το βιβλίο σε όποιον θέλει να αναπτύξει τις ηγετικές του ικανότητες.»
Think Twice – του Michael Mauboussin
Προτείνεται από τον Glenn Fogel, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της of Booking Holdings, μητρικής εταιρείας των Booking.com, Kayak, OpenTable και άλλων.
«Αυτό το εμπνευσμένο βιβλίο ενθαρρύνει τους ηγέτες να αμφισβητήσουν την εξάρτησή τους από την ανθρώπινη διαίσθηση όταν λαμβάνουν αποφάσεις, υποδηλώνοντας ότι η διαίσθηση από μόνη της μπορεί να οδηγήσει σε μεροληψία και εφησυχασμό. Ο Mauboussin προτείνει εργαλεία όπως η τήρηση ημερολογίου αποφάσεων και η φιλοξενία συζητήσεων «προ της σφαγής» για πιο προληπτική λήψη αποφάσεων. Ως ηγέτης, είναι μια σημαντική ανανέωση και υπενθύμιση σχετικά με τη σημασία της στάθμισης πολλών διαφορετικών δυνατοτήτων εκ των προτέρων και όχι μόνο να βασίζεστε σε υποθέσεις καθώς τα ζητήματα εξελίσσονται γρήγορα».


Latest News

Πώς έφτασε στην κορυφή το Minecraft Movie
Η προσαρμογή του βιντεοπαιχνιδιού Minecraft πέτυχε αυτό που ο κινηματογράφος πάντα θέλει: να πουλήσει μπόλικα εισιτήρια και να δελεάσει τους νέους στις αίθουσες

Γιατί το κοινό σνομπάρει τις πρωτότυπες ταινίες του Χόλιγουντ
Το Χόλιγουντ βγάζει νέες ταινίες βασισμένες σε φρέσκες ιδέες οι οποίες βυθίζονται στα ταμεία

Ο Βασιλεύς των Βασιλέων: Το νέο βιβλικό animation κάνει ρεκόρ στο box office
Η απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία του ανεξάρτητου animation Βασιλεύς Των Βασιλέων δείχνει ότι η showbiz μπορεί να κερδίσει πολλά επενδύοντας σε προϊόντα θρησκευτικού χαρακτήρα -ειδικά σήμερα

Ο Μούσα και ένα «χρυσό» deal: «Υπογράφει συμβόλαιο για τρία χρόνια με 10.000.000»
Δημοσίευμα από το εξωτερικό κάνει λόγο για αποχώρηση του Μούσα από τη Ρεάλ Μαδρίτης και υπογραφή πλουσιοπάροχου συμβολαίου με τη Dubai BC

H «ηλεκτρική καρέκλα» του Γουόρχολ σε δημοπρασία – Ίσως αγγίξει τα 30 εκατ.
Ο πίνακας του Άντι Γουόρχολ προέρχεται από την πολύτιμη συλλογή των εκλιπόντων Βέλγων καλλιτεχνών Roger Matthys και Hilda Colle.

Τιτανικός: Στο σφυρί το βιολί από την ταινία που «βούλιαξε» τα ταμεία
Ακόμη ένα αντικείμενο από την ταινία-φαινόμενο του Τζέιμς Κάμερον, Τιτανικός, αναμένεται να σπάσει τη μπάνκα

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τα δικαιώματα της Formula 1
Η Formula 1 της Liberty Media αναζητά 150 έως 180 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για το ταχέως αναπτυσσόμενο άθλημα

Οι Beatles ζωντανεύουν στην μεγάλη οθόνη
Η επερχόμενη βιογραφική ταινία για τους Beatles αναζωπυρώνει τον ενθουσιασμό και επιβεβαιώνει τη διαχρονική τους γοητεία

Ούτε τον βασικό μισθό ο Κάρολ!
Από τα χρυσά συμβόλαια της Premier League στον βασικό μισθό της Γαλλίας: Η απίθανη πορεία του Άντι Κάρολ