Καθώς η περίοδος των εορταστικών αγορών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, οι έμποροι λιανικής ανεβάζουν την… ένταση σε μια νέα στρατηγική για να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία του πελάτη: επενδύουν στη μουσική υπόκρουση.
Από συναρπαστικές μελωδίες έως κλασικές μελωδίες γιορτών και κάλαντα, το ηχητικό τοπίο στους χώρους λιανικής δεν είναι τυχαίο, αλλά πολλές φορές αποτέλεσμα επιμέλειας και προγραμματισμού με στόχο να επηρεάσει τη συμπεριφορά των πελατών και να δημιουργήσει μια φιλόξενη ατμόσφαιρα – ώστε να ψωνίσουν πιο ευχάριστα και -γιατί όχι;- περισσότερα προϊόντα.
TIME: Τα τραγούδια που ξεχώρισαν για το 2023
Σύμφωνα με την πλατφόρμα αδειοδότησης μουσικής, Audiosocket, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε την ψυχολογία πίσω από τις μουσικές επιλογές. Η σωστή μουσική υπόκρουση μπορεί να δημιουργήσει μια θετική ατμόσφαιρα και να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι αγοραστές αντιλαμβάνονται το περιβάλλον τους, επηρεάζοντας ενδεχομένως τις αποφάσεις αγοράς.
Όπως αναφέρει το Retailwire, το Jukeboxy , μια υπηρεσία ροής μουσικής προσαρμοσμένης σε επιχειρηματικά περιβάλλοντα, πιστεύει επίσης ότι «η μουσική μπορεί να αλλάξει τη διάθεσή μας και, σε αντάλλαγμα, να επηρεάσει τη συμπεριφορά μας στα ψώνια». Ειδικά η «ανεβαστική» μουσική, όπως οι εορταστικές μελωδίες που εμφανίζονται αυτή την εποχή του χρόνου, μπορεί να ενθαρρύνει τους αγοραστές να «περάσουν περισσότερο χρόνο σε ένα κατάστημα και να περιηγηθούν σε περισσότερα είδη».
Απλή μουσική ή στρατηγική;
Αλλά οι έμποροι λιανικής δεν θα πρέπει να παίζουν απλώς οποιαδήποτε μουσική υπόκρουση, κατά τη διάρκεια των διακοπών ή με άλλο τρόπο — είναι σημαντικό να ακολουθούν μια στρατηγική. Σύμφωνα με τον Magnus Rydén, αντιπρόεδρο Μουσικής στο Soundtrack Your Brand , «το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει κάποιος που έχει αποστολή να δημιουργήσει έναν ήχο ταυτόσημο με το brand του, είναι να αποκτήσει μια σαφή εικόνα της ταυτότητας της μάρκας. Ποιες είναι οι βασικές της αξίες; Τι προσπαθεί να πει στην αγορά μέσω της διαφήμισης, των δημοσίων σχέσεων, του σχεδιασμού προϊόντων και του καταστήματός της;» Δημιουργώντας ένα ηχητικό τοπίο που συμπληρώνει τη συνολική ατμόσφαιρα, οι έμποροι λιανικής μπορούν να δημιουργήσουν μια αξέχαστη και συνεκτική εικόνα της μάρκας τους, ενθαρρύνοντας θετικές εμπειρίες πελατών.
Ακόμη και η μουσική των γιορτών μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της εικόνας μιας μάρκας. «Παίξτε μουσική των γιορτών που ταιριάζει με το κανονικό ρεπερτόριο… υπάρχει μια απίστευτη συλλογή που μπορούν να αξιοποιήσουν οι retailers για να δημιουργήσουν μια μοναδική και συναρπαστική εμπειρία διακοπών», είπε ο Rydén. «Η σημερινή προσφορά μουσικής έχει πάνω από εκατό εκατομμύρια τραγούδια, επομένως οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να μπορούν να βρουν μια επιλογή μουσικής διακοπών που να ταιριάζει με την επωνυμία και την εμπειρία των επισκεπτών τους. Βασικά μπορείς να βρεις μουσική για οποιαδήποτε περίσταση και σε οποιοδήποτε είδος».
Οι μεγάλοι παίκτες
Σύμφωνα με το CNN , οι μεγάλοι retailers εστιάζουν στο πώς μπορούν να αξιοποιήσουν τη δύναμη της μουσικής των γιορτών. Οι κολοσσοί του κλάδου όπως η Walmart και η Target ενσωματώνουν στρατηγικά εποχιακές μελωδίες στα καταστήματά τους, συμβάλλοντας σε μια εορταστική ατμόσφαιρα, κάθε χρόνο. Τα κλασικά εορταστικά τραγούδια είναι ένα μήνυμα προς τους αγοραστές ότι «ήρθε η ώρα να πάρουν αυτά τα δώρα!» σύμφωνα με τον Matt Katz της SSA & Company.
Η Target δεν άρχισε πραγματικά να έχει συγκεκριμένη μουσική υπόκρουση στα καταστήματά της παρά μόνο ύστερα από μια δοκιμή το 2011, στην τοποθεσία της Minnetonka Ridgedale. Τότε ήταν που η εταιρεία αποφάσισε να αρχίσει να προσθέτει μουσική καθώς αναδιαμόρφωσε τα φυσικά της σημεία σε όλη την επικράτεια. Για την αλυσίδα retail, η μουσική υπόκρουση είναι ένα «διασκεδαστικό στοιχείο» για τους αγοραστές, γι’ αυτό και «χρησιμοποιεί playlist με μουσική που είναι αισιόδοξη, θετική και παιχνιδιάρικη».
Το επόμενο βήμα στην επιλογή μουσικής υπόκρουσης, ανεξάρτητα από την εποχή του χρόνου, είναι να «ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στους πελάτες τους», εξήγησε ο Rydén. «Ποια είναι τα δημογραφικά τους στοιχεία, ο τρόπος ζωής και τα κίνητρά τους; Τι είδους μουσική ακούνε; Και κυρίως, τι εμπειρία περιμένουν όταν μπαίνουν στον χώρο τους;».
Και για πελάτες και για εργαζομένους
Ωστόσο, οι επωνυμίες δεν χρειάζεται απαραίτητα να παίζουν τραγούδια που αρέσουν ειδικά στους πελάτες, επειδή είναι σχεδόν αδύνατο να γνωρίζουν αυτές τις πληροφορίες. Αντίθετα, ο Rydén δήλωσε ότι «όταν μιλάμε για μουσική που ταιριάζει στον πελάτη, εννοούμε μουσική που είναι σχετική με τους πελάτες — μουσική που καταλαβαίνουν και μπορούν να σχετίζονται σε γενικό επίπεδο. Αυτό θα τους κάνει να νιώσουν ότι τους μιλάτε και θα τους επιτρέψει να καταλάβουν τι προσπαθείτε να επικοινωνήσετε μέσω της μουσικής».
Αφού μια επωνυμία κατανοήσει καλύτερα το κοινό της, μπορεί να αρχίσει να ορίζει τη μουσική της ταυτότητα και να προσαρμόζει τη μουσική στην επιχείρησή της. Για παράδειγμα, εάν ένας retailer ήθελε οι πελάτες του να συμπεριφέρονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όπως να μένουν και να ψωνίζουν περισσότερο, μπορεί να παίζει μουσική με πιο αργούς ρυθμούς, επειδή «όταν οι άνθρωποι κάνουν πράγματα σε μουσική με γρήγορο ρυθμό, τείνουν να τα κάνουν πιο γρήγορα. ” συμπεριλαμβανομένου του περπάτημα στους διαδρόμους των καταστημάτων.
Ο Rydén σημείωσε επίσης ότι είναι σημαντικό για τους λιανοπωλητές να θυμούνται τους υπαλλήλους όταν επιλέγουν μουσική. «Ένας πελάτης μπορεί να επισκεφτεί ένα κατάστημα για 10-15 λεπτά, αλλά το προσωπικό είναι εκείνο που θα πρέπει να αφιερώσει ώρες και μέρες ακούγοντας την ίδια μουσική», εξήγησε. Η αναπαραγωγή εορταστικής μουσικής μπορεί να τονώσει το ηθικό των εργαζομένων όταν γίνεται σωστά, δημιουργώντας ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον που μεταφράζεται σε αυξημένη ικανοποίηση των πελατών.
Ωστόσο, εξαρτάται από τη μουσική που παίζει το κατάστημα — οι λίστες αναπαραγωγής είναι συχνά επαναλαμβανόμενες, γεγονός που ενοχλεί, αφού πρέπει να ακούν τα ίδια τραγούδια σε επανάληψη. Επομένως, είναι σημαντικό να διατηρείται «το προσωπικό ευχαριστημένο προσθέτοντας αρκετά κομμάτια στις λίστες αναπαραγωγής», εξήγησε ο Rydén.
Σύμφωνα με τον γιατρό Πάτρικ Άλμπαν και τον συγγραφέα Ντιν Άλμπαν, εξάλλου, «Η ακρόαση μουσικής διεγείρει τον σχηματισμό ορισμένων χημικών ουσιών και απελευθερώνει το ‘μόριο κινήτρου’ του εγκεφάλου, την ντοπαμίνη. Τελικά, οι περισσότερες έρευνες για τη μουσική υπόκρουση καταδεικνύουν το συμπέρασμα ότι η μουσική αυξάνει τις δαπάνες των καταναλωτών βελτιώνοντας τη διάθεση και την στάση», αλλά κάποια μουσική μπορεί να είναι καλύτερη από άλλες, επομένως είναι σημαντικό να υπάρχει στρατηγική.
Latest News
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ