Στους χιλιάδες τόνων σκελετούς τους και στους δαιδαλώδεις διαδρόμους τους είναι «γραμμένες» αμέτρητες ιστορίες ανθρώπων που ταξίδεψαν στα ανθεκτικά σκαριά τους, διαγράφοντας αμέτρητα μίλια στις θάλασσες του κόσμου.
Τι γίνεται, όμως, όταν η ζωή των κρουαζιερόπλοιων φτάνει στο τέλος της; Πού οδηγούνται και τι τα περιμένει;
Σύμφωνα με το The Points Guy, τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια μπορεί να κοστίζουν από 500 έως 900 εκατομμύρια δολάρια, γράφει το Business Insider.
Το Allure of the Seas της Royal Caribbean, μήκους περίπου 1.187 ποδιών, το οποίο ξεκίνησε για το παρθενικό του ταξίδι το 2010, κόστισε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί, σύμφωνα με το Statista.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα κρουαζιερόπλοια σπάνια εγκαταλείπονται εντελώς όταν αποσυρθούν λόγω παλαιότητας ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ανεπανόρθωτων ζημιών.
Συχνά, αυτά τα πλοία οδηγούνται σε διαλυτήρια για να αποσπαστούν τα πολύτιμα μέρη τους, όπως το μέταλλο. Σύμφωνα με μια έρευνα του 2021 από το Business Insider, τα υλικά από ένα πλοίο θα μπορούσαν να αποφέρουν περίπου 4 εκατομμύρια δολάρια.
Εκεί, οι εργάτες εκτελούν το επικίνδυνο έργο της αποσυναρμολόγησης ενός πλοίου που κάποτε μετέφερε χιλιάδες επιβάτες.
Στα ρηχά νερά των νησιών του Σολομώντα
Ωστόσο, σύμφωνα με την Cruise Hive, υπάρχουν και κόστη που σχετίζονται με την αποστολή πλοίων σε ένα διαλυτήριο, τέτοια ώστε να γίνεται ασύμφορο για τις εταιρείες να οδηγήσουν εκεί ένα πλοίο.
Το MS World Discoverer, ένα μικρό γερμανικό κρουαζιερόπλοιο που ναυπηγήθηκε το 1974, χτύπησε σε έναν ύφαλο κοντά στα νησιά του Σολομώντα τον Απρίλιο του 2000. Το πλοίο δηλώθηκε ως ολική απώλεια και μερικώς εγκαταλελειμμένο λόγω της απομακρυσμένης θέσης του ναυαγίου και των ρηχών νερών.
Αλλά ένας άλλος λόγος για την εγκατάλειψη του πλοίου ήταν ότι τα νησιά του Σολομώντα βίωναν εμφύλιες αναταραχές. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2000, μια μαχητική οργάνωση ανέτρεψε τον πρωθυπουργό κατά τη διάρκεια πραξικοπήματος.
Σύμφωνα με το Cruise Hive, λίγο αργότερα εκείνο το έτος μια τοπική φυλή εκτόξευσε βέλη στην ομάδα διάσωσης. Έτσι, το MS World Explorer αφέθηκε εκεί στην αμείλικτη φθορά.
Σε άλλες περιπτώσεις, ένα κρουαζιερόπλοιο μπορεί να αποκτήσει δεύτερη ζωή ως τουριστικό αξιοθέατο, ξενοδοχείο ή ακόμα και πλωτό νοσοκομείο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Το πιο διάσημο παράδειγμα είναι το Queen Mary, το οποίο ταξίδευε από το 1936 μέχρι το 1967, για να ελλιμενιστεί για πάντα στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια όπου παραμένει μέχρι σήμερα. Εχει μετατραπεί σε τουριστικό αξιοθέατο και ξενοδοχείο με 347 καμπίνες και σουίτες.
Κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν οι γραμμές κρουαζιέρας και άλλες ταξιδιωτικές βιομηχανίες έκλεισαν εντελώς, ορισμένα πλοία χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και ως «πλωτά νοσοκομεία» για άρρωστους ασθενείς.
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό