![Κρουαζιερόπλοια: Τι γίνονται όταν σταματήσουν να ταξιδεύουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/Norwegian-Cruise-scaled.jpg)
Στους χιλιάδες τόνων σκελετούς τους και στους δαιδαλώδεις διαδρόμους τους είναι «γραμμένες» αμέτρητες ιστορίες ανθρώπων που ταξίδεψαν στα ανθεκτικά σκαριά τους, διαγράφοντας αμέτρητα μίλια στις θάλασσες του κόσμου.
Τι γίνεται, όμως, όταν η ζωή των κρουαζιερόπλοιων φτάνει στο τέλος της; Πού οδηγούνται και τι τα περιμένει;
Σύμφωνα με το The Points Guy, τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια μπορεί να κοστίζουν από 500 έως 900 εκατομμύρια δολάρια, γράφει το Business Insider.
Το Allure of the Seas της Royal Caribbean, μήκους περίπου 1.187 ποδιών, το οποίο ξεκίνησε για το παρθενικό του ταξίδι το 2010, κόστισε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί, σύμφωνα με το Statista.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα κρουαζιερόπλοια σπάνια εγκαταλείπονται εντελώς όταν αποσυρθούν λόγω παλαιότητας ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ανεπανόρθωτων ζημιών.
Συχνά, αυτά τα πλοία οδηγούνται σε διαλυτήρια για να αποσπαστούν τα πολύτιμα μέρη τους, όπως το μέταλλο. Σύμφωνα με μια έρευνα του 2021 από το Business Insider, τα υλικά από ένα πλοίο θα μπορούσαν να αποφέρουν περίπου 4 εκατομμύρια δολάρια.
Εκεί, οι εργάτες εκτελούν το επικίνδυνο έργο της αποσυναρμολόγησης ενός πλοίου που κάποτε μετέφερε χιλιάδες επιβάτες.
Στα ρηχά νερά των νησιών του Σολομώντα
Ωστόσο, σύμφωνα με την Cruise Hive, υπάρχουν και κόστη που σχετίζονται με την αποστολή πλοίων σε ένα διαλυτήριο, τέτοια ώστε να γίνεται ασύμφορο για τις εταιρείες να οδηγήσουν εκεί ένα πλοίο.
Το MS World Discoverer, ένα μικρό γερμανικό κρουαζιερόπλοιο που ναυπηγήθηκε το 1974, χτύπησε σε έναν ύφαλο κοντά στα νησιά του Σολομώντα τον Απρίλιο του 2000. Το πλοίο δηλώθηκε ως ολική απώλεια και μερικώς εγκαταλελειμμένο λόγω της απομακρυσμένης θέσης του ναυαγίου και των ρηχών νερών.
Αλλά ένας άλλος λόγος για την εγκατάλειψη του πλοίου ήταν ότι τα νησιά του Σολομώντα βίωναν εμφύλιες αναταραχές. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2000, μια μαχητική οργάνωση ανέτρεψε τον πρωθυπουργό κατά τη διάρκεια πραξικοπήματος.
Σύμφωνα με το Cruise Hive, λίγο αργότερα εκείνο το έτος μια τοπική φυλή εκτόξευσε βέλη στην ομάδα διάσωσης. Έτσι, το MS World Explorer αφέθηκε εκεί στην αμείλικτη φθορά.
Σε άλλες περιπτώσεις, ένα κρουαζιερόπλοιο μπορεί να αποκτήσει δεύτερη ζωή ως τουριστικό αξιοθέατο, ξενοδοχείο ή ακόμα και πλωτό νοσοκομείο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Το πιο διάσημο παράδειγμα είναι το Queen Mary, το οποίο ταξίδευε από το 1936 μέχρι το 1967, για να ελλιμενιστεί για πάντα στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια όπου παραμένει μέχρι σήμερα. Εχει μετατραπεί σε τουριστικό αξιοθέατο και ξενοδοχείο με 347 καμπίνες και σουίτες.
Κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν οι γραμμές κρουαζιέρας και άλλες ταξιδιωτικές βιομηχανίες έκλεισαν εντελώς, ορισμένα πλοία χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και ως «πλωτά νοσοκομεία» για άρρωστους ασθενείς.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά