Στους χιλιάδες τόνων σκελετούς τους και στους δαιδαλώδεις διαδρόμους τους είναι «γραμμένες» αμέτρητες ιστορίες ανθρώπων που ταξίδεψαν στα ανθεκτικά σκαριά τους, διαγράφοντας αμέτρητα μίλια στις θάλασσες του κόσμου.
Τι γίνεται, όμως, όταν η ζωή των κρουαζιερόπλοιων φτάνει στο τέλος της; Πού οδηγούνται και τι τα περιμένει;
Σύμφωνα με το The Points Guy, τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια μπορεί να κοστίζουν από 500 έως 900 εκατομμύρια δολάρια, γράφει το Business Insider.
Το Allure of the Seas της Royal Caribbean, μήκους περίπου 1.187 ποδιών, το οποίο ξεκίνησε για το παρθενικό του ταξίδι το 2010, κόστισε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί, σύμφωνα με το Statista.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα κρουαζιερόπλοια σπάνια εγκαταλείπονται εντελώς όταν αποσυρθούν λόγω παλαιότητας ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ανεπανόρθωτων ζημιών.
Συχνά, αυτά τα πλοία οδηγούνται σε διαλυτήρια για να αποσπαστούν τα πολύτιμα μέρη τους, όπως το μέταλλο. Σύμφωνα με μια έρευνα του 2021 από το Business Insider, τα υλικά από ένα πλοίο θα μπορούσαν να αποφέρουν περίπου 4 εκατομμύρια δολάρια.
Εκεί, οι εργάτες εκτελούν το επικίνδυνο έργο της αποσυναρμολόγησης ενός πλοίου που κάποτε μετέφερε χιλιάδες επιβάτες.
Στα ρηχά νερά των νησιών του Σολομώντα
Ωστόσο, σύμφωνα με την Cruise Hive, υπάρχουν και κόστη που σχετίζονται με την αποστολή πλοίων σε ένα διαλυτήριο, τέτοια ώστε να γίνεται ασύμφορο για τις εταιρείες να οδηγήσουν εκεί ένα πλοίο.
Το MS World Discoverer, ένα μικρό γερμανικό κρουαζιερόπλοιο που ναυπηγήθηκε το 1974, χτύπησε σε έναν ύφαλο κοντά στα νησιά του Σολομώντα τον Απρίλιο του 2000. Το πλοίο δηλώθηκε ως ολική απώλεια και μερικώς εγκαταλελειμμένο λόγω της απομακρυσμένης θέσης του ναυαγίου και των ρηχών νερών.
Αλλά ένας άλλος λόγος για την εγκατάλειψη του πλοίου ήταν ότι τα νησιά του Σολομώντα βίωναν εμφύλιες αναταραχές. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2000, μια μαχητική οργάνωση ανέτρεψε τον πρωθυπουργό κατά τη διάρκεια πραξικοπήματος.
Σύμφωνα με το Cruise Hive, λίγο αργότερα εκείνο το έτος μια τοπική φυλή εκτόξευσε βέλη στην ομάδα διάσωσης. Έτσι, το MS World Explorer αφέθηκε εκεί στην αμείλικτη φθορά.
Σε άλλες περιπτώσεις, ένα κρουαζιερόπλοιο μπορεί να αποκτήσει δεύτερη ζωή ως τουριστικό αξιοθέατο, ξενοδοχείο ή ακόμα και πλωτό νοσοκομείο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Το πιο διάσημο παράδειγμα είναι το Queen Mary, το οποίο ταξίδευε από το 1936 μέχρι το 1967, για να ελλιμενιστεί για πάντα στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια όπου παραμένει μέχρι σήμερα. Εχει μετατραπεί σε τουριστικό αξιοθέατο και ξενοδοχείο με 347 καμπίνες και σουίτες.
Κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν οι γραμμές κρουαζιέρας και άλλες ταξιδιωτικές βιομηχανίες έκλεισαν εντελώς, ορισμένα πλοία χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και ως «πλωτά νοσοκομεία» για άρρωστους ασθενείς.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη