
Η Maersk ετοιμάζεται να ξαναρχίσει τις ναυτιλιακές δραστηριότητες στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν. Η εταιρεία ανακοίνωσε την απόφασή της , επικαλούμενη την ανάπτυξη της στρατιωτικής επιχείρησης υπό την ηγεσία των ΗΠΑ που έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει την ασφάλεια του εμπορίου στην περιοχή.
Ο ναυτιλιακός γίγαντας σταμάτησε να στέλνει πλοία μέσω του στενού Μπαμπ ελ-Μαντέμπ νωρίτερα τον Δεκέμβριο λόγω επιθέσεων εναντίον των πλοίων του.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες δήλωσαν την Τρίτη ότι ξεκινούν μια πολυεθνική επιχείρηση για την προστασία του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα από του Υεμενίτες μαχητές που υποστηρίζονται από το Ιράν, οι οποίοι εκτοξεύουν drones και πυραύλους σε διεθνή πλοία από τον περασμένο μήνα, σε «απάντηση» στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα.
«Τρομοκρατούν« οι επιθέσεις των Χούθι – Στο 100% πάνω οι ναύλοι
«Από την Κυριακή, 24 Δεκεμβρίου 2023, λάβαμε επιβεβαίωση ότι η προηγουμένως ανακοινωθείσα πολυεθνική πρωτοβουλία ασφάλειας Operation Prosperity Guardian (OPG) έχει πλέον δημιουργηθεί και αναπτυχθεί για να επιτρέψει να ξαναρχίσει στο θαλάσσιο εμπόριο να διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα / τον Κόλπο του Άντεν και τη Διώρυγα του Σουέζ ως πύλης μεταξύ Ασίας και Ευρώπης», δήλωσε ο Masersk σε δήλωση την Κυριακή.
«Με την πρωτοβουλία OPG σε λειτουργία, ετοιμαζόμαστε να επιτρέψουμε στα πλοία να ξαναρχίσουν τη διαμετακόμιση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας τόσο με κατεύθυνση ανατολικά όσο και δυτικά».
Η Maersk είπε ότι θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες τις επόμενες ημέρες. Ωστόσο, είπε ότι θα μπορούσε και πάλι να καταφύγει στην εκτροπή της κυκλοφορίας των πλοίων ανάλογα με το πώς εξελίσσονται οι συνθήκες ασφαλείας.
Την Τρίτη, η Maersk είπε ότι επαναδρομολογούσε πλοία σε όλη την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας ότι θα επιβάλει προσαυξήσεις σε εμπορευματοκιβώτια για αποστολές από την Ασία για να καλύψει το επιπλέον κόστος που σχετίζεται με το μεγαλύτερο ταξίδι.
Αρκετές άλλες εταιρείες σταμάτησαν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα για λόγους ασφαλείας τις τελευταίες εβδομάδες, όπως και η πετρελαϊκή BP.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)