Παρά τις δελεαστικές φοροελαφρύνσεις αξίας χιλιάδων δολαρίων η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα απλά δεν συμβαδίζει με το ρυθμό παραγωγής. Για να τονώσουν τη ζήτηση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν μειώσει τις τιμές προσφέροντας παράλληλα γενναιόδωρους όρους χρηματοδότησης ή εκπτώσεις τους τελευταίους μήνες.
Αυτοκίνητο: Με ηλεκτροκινητήρα τα μισά οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ
Η Tesla – η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία με κερδοφόρες δραστηριότητες EV – μείωσε τις τιμές ορισμένων μοντέλων και εκδόσεών της περισσότερο από 20% μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η μέση τιμή ενός μεταχειρισμένου EV ήταν κατά 33,7% φθηνότερη τον Οκτώβριο του 2023 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2022, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της iSeeCars.
Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, επίσης, με «περισσότερα κίνητρα, περισσότερες εκπτώσεις» το 2024, σύμφωνα με πρόβλεψη της Cox Automotive.
Γιατί οι άνθρωποι δεν αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Στην πραγματικότητα, το μερίδιο των οχημάτων που είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά έχει αυξηθεί από 9% το 2021 σε 16% το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Wards Intelligence. H κυβέρνηση Μπάιντεν εισάγει κανόνες που έως και τα δύο τρίτα όλων των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά
Το πρόβλημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ότι «η διαθεσιμότητα των προϊόντων έχει αυξηθεί εκθετικά, ενώ η αποδοχή των καταναλωτών έχει αυξηθεί με γραμμικό τρόπο», σύμφωνα με ανάλυση της Cox Automotive που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο.
Καθώς η κυβέρνηση Μπάιντεν προτείνει κανόνες για τις εκπομπές ρύπων που θα διασφαλίζουν ότι έως και τα δύο τρίτα όλων των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά έως το 2032, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αυξήσει την παραγωγή. Γι’ αυτό και ο αριθμός των προϊόντων EV αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2027, σύμφωνα με την Cox Automotive.
Τα αποθέματα έχουν ήδη αρχίσει να συσσωρεύονται. Ο μέσος αριθμός των απούλητων EVs έχει αυξηθεί στο διπλάσιο απ’ ότι πριν ένα χρόνο. Ταυτόχρονα όμως, οι καταναλωτές δείχνουν απροθυμία να αλλάξουν τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο με πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο κυριότερος λόγος είναι το κόστος, καθώς τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα τείνουν να είναι ακριβότερα από τα κανονικά οχήματα.
Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές λένε ότι το κόστος των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων είναι πολύ υψηλό, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσίευσε η S&P Global Mobility. Ακολουθούν οι ανησυχίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης.
Τι νέο υπάρχει σχετικά με τις φορολογικές πιστώσεις το 2024;
Από την 1η Ιανουαρίου, οι αγοραστές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα μπορούν να διεκδικήσουν μια άμεση φορολογική πίστωση αξίας έως και 7.500 δολαρίων από την αρχική τιμή ενός επιλέξιμου EV ή plug-in υβριδικού αυτοκινήτου στην αντιπροσωπεία, αντί να περιμένουν μήνες για να διεκδικήσουν την έκπτωση μέσω των φορολογικών δηλώσεών τους.
Ομοίως, οι αγοραστές μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών οχημάτων plug-in θα δικαιούνται φορολογική πίστωση στο σημείο πώλησης. Η πίστωση ανέρχεται στο 30% της τιμής του οχήματος, με ανώτατο όριο τα 4.000 δολάρια.
Η τιμή πολλών ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι στο ίδιο επίπεδο με παρόμοια οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο το 2024
Επιπλέον, σχεδόν οι μισές πολιτείες των ΗΠΑ προσφέρουν πρόσθετες φορολογικές πιστώσεις αξίας έως και 7.500 δολαρίων, σύμφωνα με το Tax Foundation.
Αυτές οι πιστώσεις, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες εκπτώσεις και τις γενναιόδωρες συμφωνίες χρηματοδότησης θα εξασφαλίσουν ότι η τιμή πολλών ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι στο ίδιο επίπεδο με παρόμοια οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο το 2024.
«Τα νεότερα προϊόντα και οι υψηλότερες εκπτώσεις έχουν μειώσει τις μέσες τιμές των EV, πριν ακόμα ανακοινωθούν πιθανά φορολογικά κίνητρα», αναφέρει η Stephanie Valdez-Streaty, διευθύντρια στρατηγικού σχεδιασμού της Cox Automotive δείχνοντας το δρόμο που θα ακολουθήσουν οι ΗΠΑ, ανοίγοντας το δρόμο για ανάλογες τιμολογιακές πολιτικές και σε άλλη μέρη του πλανήτη.
Πηγή:in.gr
Latest News
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Συντηρητικές οι εκτιμήσεις της LG για τα έσοδα του επόμενου έτους
Η LG που προμηθεύει την Tesla, τη General Motors και τη Hyundai Motor , «βλέπει» ότι επιβραδύνεται η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων
Η ηλεκτροκίνηση «σβήνει» τα... διυλιστήρια στην Κίνα - Τα πρώτα λουκέτα
Η PetroChina πρόκειται να κλείσει το μεγαλύτερο διυλιστήριό της στην Κίνα μέσα στον επόμενο χρόνο με δυναμικότητα 410.000 βαρελιών ημερησίως
Ενα στα 10 νέα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι ηλεκτρικό
Σήμερα τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης ανέρχονται πανελλαδικά σε πάνω από 6000, αλλάζοντας τον χάρτη στα ηλεκτρικά οχήματα
Ρεκόρ 11 ετών στο ημερήσιο κέρδος της Τesla - Η τολμηρή πρόβλεψη του Μασκ για τα EV
Απογειώθηκε η μετοχή της Tesla την Πέμπτη καθώς αυξήθηκε σχεδόν 22% - το μεγαλύτερο ημερήσιο κέρδος εδώ και πάνω από μια δεκαετία
Το ταξίδι ηλεκτροκίνησης του nrg incharge
Οι ταχυφορτιστές incharge, που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο, τους αυτοκινητοδρόμους και σε επιλεγμένα σημεία των αστικών κέντρωn
Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα «e-Astypalaia» και «Πράσινα Ταξί»
Πότε θα πιστωθούν τα χρήματα στους δικαιούχους
Αντιγραφή, κλοπή και ΑΙ - Γιατί κατηγορείται η Tesla από την ταινία «Blade Runner 2049»
Η τελευταία αφίσα της Tesla, προκάλεσε... απορίες σε πελάτες και την παραγωγή του «Blade Runner 2049»
Έτοιμη να... κανιβαλίσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτων η Κίνα - Ανάλυση του Guardian
Οι εννέα αυτοκινητοβιομηχανίες που παρέταξε η Κίνα στη έκθεση του Παρισιού αποκάλυψαν τα νέα σχέδια για περαιτέρω διείσδυση στην Ευρώπη
Γιατί πέφτουν οι τιμές στα μεταχειρισμένα EV σε Ευρώπη και ΗΠΑ [γράφημα]
Οι μάντρες των αντιπροσωπειών και των εμπόρων είναι γεμάτες με απούλητα ηλεκτρικά αυτοκίνητα