Παρά τις δελεαστικές φοροελαφρύνσεις αξίας χιλιάδων δολαρίων η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα απλά δεν συμβαδίζει με το ρυθμό παραγωγής. Για να τονώσουν τη ζήτηση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν μειώσει τις τιμές προσφέροντας παράλληλα γενναιόδωρους όρους χρηματοδότησης ή εκπτώσεις τους τελευταίους μήνες.
Αυτοκίνητο: Με ηλεκτροκινητήρα τα μισά οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ
Η Tesla – η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία με κερδοφόρες δραστηριότητες EV – μείωσε τις τιμές ορισμένων μοντέλων και εκδόσεών της περισσότερο από 20% μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η μέση τιμή ενός μεταχειρισμένου EV ήταν κατά 33,7% φθηνότερη τον Οκτώβριο του 2023 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2022, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της iSeeCars.
Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, επίσης, με «περισσότερα κίνητρα, περισσότερες εκπτώσεις» το 2024, σύμφωνα με πρόβλεψη της Cox Automotive.
Γιατί οι άνθρωποι δεν αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Στην πραγματικότητα, το μερίδιο των οχημάτων που είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά έχει αυξηθεί από 9% το 2021 σε 16% το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Wards Intelligence. H κυβέρνηση Μπάιντεν εισάγει κανόνες που έως και τα δύο τρίτα όλων των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά
Το πρόβλημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ότι «η διαθεσιμότητα των προϊόντων έχει αυξηθεί εκθετικά, ενώ η αποδοχή των καταναλωτών έχει αυξηθεί με γραμμικό τρόπο», σύμφωνα με ανάλυση της Cox Automotive που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο.
Καθώς η κυβέρνηση Μπάιντεν προτείνει κανόνες για τις εκπομπές ρύπων που θα διασφαλίζουν ότι έως και τα δύο τρίτα όλων των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά έως το 2032, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αυξήσει την παραγωγή. Γι’ αυτό και ο αριθμός των προϊόντων EV αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2027, σύμφωνα με την Cox Automotive.
Τα αποθέματα έχουν ήδη αρχίσει να συσσωρεύονται. Ο μέσος αριθμός των απούλητων EVs έχει αυξηθεί στο διπλάσιο απ’ ότι πριν ένα χρόνο. Ταυτόχρονα όμως, οι καταναλωτές δείχνουν απροθυμία να αλλάξουν τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο με πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο κυριότερος λόγος είναι το κόστος, καθώς τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα τείνουν να είναι ακριβότερα από τα κανονικά οχήματα.
Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές λένε ότι το κόστος των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων είναι πολύ υψηλό, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσίευσε η S&P Global Mobility. Ακολουθούν οι ανησυχίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης.
Τι νέο υπάρχει σχετικά με τις φορολογικές πιστώσεις το 2024;
Από την 1η Ιανουαρίου, οι αγοραστές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα μπορούν να διεκδικήσουν μια άμεση φορολογική πίστωση αξίας έως και 7.500 δολαρίων από την αρχική τιμή ενός επιλέξιμου EV ή plug-in υβριδικού αυτοκινήτου στην αντιπροσωπεία, αντί να περιμένουν μήνες για να διεκδικήσουν την έκπτωση μέσω των φορολογικών δηλώσεών τους.
Ομοίως, οι αγοραστές μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών οχημάτων plug-in θα δικαιούνται φορολογική πίστωση στο σημείο πώλησης. Η πίστωση ανέρχεται στο 30% της τιμής του οχήματος, με ανώτατο όριο τα 4.000 δολάρια.
Η τιμή πολλών ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι στο ίδιο επίπεδο με παρόμοια οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο το 2024
Επιπλέον, σχεδόν οι μισές πολιτείες των ΗΠΑ προσφέρουν πρόσθετες φορολογικές πιστώσεις αξίας έως και 7.500 δολαρίων, σύμφωνα με το Tax Foundation.
Αυτές οι πιστώσεις, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες εκπτώσεις και τις γενναιόδωρες συμφωνίες χρηματοδότησης θα εξασφαλίσουν ότι η τιμή πολλών ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι στο ίδιο επίπεδο με παρόμοια οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο το 2024.
«Τα νεότερα προϊόντα και οι υψηλότερες εκπτώσεις έχουν μειώσει τις μέσες τιμές των EV, πριν ακόμα ανακοινωθούν πιθανά φορολογικά κίνητρα», αναφέρει η Stephanie Valdez-Streaty, διευθύντρια στρατηγικού σχεδιασμού της Cox Automotive δείχνοντας το δρόμο που θα ακολουθήσουν οι ΗΠΑ, ανοίγοντας το δρόμο για ανάλογες τιμολογιακές πολιτικές και σε άλλη μέρη του πλανήτη.
Πηγή:in.gr
Latest News
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
Ετος μειωμένων πωλήσεων στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2025
Τα αποτελέσματα έρευνας της S&P Global προβλέπουν υποχώρηση στις πωλήσεις όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα
Πάτησε... γκάζι η μετοχή της Rivian - Επένδυση μαμούθ με τη Volkswagen
Η κατακσευάστρια EV, Rivian, ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση σε κοινοπραξία με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen
Πώς η Honda κλείνει την ψαλίδα με την Tesla - Τι κάνουν Cadillac και Chevrolet
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda, Prologue, κερδίζει τις πιστούς και νέους πελάτες - Κάτω του 50% το μερίδιο EV της Tesla
Η Bentley βάζει στο ψυγείο το σχέδιο για ηλεκτρικά οχήματα
Η δυστροπία της αγοράς με τα EV αναγκάζει την Bentley σε καθυστέρηση σχεδίων
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας