Οι αντάρτες Χούθι ισχυρίζονται ότι έπληξαν πριν από λίγες ώρες με πύραυλο ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της MSC.
Σε δήλωσή του, ο εκπρόσωπος της ομάδας Yahya Saree είπε: «Οι ναυτικές δυνάμεις των Ενόπλων Δυνάμεων της Υεμένης πραγματοποίησαν επιχείρηση στόχευσης κατά του εμπορικού πλοίου «MSC UNITED» με ναυτικούς πυραύλους».
Δεξαμενόπλοια: Γιατί η Ευρώπη πληρώνει ακριβά τις επιθέσεις των Χούθι
Μέχρι πριν από λίγο δεν έχει υπάρξει επιβεβαίωση της επίθεσης, αλλά ένα πλοίο 8.208 teu το MSC United VIII (κατασκευής 2006) διέσχιζε τη νότια Ερυθρά Θάλασσα σήμερα.
«Η επιχείρηση στόχευσης του πλοίου ήρθε αφού το πλήρωμα αρνήθηκε, για τρίτη φορά, κλήσεις από τις ναυτικές δυνάμεις, καθώς και επανειλημμένα προειδοποιητικά μηνύματα», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η σημερινή επίθεση εφόσον επιβεβαιωθεί έρχεται σαν συνέχεια αυτής του προηγούμενου Σαββάτου κατά του δεξαμενοπλοίου Chem Pluto, χωρητικότητας 21.300 dwt (κατασκευής 2012) που χτυπήθηκε από ένα drone ενώ βρισκόταν 200 ναυτικά μίλια (370 χιλιόμετρα) από τις ινδικές ακτές, σύμφωνα με το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ. .
Οι ΗΠΑ ανέφεραν ότι το drone εκτοξεύθηκε από τοι Ιράν ισχυρισμό που διέψευσαν οι Ιρανοί.
Παρεμπιπτόντως, το φορτηγό πλοίο MV Chem Pluto ήταν «συνδεδεμένο με το Ισραήλ», σύμφωνα με την Ambrey, μια εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας, όπως αναφέρει η Times of Israel.
Η τελευταία επίθεση στο πλοίο της MSC, θεωρείται ότι θα επιταχύνει και τις διαδικασίες για την ενεργοποίησης της ναυτικής δύναμης, που ονομάστηκε Operation Prosperity Guardian, για την οποία ωστόσο εκφράζονται και διαφορετικές απόψεις το τελευταίο διάστημα
Πάντως η Maersk η δεύτερη σε μέγεθος ναυτιλιακή εταιρεία του πλανήτη καλωσόρισε την δημιουργία της επιχείρησης και δήλωσε ότι εφόσον εξασφαλίσει τις αναγκαίες προϋποθέσεις τα πλοία της θα επανέλθουν στην Ερυθρά Θάλασσα.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023