
Οι Ευρωπαίοι αγαπούν τα μπαχαρικά. Ίσως όχι όσο οι Ασιάτες, σίγουρα, όμως, όλο και περισσότεροι τα ενσωματώνουν στη μαγειρική τους, μαζί με συνταγές από όλον τον κόσμο. Εξάλλου, το φαγητό δεν είναι μόνο ανάγκη, ούτε μόνο απόλαυση. Είναι -μαζί με τη μουσική- η παγκόσμια «γλώσσα» που φέρνει λαούς και ανθρώπους κοντά και γεφυρώνει χάσματα κάθε λογής.
Και, όπως έχει πει ο Wolfgang Puck, αυστρο-αμερικανός celebrity σεφ, «η μαγειρική είναι σαν τη ζωγραφική ή το γράψιμο ενός τραγουδιού. Όπως υπάρχουν τόσες νότες και χρώματα, έτσι υπάρχουν και τόσες γεύσεις – το πώς τις συνδυάζεις είναι αυτό που σε ξεχωρίζει».
Φαγητό: Αυτό το πιάτο αποτελεί Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ανθρωπότητας
Με αφορμή τις ημέρες των γιορτών, η Eurostat δημοσίευσε τα στοιχεία που αφορούν τις εισαγωγές μπαχαρικών στην ΕΕ από τρίτες χώρες.
Η Κίνα έχει τη μερίδα του λέοντος
Το 2022, η ΕΕ εισήγαγε 397.000 τόνους μπαχαρικών από τρίτες χώρες.
Το μπαχαρικό με τις περισσότερες ποσότητες ήταν το τζίντζερ με 122.900 τόνους. Ακολουθεί η πάπρικα (109.800 τόνοι) και το πιπέρι (62.900 τόνοι).
Η Κίνα ήταν ο κύριος προμηθευτής, συνεισφέροντας το 38% στις συνολικές εισαγωγές μπαχαρικών στην ΕΕ.
Από εκεί εισήχθη του 54% του τζίντζερ, το 72% της πάπρικας, ενώ το πιπέρι εισήχθη κυρίως από το Βιετνάμ, σε ποσοστό 56%.
Οι εισαγωγές κανέλας (16.200 τόνοι) κατέλαβαν την τέταρτη θέση, με περισσότερο από το ένα τρίτο να προέρχεται από την Ινδονησία (37%).
Ο κουρκουμάς (15.800 τόνοι) κατείχε την πέμπτη θέση μεταξύ των εισαγόμενων μπαχαρικών με τις μεγαλύτερες ποσότητες, με την πλειονότητα των εισαγωγών να προέρχονται από την Ινδία (77%).
Όσον αφορά τον γλυκάνισο και τα συναφή μπαχαρικά (13.600 τόνοι), η Αίγυπτος (34%) ήταν ο κύριος προμηθευτής.
Οι σπόροι κύμινου (9.600 τόνοι) προέρχονταν σε μεγάλο βαθμό από την Ινδία (72%), ακολουθούμενοι από σπόρους κόλιανδρου (9.500 τόνοι), οι μισοί από τους οποίους εισήχθησαν από τη Ρωσία (50%) και μοσχοκάρυδο (4.400 τόνοι), κυρίως από την Ινδονησία ( 72%).
Εκτοξεύτηκαν οι εισαγωγές
Σε σύγκριση με το 2012, το βάρος των μπαχαρικών που εισάγονται από τις χώρες εκτός ΕΕ αυξήθηκε κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του 57%.
Οι εισαγωγές τζίντζερ και κουρκουμά στην ΕΕ υπερδιπλασιάστηκαν (+149% και +142% αντίστοιχα), καταγράφοντας τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των μπαχαρικών με τις περισσότερες συναλλαγές. Μόνο οι εισαγωγές μοσχοκάρυδου μειώθηκαν κατά -4% από το 2012.


Latest News

Γιατί θα ακριβύνουν τα μπέργκερ στις ΗΠΑ
Τα χάμπουργκερ θα γίνουν ακριβότερα εξαιτίας του Τραμπ

Πότε αντιμετωπίζουν αυξημένη λογοδοσία οι CEOs - Τι έδειξε μελέτη
Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι είναι πιο πιθανό να απολυθούν για υπολειτουργία της εταιρείας εάν κάποια μέλη του ΔΣ έχουν μια συγκεκριμένη ιδιότητα

Πόσο θα κοστίσουν οι αμυντικές δαπάνες στην Ευρώπη ;
Οι αμυντικές δαπάνες στο 3,5% του ΑΕΠ θα κοστίσουν στην ΕΕ σχεδόν 390 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου

Economist: Τα ενοίκια εκτοξεύονται, ο αριθμός των κατοικιών μειώνεται
Οι ενοικιαστές στις εύπορες χώρες είναι οργισμένοι με τα υψηλά ενοίκια - Τι αναφέρει ανάλυση του Economist

Φρανσουά Βιλερουά: Αυτογκόλ ο αμερικανικός εμπορικός πόλεμος
Ο μεγάλος χαμένος της πολιτικής Τραμπ θα είναι οι ΗΠΑ, εξηγεί ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Γαλλίας Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό

Η Audi θα περικόψει έως 7.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2029
Συμφωνία διοίκησης - εργαζομένων στην Audi για σταδιακή περικοπή θέσεων εργασίας αλλά και προστασία θέσεων εργασίας έως το τέλος του 2033

Το κοβάλτιο της κινεζικής Lygend παρακάμπτει τους δασμούς Trump μέσω... Ινδονησίας
Το καθεστώς των δασμών που επιβάλουν οι ΗΠΑ ωθεί όλο και περισσότερους αγοραστές να στραφούν για κοβάλτιο στην Ινδονησία

Ο Τραμπ ακυρώνει διάταγμα με την κατώτατη αμοιβή ανά ώρα
Οι ομοσπονδιακοί εργολάβοι, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας, απασχολούν περίπου το 20% του εργατικού δυναμικού των ΗΠΑ.

Οριακή ανάκαμψη των λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο
Η εικόνα των λιανικών πωλήσεων αυξάνει την αβεβαιότητα για την οικονομία

Η PepsiCo αγοράζει μάρκα σόδας για 1,95 δισ. δολάρια
Με την αγορά της μάρκας Poppi η PepsiCo επενδύει στην κατηγορία των πιο «υγιεινών αναψυκτικών»