Η προσπάθεια της Inditex SA να περιορίσει τις πλαστικές συσκευασίες μιας χρήσης στην αλυσίδα εφοδιασμού δοκιμάζεται, καθώς η γερμανική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Zalando αρνείται να τις αφαιρέσει κατά την πώληση προϊόντων των brands της πρώτης.
Ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας Zara ζήτησε από τη Zalando να αντικαταστήσει τις πλαστικές σακούλες στις οποίες παραδίδονται τα ρούχα της με άλλες συσκευασίες πριν σταλούν στους πελάτες, αλλά ο μεγαλύτερος όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρώπης αποφάσισε να μην το κάνει, σύμφωνα με άτομα που μίλησαν στο Bloomberg.
Σε μια ανταλλαγή απόψεων που διήρκεσε πάνω από ένα χρόνο, η Zalando υποστήριξε ότι δεν μπορούσε να εκτελέσει τις επιχειρήσεις της εφοδιαστικής χωρίς τις πλαστικές σακούλες, αναφέρουν πηγές που επικαλείται το Bloomberg. Η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου θεωρεί ότι η αντικατάστασή τους με εναλλακτικές λύσεις από χαρτόνι ή χαρτί δεν θα μειώσει τον αντίκτυπο της συσκευασίας.
Η Zalando πουλά πολλές επωνυμίες και δεν είναι εφικτό για την εταιρεία να προσαρμόσει τις εσωτερικές διαδικασίες της για κάθε μία ξεχωριστά, δήλωσε εκπρόσωπος της Zalando στο Bloomberg.
Εκπρόσωπος της Inditex είπε ότι η εταιρεία εργάζεται εσωτερικά και με τους εταίρους της για την επίτευξη ενός στόχου για την εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης στους πελάτες μέχρι το τέλος αυτού του οικονομικού έτους, προσθέτοντας πως το επίπεδο συμμόρφωσης με τον στόχο ήταν 95% σε επίπεδο ομίλου.
Η Inditex είναι ένας από τους μεγαλύτερους συνεργάτες της Zalando, καθώς ο ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου πουλά ρούχα από τις επωνυμίες Massimo Dutti, Oysho, Bershka και Pull & Bear.
Η δέσμευση της Inditex
Πριν από τέσσερα χρόνια, η Inditex δεσμεύτηκε να καταργήσει σταδιακά όλα τα πλαστικά μιας χρήσης στους πελάτες έως το 2023. Αυτό σημαίνει ότι αφαιρεί τις πλαστικές κρεμάστες, τα αυτοκόλλητα και τα περιτυλίγματα αρωμάτων, καθώς και τη διαφανή πλαστική συσκευασία που χρησιμοποιείται για την προστασία των παραγγελιών, γνωστή στη βιομηχανία ως polybag.
Οι λιανοπωλητές παγκοσμίως βασίζονται σε polybag για να προστατεύουν τα ρούχα από την υγρασία και τους λεκέδεςκατά τη μεταφορά τους από το εργοστάσιο στο κατάστημα ή στα σπίτια των πελατών.
Η βιομηχανία της μόδας παράγει περίπου 180 δισεκατομμύρια πλαστικές πολυσακούλες μίας χρήσης κάθε χρόνο για τη συσκευασία ενδυμάτων, σύμφωνα με τον βιομηχανικό όμιλο Fashion For Good. Ενώ τα περισσότερα είναι τεχνικά ανακυκλώσιμα, τα περισσότερα αποστέλλονται σε χώρους υγειονομικής ταφής ή αποτεφρώνονται.
Η Inditex, όπως και πολλοί άλλοι πωλητές ενδυμάτων, αφαιρεί τις εργοστασιακές πλαστικές σακούλες σε καταστήματα και αποθήκες, όπου επανασυσκευάζει τα ρούχα σε άλλα υλικά, όπως ανακυκλωμένο χαρτόνι ή χαρτί, πριν τα στείλει στους πελάτες.
Εκπρόσωπος της Inditex ανέφερε ότι οι πλαστικές σακούλες στη συνέχεια συλλέγονται και διατίθενται για ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση.
Όμως, τα polybag εξακολουθούν να υπάρχουν στα παρασκήνια και οι εναλλακτικές επιλογές είναι πολύ περιορισμένες. Οι περισσότεροι λιανοπωλητές συνεχίζουν να τα χρησιμοποιούν επειδή πιστεύουν ότι τα κατεστραμμένα ρούχα θα είχαν μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από μια λεπτή πλαστική σακούλα.
Οι ισχυρισμοί της Zalando
Η Zalando υποστηρίζει ότι δοκιμάζει διαφορετικές επιλογές για να λύσει μακροπρόθεσμα το πρόβλημα της βιομηχανίας, όπως το δίπλωμα των ρούχων με διαφορετικό τρόπο και η μείωση του πάχους των πλαστικών σακουλών.
Ισχυρίζεται ότι η προσέγγισή της περιστρέφεται γύρω από την ανάπτυξη λύσεων που δίνουν προτεραιότητα στη μακροζωία, ελαχιστοποιώντας τις επιπτώσεις από υλικά και απόβλητα. Για αυτόν τον λόγο, η εταιρεία αξιολογεί τρόπους επαναχρησιμοποίησης polybag.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων