![Εμπορευματοκιβώτια: Οι ναυτιλιακές αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/containership-scaled.jpg)
Περισσότερα από 200 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει δρομολόγιο το τελευταίο διάστημα, καθώς η μία μετά την άλλη οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν την «Πύλη της Θλίψης», όπως αποκαλείται το στενό Μπαμπ ελ Μαντέμπ, το πιο επικίνδυνο σημείο στα νότια της Ερυθράς Θάλασσας, φοβούμενες τα χτυπήματα των Χούθι.Με πλάτος 18 μίλια στο πιο στενό σημείο που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τον Κόλπο του Αντεν και την Αραβική Θάλασσα, είναι μια σημαντική δίοδος διέλευσης για τα πλοία όπου οι επιθέσεις εκ μέρους των Χούθι μπορεί εύκολα να βρουν στόχο.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες αποφάσισαν να αποφύγουν τα στενά, που σημαίνει ότι τα πλοία τους δεν «ανεβαίνουν» προς τη Διώρυγα του Σουέζ, τον πιο σύντομο δρόμο από την Ανατολή προς τη Δύση. Αναδρομολογούνται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στον Νότο της Αφρικής, προσθέτοντας τουλάχιστον 3.000-8.000 μίλια και 4-14 ημέρες στο ταξίδι τους, ανάλογα με τον προορισμό. Επίσης αυξάνονται το κόστος μεταφοράς και οι εκπομπές ρύπων του θερμοκηπίου.
Μόνο η Maersk την προηγούμενη Παρασκευή είπε ότι θα εκτρέψει 155 πλοία μακριά από το κανάλι, ενώ η CMA CGM την προηγούμενη ημέρα δήλωσε ότι θα εκτρέψει 22 πλοία.
Διεθνής επιχείρηση
Η διεθνής κοινότητα, για να αντιμετωπίσει τις απειλές των Χούθι αλλά και να μειώσει τις επιβαρύνσεις κόστους στην παγκόσμια οικονομία και ρύπων στο περιβάλλον, συγκρότησε με πρωτοβουλία των ΗΠΑ μια συμμαχία τουλάχιστον 20 χωρών, οι οποίες με πλοία και τεχνολογικά μέσα θα εποπτεύουν τη θαλάσσια περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας με στόχο την προστασία της ναυσιπλοΐας. H έναρξη της επιχείρησης, που ονομάζεται Operation Prosperity Guardian, έστειλε θετικά μηνύματα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, οι φορείς της οποίας ζητούσαν επίμονα τη συγκρότησή της, προκειμένου να προστατευθούν πληρώματα και πλοία που διέρχονται από την περιοχή αλλά και παράλληλα να διαφυλαχθούν οι αλυσίδες εφοδιασμού. Η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία, η Maersk, μόλις έλαβε διαβεβαιώσεις από τους επικεφαλής της Operation Prosperity Guardian ότι θα αρχίσει η δράση, εξέφρασε άμεσα την αποφασιστικότητά της να επιστρέψει στην Ερυθρά Θάλασσα το συντομότερο δυνατόν και όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Οπως αναφέρουν οι αναλυτές, μπορεί το χρονοδιάγραμμα επιστροφής να μην είναι συγκεκριμένο αλλά αντιπροσωπεύει την εμπιστοσύνη του ναυτιλιακού κολοσσού στην ικανότητα του ναυτικού συνασπισμού να προστατεύει την εμπορική ναυτιλία από επιθέσεις ανταρτών Χούθι.
Επίσης και η γερμανική Hapag-Lloyd, η πέμπτη σε μέγεθος στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία, δήλωσε αμέσως μετά τη Maersk ότι θα αποφασίσει σήμερα Τετάρτη εάν θα ξαναρχίσει τα ταξίδια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Θα αποφασίσουμε αύριο (σ.σ.: σήμερα) πώς θα προχωρήσουμε, είπε ο εκπρόσωπος της Hapag-Lloyd την Τρίτη, αρνούμενος να σχολιάσει περαιτέρω. Η εταιρεία είχε ανακοινώσει την περασμένη εβδομάδα ότι θα ανακατευθύνει 25 πλοία μέχρι το τέλος του έτους για να αποφύγει την περιοχή.
Η διοίκηση της Maersk είχε ανακοινώσει την Κυριακή ότι ετοιμάζεται να ξαναστείλει τα πλοία της μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, μετά την ανάπτυξη της ναυτικής δύναμης προστασίας από επιθέσεις ανταρτών Χούθι από την Υεμένη. Αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε σχέδια για τα πρώτα πλοία που θα πραγματοποιήσουν τη διέλευση και αυτό να συμβεί όσο το δυνατόν συντομότερα, ανέφερε η εταιρεία την Κυριακή. Στη δήλωσή η Maersk πρόσθεσε ότι η δημιουργία της Operation Prosperity Guardian είναι το πιο ευπρόσδεκτο νέο για ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Επιθέσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία προκάλεσαν ευρεία αποφυγή της νότιας Ερυθράς Θάλασσας από τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο. Τελευταίο επεισόδιο που προκάλεσε έντονο προβληματισμό ήταν η επίθεση με drone σε εμπορικό πλοίο που μετέφερε αργό πετρέλαιο από τη Σαουδική Αραβία, με προορισμό την Ινδία, κοντά στη δυτική ακτή της Ινδίας.
Το MV Chem Pluto, ένα φορτηγό πλοίο που μετέφερε αργό πετρέλαιο από τη Σαουδική Αραβία, το οποίο έγινε στόχος επίθεσης με μη επανδρωμένο αεροσκάφος, έφτασε στο λιμάνι της Βομβάης τη Δευτέρα. Ενώ οι ΗΠΑ ισχυρίστηκαν ότι η επίθεση με μη επανδρωμένο αεροσκάφος προήλθε από το Ιράν, η Τεχεράνη αρνήθηκε την κατηγορία.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023