«Η πρόβλεψη για τον τζίρο του λιανεμπορίου τον φετινό Δεκέμβριο πως θα ξεπεράσει τα περυσινά 3,83 δισ. και θα κινηθεί πάνω από τα 4 δισ. ευρώ φαίνεται πως τελικά θα πραγματοποιηθεί, ενώ οι προτιμήσεις των καταναλωτών για τα δώρα παρέμειναν οι ίδιες, με την ένδυση και υπόδηση στη κορυφή, τα δώρα, τα παιχνίδια και τα καλλυντικά να ακολουθούν».
Αυτό αναφέρει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.
Ο πρόεδρος συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής:«Η αγοραστική κίνηση της εορταστικής αγοράς μπορεί να κορυφώθηκε πριν τα Χριστούγεννα, αλλά δεν ολοκληρώθηκε, αφού ακολουθεί η εορτή της Πρωτοχρονιάς με εξίσου πολλές οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις για αγορές δώρων. Η αγοραστική κίνηση αναμένεται να συνεχιστεί και τις πέντε τελευταίες εργάσιμες μέρες πριν το τέλος του έτους, με τα καταστήματα να είναι ανοικτά την Κυριακή 31 Δεκεμβρίου, παραμονή Πρωτοχρονιάς. Οι έμποροι της λιανικής προσδοκούν ότι η αγοραστική κίνηση, που καταγράφηκε την εβδομάδα των Χριστουγέννων, θα συνεχιστεί και την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς, έστω με μικρότερη ένταση και μικροαλλαγές στις καταναλωτικές προτιμήσεις, ώστε να κλείσουν ικανοποιητικά το ταμείο τους για το 2023. Η πρόβλεψη για τον τζίρο του λιανεμπορίου τον φετινό Δεκέμβριο πως θα ξεπεράσει τα περυσινά 3,83 δισ. και θα κινηθεί πάνω από τα 4 δισ. ευρώ φαίνεται πως τελικά θα πραγματοποιηθεί, ενώ οι προτιμήσεις των καταναλωτών για τα δώρα παρέμειναν οι ίδιες, με την ένδυση και υπόδηση στη κορυφή, τα δώρα, τα παιχνίδια και τα καλλυντικά να ακολουθούν. Το 2023 εκτιμάται πως για το ελληνικό λιανεµπόριο θα ολοκληρωθεί με μονοψήφια αύξηση, που μάλιστα σε μεγάλο βαθµό είναι πληθωριστική και δεν συνεπάγεται αντίστοιχη αύξηση της πραγµατικής κατανάλωσης. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι κερδισµένες είναι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου έναντι των μικρότερων, με την πληθωριστική κρίση να προκαλεί στην πραγµατικότητα διεύρυνση του χάσµατος μεταξύ τους, δεδομένου ότι οι «μεγάλοι» μπορούν να ασκήσουν πιο εκτεταμένη πολιτική προσφορών. Συγκεκριμένα, ο τζίρος των πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων ανά τρίμηνο αυξάνεται στα επίπεδα του 2%, ενώ των μεσαίων άνω του 4%. Παραταύτα, οι πωλήσεις της Πρωτοχρονιάς, αφενός ολοκληρώνουν την αγοραστική κίνηση της εορταστικής αγοράς, και αφετέρου τον ετήσιο τζίρο, που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία κλείνει συγκριτικά και συνολικά με θετικό πρόσημο για το λιανικό εμπόριο».
Latest News
Χαμηλότοκα δάνεια σε μικρές επιχειρήσεις από το Ταμείο Μικροπιστώσεων
Το Ταμείο Μικροπιστώσεων αναμένεται ότι θα ενισχύσει 3.300 επιχειρήσεις
Την Τετάρτη οι αιτήσεις μέσω gov για το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2»
Πλέον, οι ενδιαφερόμενοι για το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση επιλεξιμότητας μέσω του gov.gr και με αυτή να απευθύνονται στις τράπεζες
Oι 9 στους 10 Έλληνες απαιτούν αλλαγή του οικονομικού συστήματος
Στην Ελλάδα το 72% πιστεύει ότι τα σημερινά παιδιά θα ζήσουν χειρότερα από τους γονείς τους και το 95% θεωρεί ότι η ανισότητα οφείλεται στην υπερβολική πολιτική επιρροή της οικονομικής ελίτ
Επίσημη πρώτη για τις χειμερινές εκπτώσεις - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Οι έμποροι προσδοκούν ότι οι χειμερινές εκπτώσεις θα αποφέρουν μεγαλύτερο τζίρο από τον περσινό
Νέα σπίτια στο Ελληνικό προς πώληση – Τι μπαίνει στο ταμείο της Lamda Development
Η Lamda λάνσαρε το Sunset Groves με 99 κατοικίες – Πως εξελίσσονται οι πωλήσεις και τα έργα κατασκευής των σπιτιών
Εθνικό Μητρώο Επιδομάτων: Ανατροπές φέρνει ο νέος χάρτης για τα κοινωνικά επιδόματα
Ειδική ομάδα εργασίας του ΥΠΕΘΟ αναλαμβάνει τη χαρτογράφηση όλων των επιδομάτων και παροχών που χορηγούνται από το δημόσιο και των δικαιούχων ανά ΑΦΜ
Καφέ και παντοπωλεία η μία στις τρεις νέες επιχειρήσεις
Σύμφωνα με το ΓΕΜΗ, η μία στις τρεις νέες επιχειρήσεις το 2024 αφορούσε εστίαση και εμπόριο – κυρίως καφέ και παντοπωλεία, μίνι-μάρκετ
Πόλος έλξης η Αθηναϊκή Ριβιέρα - Ενδιαφέρον απο διεθνή και εγχώρια αγορά
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι ελκυστική, παρά το γεγονός της μεγάλης αύξησης των τιμών τα τελευταία χρόνια- Εξακολουθεί να υπολείπεται κατά πολύ από τις τιμές στην Γαλλική και την Ισπανική Ριβιέρα
Θεοδωρικάκος για ασφάλιστρα υγείας: Προστατεύουμε καταναλωτές και σταθερότητα του ασφαλιστικού συστήματος
Ο κ. Θεοδωρικάκος πρόσθεσε πως «Θα προχωρήσουμε με νέο δείκτη από την ΕΛΣΤΑΤ που να είναι δίκαιος και να δουλεύει σωστά και ο οποίος θα ισχύει από 1-1-2026»
«Πρεμιέρα» από από αύριο στις εκπτώσεις - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Χειμερινές εκπτώσεις: Τζίρο άνω των 6 δισ. ευρώ στο δίμηνο βλέπει ο εμπορικός κόσμος