Μπορεί να φαίνεται ότι οι αλλαγές που επιφέρει η χρήση της τεχνολογίας από γενιά σε γενιά είναι ραγδαίες και ως έναν βαθμό ισχύει. Κάποια πράγματα, όμως, δεν αλλάζουν από καταβολής ανθρώπου: κάθε επόμενη γενιά θέλει να διαφοροποιηθεί από την προηγούμενη – διαφορετικά, άλλωστε, πώς θα πήγαινε ο κόσμος μπροστά;

Έτσι, λοιπόν, οι ειδικοί πιστεύουν ότι η γενιά Alpha, τα παιδιά, δηλαδή, που γεννήθηκαν τη δεκαετία του 2010, θα θέλουν να είναι «διαφορετικά» από τους γονείς τους, και σε αυτό το πλαίσιο θα ξοδεύουν λιγότερο χρόνο στο διαδίκτυο.

Τεχνολογία: Ο υπερυπολογιστής που προσομοιώνει τον ανθρώπινο εγκέφαλο είναι πραγματικότητα

Αυτό, βέβαια, σημαίνει ότι για πολλές επιχειρήσεις που βασίζονται στα data, τα πράγματα θα γίνουν πιο δύσκολα.

Αλλαγές

Η νεότερη γενιά μπορεί να έχει ως πρότυπο τους λίγο μεγαλύτερους συνομηλίκους τους, αντιστεκόμενη σε έναν ψηφιακό κόσμο που βρίσκεται π-α-ν-τ-ο-ύ.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο χρόνος που αφιερώνουν οι άνθρωποι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μειώθηκε σε ετήσια βάση για πρώτη φορά από τότε που η εταιρεία ερευνών καταναλωτών GWI άρχισε να το παρακολουθεί το 2012, σύμφωνα με την τελευταία της έρευνα σε περισσότερους από 950.000 χρήστες του Διαδικτύου.

Και μάλιστα, οι Gen Zers, δηλαδή οι γεννημένοι μεταξύ 1997 και 2007, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της αλλαγής.

Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προσπαθεί ενεργά να περιορίσει τη χρήση τέτοιων πλατφορμών, αναζητώντας χόμπι και ανθρώπινες σχέσεις εκτός διαδικτύου.

Εκτός από τη μείωση του χρόνου που περνούν μπροστά στην οθόνη, η επόμενη γενιά του Διαδικτύου θα προσπαθήσει να κερδίσει περισσότερα από την επαφή τους με αυτό.

Πιο απαιτητικοί

Εκείνοι που σιγά-σιγά παρασύρθηκαν στην αυξημένη διαδικτυακή χρήση ήταν πρόθυμοι να αποδεχτούν τη σιωπηρή συμφωνία που υποστήριξε την άνοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι εταιρείες πρόσφεραν υπηρεσίες όπως email και μηνύματα στους χρήστες χωρίς κόστος με αντάλλαγμα τη δυνατότητα συλλογής δεδομένων σχετικά με αυτούς και την πώληση τους σε διαφημιστές. Οι νεότερες γενιές αναμένεται ότι θα γίνουν πιο απαιτητικές ζητώντας αλλαγές.

Η άνοδος των εργαλείων παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης που είναι εκπαιδευμένα να μιμούνται την ανθρώπινη συμπεριφορά, αυτό που καταφέρνει είναι να επιταχύνει τις αντιδράσεις.

Κολοσσοί της τεχνολογίας, όπως η Alphabet και η OpenAI, αντιμετωπίζουν μηνύσεις από συγγραφείς και καλλιτέχνες που τις καταγγέλλουν ότι αφαίρεσαν χωρίς άδεια την πνευματική τους ιδιοκτησία από τον Ιστό για να εκπαιδεύσουν μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης.

Startups όπως η Caden και η Datacy ισχυρίζονται ότι βοηθούν στην αναμόρφωση αυτής της σχέσης επιτρέποντας στους χρήστες να διακινούν τα πολύτιμα δεδομένα τους απευθείας σε εταιρείες.

Οι τεχνολογικοί γίγαντες έχουν τον νου τους: η μητρική του Instagram, Meta, και η X παρουσίασαν νέα εργαλεία το 2023 για να διευκολύνουν τις πληρωμές σε δημιουργούς περιεχομένου που δημοσιεύουν στις πλατφόρμες τους.

Εάν οι εταιρείες δεν πληρώσουν, τα παιδιά της Gen Alpha θα χρησιμοποιήσουν εργαλεία για να αποκρύψουν τα προσωπικά τους στοιχεία.

Η influencer του TikTok, Coco Mocoe, με περισσότερους από 1 εκατ. ακολούθους, εκτιμά ότι τα εικονικά avatar θα γίνουν δημοφιλή μεταξύ των νεαρών χρηστών που επιδιώκουν να κρύψουν την ταυτότητά τους σε ιστότοπους κοινωνικών μέσων.

Κάντο όπως ο Μαρκ

Πολλοί γονείς, επίσης, γίνονται επιφυλακτικοί.

Το αφεντικό της Meta, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, για παράδειγμα, κρύβει τα πρόσωπα των παιδιών του όταν δημοσιεύει φωτογραφίες τους δημόσια. Καθώς η γενιά τους μεγαλώνει, είναι πιθανό να κάνουν όπως κάνει ο Ζάκερμπεργκ και όχι όπως ελπίζει… η εταιρεία του.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία