
Προγραμματική Συμφωνία για την ανάπτυξη του Πληροφοριακού Συστήματος του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών υπέγραψαν οι Υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) Σταύρος Ασθενίδης.
Η Συμφωνία αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα για τη δημιουργία ενός μοντέλου βιώσιμων και ανθεκτικών υποδομών, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στοχεύει στη συστηματική καταγραφή του συνόλου των γεφυρών σε πανελλαδική κλίμακα και την παρακολούθηση των διαδικασιών επιθεώρησης, αξιολόγησης και συντήρησής τους.
Υπουργείο Υποδομών: Ξεκινάει η ψηφιοποίηση της βάσης δεδομένων του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών της χώρας
Ήδη, με Υπουργική Απόφαση, έχει εγκριθεί ο Κανονισμός Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών, ενώ έχει συγκροτηθεί η Διοικητική Αρχή Γεφυρών.
Στόχος είναι, μέσα στο 2024, να τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα, όπου όλοι οι φορείς διαχείρισης γεφυρών θα καταχωρούν την ταυτότητα και τα τεχνικά στοιχεία των υφιστάμενων γεφυρών. Με αυτόν τον τρόπο, θα καταγραφεί ο ακριβής αριθμός, τα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες συντήρησής τους.
Στην Προγραμματική Συμφωνία προβλέπεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα υποστηρίζει τις λειτουργικότητες που απαιτούνται, ώστε να καταστεί δυνατή η καταχώρηση των στοιχείων των γεφυρών σε πανελλαδικό επίπεδο και η κατάρτιση του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών, όπως και η επιθεώρηση, η αξιολόγηση και η συντήρησή τους.
Το πληροφοριακό σύστημα θα υλοποιηθεί με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, θα κατοχυρώνει την ασφάλεια των δεδομένων και θα είναι πλήρως συμβατό με τα πρότυπα του gov.gr.
Το έργο υλοποιείται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω της Κοινωνίας της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.), στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Next Generation EU, με προϋπολογισμό που ανέρχεται στα 400.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Το πληροφοριακό σύστημα θα περιλαμβάνει:
· Δυνατότητα διαχείρισης όλων των φορέων και των στοιχείων αυτών σε ειδική οθόνη, στην οποία θα έχουν πρόσβαση μόνο στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
· Δημιουργία Μητρώου Γεφυρών από τους χρήστες της εφαρμογής, οι οποίοι θα παραμετροποιούν τις γέφυρες του φορέα στον οποίο ανήκουν, για να εκτελούν τις δράσεις και να παρακολουθούν τις οδηγίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
· Προγραμματισμό και καταγραφή δράσεων για τη βέλτιστη καταγραφή επιθεώρησης, αξιολόγησης και συντήρησης. Παράλληλα, το σύστημα θα παρέχει τη δυνατότητα αυτόματων ειδοποιήσεων για τις γέφυρες.
· Επιχειρησιακή πληροφόρηση και εξαγωγή δεδομένων, ώστε να παράγονται έλεγχοι για την παρακολούθηση και την εποπτεία της συμπλήρωσης των στοιχείων και των δράσεων.
· Διαμοιρασμό δεδομένων με τρίτα συστήματα, ώστε να είναι δυνατή η αποστολή πληροφοριών για κάθε γέφυρα.
Μετά την υπογραφή της Προγραμματικής Συμφωνίας, o κ. Σταϊκούρας δήλωσε:
«Έως σήμερα η πολιτεία δεν γνωρίζει με ακρίβεια πόσες γέφυρες υπάρχουν και σε ποια κατάσταση βρίσκονται. Αυτό τώρα αλλάζει. Οφείλουμε να έχουμε βιώσιμες και ανθεκτικές υποδομές τόσο για την καθημερινή ασφάλεια των πολιτών όσο και για την αντιμετώπιση των ακραίων φυσικών φαινομένων. Η Προγραμματική Συμφωνία για τη δημιουργία της βάσης δεδομένων του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών αποτελεί ένα θεμελιώδες βήμα προς αυτή την κατεύθυνση».
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε:
«Αξιοποιώντας τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προχωράμε άμεσα στην υλοποίηση ενός σημαντικού έργου, το οποίο εργαζόμαστε συστηματικά ώστε να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2024. Το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών, όπου θα αποτυπώνεται για πρώτη φορά το σύνολο των απαιτούμενων δεδομένων, από την ταυτότητα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά μέχρι τις ανάγκες συντήρησης των γεφυρών, θα συμβάλλει καθοριστικά στη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα των υποδομών της χώρας μας. Μια καθοριστικής σημασίας προτεραιότητα, δεδομένων των ακραίων καιρικών φαινομένων που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε ως απόρροια της κλιματικής κρίσης».


Latest News

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,