![Ναυτιλία: Βουτιά στις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/containership-768x404-1.jpg)
Περίπου τα μισά από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται τακτικά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, αποφεύγουν πλέον τη διαδρομή λόγω της απειλής επιθέσεων.
Τα νέα δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα η Flexport Inc. και παραθέτει το Bloomberg, δείχνουν ότι 299 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα να μεταφέρουν 4,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια είτε έχουν αλλάξει πορεία είτε σχεδιάζουν να το κάνουν. Ο αριθμός αυτός είναι περίπου διπλάσιος από τον αριθμό πριν από μια εβδομάδα και ισοδυναμεί με περίπου το 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Τα ταξίδια γύρω από την Αφρική μπορεί να διαρκέσουν έως και 25% περισσότερο συγκριτικά με αυτά που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με την Flexport. Αυτά τα ταξίδια είναι πιο δαπανηρά και μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων.
Εμπορευματοκιβώτια: Οι ναυτιλιακές αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα πραγματοποιούνται από μαχητές των Χούθι που εδρεύουν στην Υεμένη, οι οποίοι λένε ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ για την υποστήριξη των Παλαιστινίων. Αλλά πλοία χωρίς άμεσες συνδέσεις με το Ισραήλ έχουν επίσης στοχοποιηθεί, και καθώς η κλιμάκωση του πολέμου απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο, μια ομάδα εργασίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ προσπαθεί να ενισχύσει την ασφάλεια στη βασική πλωτή οδό.
Σύμφωνα με την TankerTrackers.com Inc. και τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg, ορισμένα πλοία προσπαθούν να δηλώσουν την ουδετερότητά τους καθώς συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη διαδρομή.
Διαφορετικά νούμερα
Τα νούμερα που παραθέτει η Flexport διαφέρουν από αυτά της ελβετικής Kuehne + Nagel International AG, η οποία, από την Τετάρτη, έδειξε ότι 364 πλοία επαναδρομολογήθηκαν στην Αφρική, έναντι 314 σκάφη στις 22 Δεκεμβρίου.
Παρά τις διαφοποροποιήσεις τα στοιχεία δείχνουν το μέγεθος της αυξανόμενης θαλάσσιας αναταραχής μετά την πραγματοποίηση περισσότερων από 100 επιθέσεων σε εμπορικά πλοία από τους Χούθι τον περασμένο μήνα. Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC United VIII στοχοποιήθηκε την Τρίτη ενώ ήταν καθοδόν προς το Πακιστάν από τη Σαουδική Αραβία.
Η Maersk, η Νο. 2 γραμμή εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι ετοιμάζεται να επαναλάβει τις διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα «το συντομότερο δυνατό επιχειρησιακά». Η Hapag-Lloyd AG είπε ότι θα κρατήσει τα πλοία της μακριά από την περιοχή ακόμη και μετά την έναρξη μιας ομάδας εργασίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία της βασικής εμπορικής οδού από επιθέσεις μαχητών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη, οι αφίξεις στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν κατά 40% μεταξύ 22 και 26 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με τον μέσο όρο για το πρώτο μισό του μήνα.
Οι αφίξεις πλοίων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 87%, τα δεξαμενόπλοια αερίου κατά 30% και οι μεταφορείς αυτοκινήτων περίπου 25%.
Παρόμοια είναι η εικόνα για τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ, οι οποίες μειώθηκαν κατά περίπου 45% μεταξύ 22 Δεκεμβρίου και 26 Δεκεμβρίου για τα πλοία που κατευθύνονται νότια, σύμφωνα με την Clarksons.
Οι εκτροπές γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής επεκτείνουν τη ναυτιλιακή ικανότητα και ενισχύουν τους ναύλους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023