Περίπου τα μισά από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται τακτικά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, αποφεύγουν πλέον τη διαδρομή λόγω της απειλής επιθέσεων.
Τα νέα δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα η Flexport Inc. και παραθέτει το Bloomberg, δείχνουν ότι 299 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα να μεταφέρουν 4,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια είτε έχουν αλλάξει πορεία είτε σχεδιάζουν να το κάνουν. Ο αριθμός αυτός είναι περίπου διπλάσιος από τον αριθμό πριν από μια εβδομάδα και ισοδυναμεί με περίπου το 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Τα ταξίδια γύρω από την Αφρική μπορεί να διαρκέσουν έως και 25% περισσότερο συγκριτικά με αυτά που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με την Flexport. Αυτά τα ταξίδια είναι πιο δαπανηρά και μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων.
Εμπορευματοκιβώτια: Οι ναυτιλιακές αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα πραγματοποιούνται από μαχητές των Χούθι που εδρεύουν στην Υεμένη, οι οποίοι λένε ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ για την υποστήριξη των Παλαιστινίων. Αλλά πλοία χωρίς άμεσες συνδέσεις με το Ισραήλ έχουν επίσης στοχοποιηθεί, και καθώς η κλιμάκωση του πολέμου απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο, μια ομάδα εργασίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ προσπαθεί να ενισχύσει την ασφάλεια στη βασική πλωτή οδό.
Σύμφωνα με την TankerTrackers.com Inc. και τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg, ορισμένα πλοία προσπαθούν να δηλώσουν την ουδετερότητά τους καθώς συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη διαδρομή.
Διαφορετικά νούμερα
Τα νούμερα που παραθέτει η Flexport διαφέρουν από αυτά της ελβετικής Kuehne + Nagel International AG, η οποία, από την Τετάρτη, έδειξε ότι 364 πλοία επαναδρομολογήθηκαν στην Αφρική, έναντι 314 σκάφη στις 22 Δεκεμβρίου.
Παρά τις διαφοποροποιήσεις τα στοιχεία δείχνουν το μέγεθος της αυξανόμενης θαλάσσιας αναταραχής μετά την πραγματοποίηση περισσότερων από 100 επιθέσεων σε εμπορικά πλοία από τους Χούθι τον περασμένο μήνα. Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC United VIII στοχοποιήθηκε την Τρίτη ενώ ήταν καθοδόν προς το Πακιστάν από τη Σαουδική Αραβία.
Η Maersk, η Νο. 2 γραμμή εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι ετοιμάζεται να επαναλάβει τις διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα «το συντομότερο δυνατό επιχειρησιακά». Η Hapag-Lloyd AG είπε ότι θα κρατήσει τα πλοία της μακριά από την περιοχή ακόμη και μετά την έναρξη μιας ομάδας εργασίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία της βασικής εμπορικής οδού από επιθέσεις μαχητών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη, οι αφίξεις στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν κατά 40% μεταξύ 22 και 26 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με τον μέσο όρο για το πρώτο μισό του μήνα.
Οι αφίξεις πλοίων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 87%, τα δεξαμενόπλοια αερίου κατά 30% και οι μεταφορείς αυτοκινήτων περίπου 25%.
Παρόμοια είναι η εικόνα για τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ, οι οποίες μειώθηκαν κατά περίπου 45% μεταξύ 22 Δεκεμβρίου και 26 Δεκεμβρίου για τα πλοία που κατευθύνονται νότια, σύμφωνα με την Clarksons.
Οι εκτροπές γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής επεκτείνουν τη ναυτιλιακή ικανότητα και ενισχύουν τους ναύλους.
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.