Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης, επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε σχετική ανάρτησή της. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Opinion Way για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης).
Κρασί: Λευκό, ροζέ ή κόκκινο; Η μάχη των… χρωμάτων
Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.
«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (1 νέος στους 2) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους.
Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.
Latest News
Νέα συνταγή ΟΟΣΑ για τις αγροτικές επιδοτήσεις - Στροφή στην καινοτομία [γραφήματα]
Μειώθηκε η κρατική στήριξη για τη γεωργία το 2021, η οποία όμως παραμένει συγκεντρωμένη σε λίγες μεγάλες οικονομίες – Τι προτείνει ο ΟΟΣΑ
«Όλη η Ελλάδα ένας βιολογικός ελαιώνας» - Στόχοι και προκλήσεις
Για την εξαιρετικό ποιότητα της ελληνικής ελιάς και του ελαιόλαδου μιλάει ο κορυφαίος για το 2023 Ευρωπαίος ελαιοπαραγωγός, Γ. Σακελλαρόπουλος
Ολοκληρώθηκαν οι εκκαθαριστικές πληρωμές για αγροπεριβαλλοντικά και βιολογικά μέτρα
Ποιες πληρωμές θα γίνουν, σύμφωνα με τον ΟΠΕΚΠΕ, μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου – Στα 143 εκατ. ευρώ οι πληρωμές το τελευταίο τρίμηνο
Το «ράλι» των τιμών στο ελαιόλαδο φτάνει στο τέλος του; Τι σήμα στέλνει η Ισπανία
Ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο η Ισπανία εκτιμά ότι οι τιμές στο ελαιόλαδο πλησιάζουν στο μισό από τα προηγούμενα επίπεδα ρεκόρ
Παρατείνονται τα περιοριστικά μέτρα για την ευλογιά - Τι γίνεται με τις σφαγές
Υπό προϋποθέσεις οι μετακινήσεις αιγοπροβάτων από θερινούς βοσκότοπους - Πότε θα επανεξεταστούν τα δεδομένα για την ευλογιά προβάτων
Προβληματική η καταχώριση των οικολογικών σχημάτων στο ΟΣΔΕ 2024 – Παράταση ζητά η ΕΘΕΑΣ
Οι παραγωγοί έχουν ήδη προβεί σε σημαντικές δαπάνες για να εφαρμόσουν τα οικολογικά σχήματα και να μπορούν να λάβουν τις επιδοτήσεις
Θα γλιτώσουν οι εξαγωγές ελληνικών τροφίμων από τους δασμούς Τραμπ;
Οι Έλληνες εξαγωγείς έχουν θορυβηθεί από τις απειλές του Τραμπ για επιβολή δασμών στα ευρωπαϊκά προϊόντα - Ελπίζουν ότι ελληνικά προϊόντα ΠΟΠ θα εξαιρεθούν και πάλι
«Κοκκίνησε» το ισοζύγιο αγροτικών προϊόντων μετά από τρία χρόνια [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στοιχεία για το ισοζύγιο στα αγροτικά προϊόντα το εννιάμηνο του 2024 - Προβλέψεις για το «κλείσιμο της χρονιάς»
Επί τάπητος σχέδιο διάσωσης για το κρασί - Τι συζητείται στις Βρυξέλλες
Παρεμβάσεις για την ανθεκτικότητα του τομέα στο κρασί σε μια αγορά μεταβαλλόμενη - Πώς θα προσαρμοστεί στην κλιματική αλλαγή
Μέτρα στήριξης για τους πληττόμενους ελαιοπαραγωγούς λόγω ανομβρίας ζητά η ΕΘΕΑΣ
Με βάση τα στοιχεία των ελαιοπαραγωγικών συνεταιρισμών μελών της ΕΘΕΑΣ έχουν δημιουργηθεί ποσοτικές και ποιοτικές ζημιές