Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης, επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε σχετική ανάρτησή της. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Opinion Way για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης).
Κρασί: Λευκό, ροζέ ή κόκκινο; Η μάχη των… χρωμάτων
Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.
«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (1 νέος στους 2) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους.
Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.
Latest News
ΣΕΒΙΤΕΛ: Τάσσεται ανοικτά κατά της εμπορίας του χύμα ελαιόλαδου
Σύμφωνα με τον ΣΕΒΙΤΕΛ Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή της Ε.Ε. έχει από το Νοέμβριο 2003 θεσπίσει την πλήρη απαγόρευση της διακίνησης συσκευασιών άνω των 5 λίτρων
Τσιάρας: Τα προβλήματα του αγροτικού κόσμου λύνονται μόνο με διάλογο
«Η πόρτα μου είναι πάντα ανοιχτή. Έχουμε τη γνώση και την πρόθεση να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν», είπε από την Κρήτη ο ΥπΑΑΤ Κώστας Τσιάρας
Σε ποια προϊόντα καταβάλλονται de minimis 11,165 εκατ. ευρώ – Οι δικαιούχοι
Οι ενισχύσεις αφορούν την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου 2024 έως 31 Αυγούστου 2024 και έρχονται να καλύψουν μέρος των απωλειών
Παγκρήτια αγροτική διαμαρτυρία στο Ηράκλειο
Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της Κρήτης διαδηλώνουν την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου ενάντια στο οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται
Ανδρουλάκης: Σε συνεχή απαξίωση ο πρωτογενής τομέας
Σοβαρά προβλήματα στον πρωτογενή τομέα παραμένουν δισεπίλυτα, επισημαίνει σε Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Νίκος Ανδρουλάκης
Σε αδιέξοδο οι πληττόμενοι κτηνοτρόφοι από τις ζωονόσους
Σειρά προτάσεων, ώστε να στηριχθεί η οικονομικοί βιωσιμότητα των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων καταθέτουν οι Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι ΑΜ-Θ
Ποια μέτρα στήριξης της αγροτικής παραγωγής στην Κρήτη ανακοίνωσε ο Τσιάρας
«Βρίσκομαι εδώ για να συζητήσω με τους αγρότες και να αναζητήσουμε λύσεις», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Κώστας Τσιάρας
Ανάδειξη της ταυτότητας των προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ της θεσσαλικής γης
Έκθεση με τα ΠΟΠ - ΠΓΕ προϊόντα από τη Θεσσαλία διοργανώνει η Περιφέρεια στην Αθήνα - Ποιοι συμμετέχουν
Οφέλη για την υγεία από τη μέτρια κατανάλωση αλκοόλ – Τι επιβεβαιώνει έκθεση
Η έκθεση που ανατέθηκε από το Κογκρέσο των ΗΠΑ εξέτασε τον αντίκτυπο, θετικό, αρνητικό ή ουδέτερο της μέτριας κατανάλωσης αλκοόλ
Ρεκόρ στις εξαγωγές και εισαγωγές φρούτων και λαχανικών το 2024 [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις εξαγωγές και εισαγωγές σε φρούτα και λαχανικά – Πώς θα αντιμετωπιστούν οι διαταραχές στην αγορά