Τα τελευταία χρόνια, η αλυσίδα γρήγορου φαγητού McDonald’s έχει ανανεώσει τη δημόσια εικόνα της σε μια προσπάθεια να επανασυνδεθεί με νεότερους καταναλωτές και να αυξήσει την πολιτιστική της σημασία. Έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως η Cardi B και οι BTS, καθώς και με τις μάρκες ρούχων Palace και Cactus Plant Flea Market.
Είναι μια προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη για το μεγαλύτερο μέρος των τελευταίων πέντε ετών, είπε στο CNBC ο Ταρίκ Χασάν, υπεύθυνος μάρκετινγκ και εμπειρίας πελατών του εστιατορίου.
Το «Χρηματιστήριο των μπέργκερ»: Πόσο έφθασε να πωλείται ένα Big Mac
«Χάσαμε τη σχέση μας με τον πελάτη μας», λέει ο Χασάν για τη θέση της McDonald’s στη λαϊκή κουλτούρα πριν από μερικά χρόνια. «Και ως αποτέλεσμα αυτού, τελικά, χάσαμε την έννοια του “το λατρεύω”».
Μια πανεθνική περιοδεία ακρόασης βοήθησε τα McDonald’s να κατανοήσουν καλύτερα τι ήθελαν οι πελάτες. Οδήγησε στην καμπάνια των αγαπημένων παραγγελιών, η οποία την είδε να τονίζει τις παραγγελίες από διασημότητες. Το ντεμπούτο της καμπάνιας το 2019 με τον ράπερ Τράβις Σκοτ αποδείχθηκε τόσο δημοφιλές ώστε τα διάσημα Quarter Pounder των McDonald ξεπούλησαν.
Όταν ο Χασάν μπήκε στα McDonald’s, έσπρωξε την εταιρεία να συνδεθεί με τη λαϊκή κουλτούρα ακόμη περισσότερο.
«Μπορείς να είσαι εμβληματικός, αλλά να μην είσαι πλέον σχετικός με την κουλτούρα», λέει ο Χασάν. «Υπάρχουν πολλές επωνυμίες που είναι εμβληματικές, αλλά μετά ξεθωριάζουν στην κουλτούρα».
Ένα tweet που κοινοποιήθηκε το 2020 βοήθησε να εμπνεύσει μια προσπάθεια που η McDonald’s ωθεί μέχρι σήμερα. Ο λογαριασμός της μάρκας δημιούργησε μια ανάρτηση που έγραφε «μια μέρα παρήγγειλες ένα Happy Meal για τελευταία φορά και ούτε καν το ήξερες». Κέρδισε περισσότερα από 24.000 likes και 5.000 retweets, τραβώντας την προσοχή.
«Και σκεφτήκαμε “τι υπάρχει πίσω από αυτό;”» λέει ο Χασάν. «Πρόκειται πραγματικά για μια απώλεια από τα παιδικά μας χρόνια».
Αυτό που προέκυψε ήταν ένα Happy Meal για ενήλικες που παρασκευάστηκε σε συνεργασία με την εταιρεία νεανικών ρούχων Cactus Plant Flea Market. Αν και δεν υπήρχαν νέα στοιχεία μενού στον συνδυασμό – ήταν απλώς ένα Big Mac ή 10 τεμάχια Chicken McNuggets με αναψυκτικό και πατάτες – το κουτί σε στυλ Happy Meal και συμπεριλαμβανομένου ενός «συλλεκτικού αγαλματίδιου» των ρετρό μασκότ της McDonald’s: τον Grimace, τον Hamburglar και τον Birdie προκάλεσαν καταναλωτική φρενίτιδα.
Το Happy Meal εξαντλήθηκε γρήγορα σε πολλές τοποθεσίες σε όλη τη χώρα, και ορισμένοι ευκαιρικοί μεταπωλητές άρχισαν να πωλούν τα πλαστικά παιχνίδια στο eBay για χιλιάδες δολάρια.
«Αυτή ήταν μια πολιτιστική αλλαγή για εμάς», λέει ο Χασάν. «Μπορείτε να φανταστείτε όταν ρίχνετε κάτι σαν το Cactus Plant Flea Market και ξεπουλάτε σε 12 ημέρες κάτι που υποτίθεται ότι θα προσφερόταν για 30 ημέρες. Έπρεπε να γυρίσουμε και να περάσουμε χρόνο με τους δικαιοδόχους μας για να τους πείσουμε να βολευτούν με το γεγονός ότι “Δεν πειράζει που ξεπουλήσατε”».
Έκτοτε, τα McDonald’s έχουν διπλασιάσει τα «νεανικά ρούχα του δρόμου». Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η McDonald’s κυκλοφόρησε μια σειρά ρούχων περιορισμένης έκδοσης με τη βρετανική μάρκα skate PALACE και αυτόν τον μήνα συνεργάστηκε με τον καλλιτέχνη Κέργουιν Φροστ με έδρα τη Νέα Υόρκη για έναν άλλο συνδυασμό τύπου Happy Meal με συλλεκτικά αντικείμενα περιορισμένης έκδοσης.
Η προσέγγιση της McDonald’s σε αυτές τις συνεργασίες – με αντικείμενα περιορισμένης έκδοσης και αναδυόμενα καταστήματα – έχει σχεδιαστεί για να δημιουργήσει μια αίσθηση επείγοντος που συναντάμε συχνότερα στη βιομηχανία αθλητικών παπουτσιών.
«Όταν τα αναπτύξαμε, η πρόθεση ήταν να είναι πολύ περισσότερο η κουλτούρα των αθλητικών παπουτσιών παρά μια παραδοσιακή προώθηση», λέει ο Χασάν.
Μέχρι στιγμής, το σχέδιο φαίνεται να λειτουργεί: τα συλλεκτικά McNugget Buddies από το Box του Κέργουιν Φροστ έχουν ήδη φτάσει στο Ebay, με ορισμένους πωλητές να ζητούν εκατοντάδες δολάρια για τις φιγούρες.
Latest News
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του