
Εννέα στα δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω του φόβου των επιθέσεων από τους Χούθι. Σε μικρότερο βαθμό από την έκρυθμη κατάσταση στα στενά του κόλπου του Αντεν επηρεάστηκαν και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG Carriers), σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μάλλον εξακολουθούν στη συντριπτική πλειοψηφία να διέρχονται από τις επικίνδυνες περιοχές.Τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για τις πέντε τελευταίες ημέρες έως τις 26 Δεκεμβρίου δείχνουν ότι οι αφίξεις πλοίων στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν συνολικά κατά 40% σε σύγκριση με το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, όταν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι θα απέφευγαν την πλωτή οδό υπό τον φόβο των επιθέσεων των ανταρτών στα ανοικτά της Υεμένης.
Εκτροπή
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ουσιαστικά απείχαν από την περιοχή και ακολουθούσαν άλλους θαλάσσιους δρόμους καθώς το ποσοστό μείωσης των διελεύσεών τους από την περιοχή έφτασε το 87%.
Εμπορευματοκιβώτια: Οι ναυτιλιακές αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Σημαντική εκτροπή παρατηρήθηκε και στην περίπτωση των πλοίων μεταφοράς υγραερίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς οι αφίξεις στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν κατά 30% και 28% αντίστοιχα. Αντίθετα, τα bulkers και τα δεξαμενόπλοια φαίνεται να έχουν υποστεί τη μικρότερη διαταραχή στα δρομολόγιά τους, καθώς οι αφίξεις στο Αντεν, είτε από τον Ινδικό Ωκεανό είτε από την Ερυθρά Θάλασσα, μειώθηκαν μόλις κατά 15% στην περίπτωση των bulkers και κατά 10% για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου.
Ειδικά όμως τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου συνέχισαν κανονικά τις διελεύσεις με τον ίδιο ρυθμό που το έπρατταν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου. Παρόμοια εικόνα προκύπτει όταν εξετάζει κανείς τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ, αναφέρει το Tradewinds.
Ο μέσος όρος των ημερήσιων διελεύσεων από Βορρά προς Νότο στην Ερυθρά Θάλασσα το διάστημα μεταξύ 22 και 26 Δεκεμβρίου ήταν μειωμένος κατά 45% σε σχέση με τα στοιχεία του πρώτου 15ημέρου του Δεκεμβρίου. Οι διελεύσεις από τον Νότο προς τον Βορρά μειώθηκαν με βραδύτερο ρυθμό κατά 26%.
Θαλάσσιο εμπόριο
Από τη Διώρυγα του Σουέζ πέρασαν συνολικά 1.747 πλοία μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου και 25ης Δεκεμβρίου, όταν ολόκληρο τον Νοέμβριο είχαν περάσει 2.285 πλοία σύμφωνα με το Tradewinds, με τον ίδιο αριθμό διελεύσεων να έχει καταγραφεί και τον Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται ότι περίπου το 10% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ. Η σημασία της περιοχής είναι πολύ μεγάλη για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και για τον λόγο αυτόν έχει αρχίσει και αναπτύσσεται μια διεθνής ναυτική δύναμη (Operation Prosperity Guardian) υπό την ηγεσία των ΗΠΑ με στόχο την προστασία της ελεύθερης ναυσιπλοΐας. Ηδη μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εκδήλωσαν την πρόθεσή τους μετά την ανάπτυξη της ναυτικής δύναμης να επιστρέψουν με τα πλοία τους στην Ερυθρά Θάλασσα.


Latest News

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες