Εννέα στα δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω του φόβου των επιθέσεων από τους Χούθι. Σε μικρότερο βαθμό από την έκρυθμη κατάσταση στα στενά του κόλπου του Αντεν επηρεάστηκαν και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG Carriers), σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μάλλον εξακολουθούν στη συντριπτική πλειοψηφία να διέρχονται από τις επικίνδυνες περιοχές.Τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για τις πέντε τελευταίες ημέρες έως τις 26 Δεκεμβρίου δείχνουν ότι οι αφίξεις πλοίων στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν συνολικά κατά 40% σε σύγκριση με το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, όταν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι θα απέφευγαν την πλωτή οδό υπό τον φόβο των επιθέσεων των ανταρτών στα ανοικτά της Υεμένης.
Εκτροπή
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ουσιαστικά απείχαν από την περιοχή και ακολουθούσαν άλλους θαλάσσιους δρόμους καθώς το ποσοστό μείωσης των διελεύσεών τους από την περιοχή έφτασε το 87%.
Εμπορευματοκιβώτια: Οι ναυτιλιακές αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Σημαντική εκτροπή παρατηρήθηκε και στην περίπτωση των πλοίων μεταφοράς υγραερίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς οι αφίξεις στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν κατά 30% και 28% αντίστοιχα. Αντίθετα, τα bulkers και τα δεξαμενόπλοια φαίνεται να έχουν υποστεί τη μικρότερη διαταραχή στα δρομολόγιά τους, καθώς οι αφίξεις στο Αντεν, είτε από τον Ινδικό Ωκεανό είτε από την Ερυθρά Θάλασσα, μειώθηκαν μόλις κατά 15% στην περίπτωση των bulkers και κατά 10% για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου.
Ειδικά όμως τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου συνέχισαν κανονικά τις διελεύσεις με τον ίδιο ρυθμό που το έπρατταν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου. Παρόμοια εικόνα προκύπτει όταν εξετάζει κανείς τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ, αναφέρει το Tradewinds.
Ο μέσος όρος των ημερήσιων διελεύσεων από Βορρά προς Νότο στην Ερυθρά Θάλασσα το διάστημα μεταξύ 22 και 26 Δεκεμβρίου ήταν μειωμένος κατά 45% σε σχέση με τα στοιχεία του πρώτου 15ημέρου του Δεκεμβρίου. Οι διελεύσεις από τον Νότο προς τον Βορρά μειώθηκαν με βραδύτερο ρυθμό κατά 26%.
Θαλάσσιο εμπόριο
Από τη Διώρυγα του Σουέζ πέρασαν συνολικά 1.747 πλοία μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου και 25ης Δεκεμβρίου, όταν ολόκληρο τον Νοέμβριο είχαν περάσει 2.285 πλοία σύμφωνα με το Tradewinds, με τον ίδιο αριθμό διελεύσεων να έχει καταγραφεί και τον Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται ότι περίπου το 10% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ. Η σημασία της περιοχής είναι πολύ μεγάλη για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και για τον λόγο αυτόν έχει αρχίσει και αναπτύσσεται μια διεθνής ναυτική δύναμη (Operation Prosperity Guardian) υπό την ηγεσία των ΗΠΑ με στόχο την προστασία της ελεύθερης ναυσιπλοΐας. Ηδη μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εκδήλωσαν την πρόθεσή τους μετά την ανάπτυξη της ναυτικής δύναμης να επιστρέψουν με τα πλοία τους στην Ερυθρά Θάλασσα.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση