Εννέα στα δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω του φόβου των επιθέσεων από τους Χούθι. Σε μικρότερο βαθμό από την έκρυθμη κατάσταση στα στενά του κόλπου του Αντεν επηρεάστηκαν και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG Carriers), σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μάλλον εξακολουθούν στη συντριπτική πλειοψηφία να διέρχονται από τις επικίνδυνες περιοχές.Τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για τις πέντε τελευταίες ημέρες έως τις 26 Δεκεμβρίου δείχνουν ότι οι αφίξεις πλοίων στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν συνολικά κατά 40% σε σύγκριση με το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, όταν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι θα απέφευγαν την πλωτή οδό υπό τον φόβο των επιθέσεων των ανταρτών στα ανοικτά της Υεμένης.
Εκτροπή
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ουσιαστικά απείχαν από την περιοχή και ακολουθούσαν άλλους θαλάσσιους δρόμους καθώς το ποσοστό μείωσης των διελεύσεών τους από την περιοχή έφτασε το 87%.
Εμπορευματοκιβώτια: Οι ναυτιλιακές αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Σημαντική εκτροπή παρατηρήθηκε και στην περίπτωση των πλοίων μεταφοράς υγραερίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς οι αφίξεις στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν κατά 30% και 28% αντίστοιχα. Αντίθετα, τα bulkers και τα δεξαμενόπλοια φαίνεται να έχουν υποστεί τη μικρότερη διαταραχή στα δρομολόγιά τους, καθώς οι αφίξεις στο Αντεν, είτε από τον Ινδικό Ωκεανό είτε από την Ερυθρά Θάλασσα, μειώθηκαν μόλις κατά 15% στην περίπτωση των bulkers και κατά 10% για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου.
Ειδικά όμως τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου συνέχισαν κανονικά τις διελεύσεις με τον ίδιο ρυθμό που το έπρατταν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου. Παρόμοια εικόνα προκύπτει όταν εξετάζει κανείς τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ, αναφέρει το Tradewinds.
Ο μέσος όρος των ημερήσιων διελεύσεων από Βορρά προς Νότο στην Ερυθρά Θάλασσα το διάστημα μεταξύ 22 και 26 Δεκεμβρίου ήταν μειωμένος κατά 45% σε σχέση με τα στοιχεία του πρώτου 15ημέρου του Δεκεμβρίου. Οι διελεύσεις από τον Νότο προς τον Βορρά μειώθηκαν με βραδύτερο ρυθμό κατά 26%.
Θαλάσσιο εμπόριο
Από τη Διώρυγα του Σουέζ πέρασαν συνολικά 1.747 πλοία μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου και 25ης Δεκεμβρίου, όταν ολόκληρο τον Νοέμβριο είχαν περάσει 2.285 πλοία σύμφωνα με το Tradewinds, με τον ίδιο αριθμό διελεύσεων να έχει καταγραφεί και τον Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται ότι περίπου το 10% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ. Η σημασία της περιοχής είναι πολύ μεγάλη για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και για τον λόγο αυτόν έχει αρχίσει και αναπτύσσεται μια διεθνής ναυτική δύναμη (Operation Prosperity Guardian) υπό την ηγεσία των ΗΠΑ με στόχο την προστασία της ελεύθερης ναυσιπλοΐας. Ηδη μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εκδήλωσαν την πρόθεσή τους μετά την ανάπτυξη της ναυτικής δύναμης να επιστρέψουν με τα πλοία τους στην Ερυθρά Θάλασσα.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη