
Εννέα στα δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω του φόβου των επιθέσεων από τους Χούθι. Σε μικρότερο βαθμό από την έκρυθμη κατάσταση στα στενά του κόλπου του Αντεν επηρεάστηκαν και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG Carriers), σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μάλλον εξακολουθούν στη συντριπτική πλειοψηφία να διέρχονται από τις επικίνδυνες περιοχές.Τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για τις πέντε τελευταίες ημέρες έως τις 26 Δεκεμβρίου δείχνουν ότι οι αφίξεις πλοίων στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν συνολικά κατά 40% σε σύγκριση με το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, όταν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι θα απέφευγαν την πλωτή οδό υπό τον φόβο των επιθέσεων των ανταρτών στα ανοικτά της Υεμένης.
Εκτροπή
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ουσιαστικά απείχαν από την περιοχή και ακολουθούσαν άλλους θαλάσσιους δρόμους καθώς το ποσοστό μείωσης των διελεύσεών τους από την περιοχή έφτασε το 87%.
Εμπορευματοκιβώτια: Οι ναυτιλιακές αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Σημαντική εκτροπή παρατηρήθηκε και στην περίπτωση των πλοίων μεταφοράς υγραερίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς οι αφίξεις στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν κατά 30% και 28% αντίστοιχα. Αντίθετα, τα bulkers και τα δεξαμενόπλοια φαίνεται να έχουν υποστεί τη μικρότερη διαταραχή στα δρομολόγιά τους, καθώς οι αφίξεις στο Αντεν, είτε από τον Ινδικό Ωκεανό είτε από την Ερυθρά Θάλασσα, μειώθηκαν μόλις κατά 15% στην περίπτωση των bulkers και κατά 10% για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου.
Ειδικά όμως τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου συνέχισαν κανονικά τις διελεύσεις με τον ίδιο ρυθμό που το έπρατταν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου. Παρόμοια εικόνα προκύπτει όταν εξετάζει κανείς τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ, αναφέρει το Tradewinds.
Ο μέσος όρος των ημερήσιων διελεύσεων από Βορρά προς Νότο στην Ερυθρά Θάλασσα το διάστημα μεταξύ 22 και 26 Δεκεμβρίου ήταν μειωμένος κατά 45% σε σχέση με τα στοιχεία του πρώτου 15ημέρου του Δεκεμβρίου. Οι διελεύσεις από τον Νότο προς τον Βορρά μειώθηκαν με βραδύτερο ρυθμό κατά 26%.
Θαλάσσιο εμπόριο
Από τη Διώρυγα του Σουέζ πέρασαν συνολικά 1.747 πλοία μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου και 25ης Δεκεμβρίου, όταν ολόκληρο τον Νοέμβριο είχαν περάσει 2.285 πλοία σύμφωνα με το Tradewinds, με τον ίδιο αριθμό διελεύσεων να έχει καταγραφεί και τον Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται ότι περίπου το 10% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ. Η σημασία της περιοχής είναι πολύ μεγάλη για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και για τον λόγο αυτόν έχει αρχίσει και αναπτύσσεται μια διεθνής ναυτική δύναμη (Operation Prosperity Guardian) υπό την ηγεσία των ΗΠΑ με στόχο την προστασία της ελεύθερης ναυσιπλοΐας. Ηδη μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εκδήλωσαν την πρόθεσή τους μετά την ανάπτυξη της ναυτικής δύναμης να επιστρέψουν με τα πλοία τους στην Ερυθρά Θάλασσα.


Latest News

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ