Ορισμένες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα, ακόμη και όταν άλλες επιστρέφουν μετά την επιχείρηση ασφαλείας που οργάνωσαν οι ΗΠΑ για την προστασία της περιοχής, γεγονός που υπογραμμίζει το πόσο εύθραυστη παραμένει η κατάσταση σε μια από τις πιο κομβικές εμπορικές αρτηρίες του κόσμου.
Εκπρόσωποι των Hapag-Lloyd και Evergreen Line, του βραχίονα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Evergreen Group, δήλωσαν στο CNN προ ημερών ότι θα συνεχίσουν να επαναδρομολογούν τα πλοία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής, όπως και η MSC.
«Αυτή τη στιγμή εξακολουθούμε να θεωρούμε την κατάσταση πολύ επικίνδυνη για να περάσουν από εκεί τα πλοία μας», δήλωσε εκπρόσωπος της γερμανικής Hapag-Lloyd. «Αξιολογούμε συνεχώς την κατάσταση και σχεδιάζουμε μια επόμενη αναθεώρηση».
Containerships: 9 στα 10 αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω των Χούθι
Σε μια επόμενη ενημέρωση την Παρασκευή, η Hapag-Lloyd ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να εκτρέπει τα πλοία της ώστε να αποφύγει την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η Evergreen Line παρέπεμψε το CNN σε μια δήλωση της 18ης Δεκεμβρίου στην οποία η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι έχει δώσει εντολή στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της να αναστείλουν την πορεία τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας «μέχρι νεωτέρας».
Η προσέγγιση των δύο εταιρειών διαφέρει από εκείνη άλλων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες έχουν ξαναρχίσει τη διέλευση των πλοίων τους στην κρίσιμη πλωτή οδό παρά τις συνεχιζόμενες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία από μαχητές Χούτι. Οι αντάρτες που υποστηρίζονται από το Ιράν έχουν δηλώσει ότι οι επιθέσεις που εκδηλώνουν είναι απάντηση στο Ισραήλ για τη στρατιωτική του εκστρατεία κατά της Χαμάς στη Γάζα.
Η Maersk επιστρέφει στην Ερυθρά Θάλασσα
Η δανική ναυτιλιακή Maersk ανακοίνωσε την περασμένη Κυριακή ότι θα ξαναρχίσει τη διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν προς τα νοτιοανατολικά της μετά την ίδρυση διεθνούς ναυτικής αποστολής υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία της εμπορικής ναυτιλίας στην περιοχή.
Mάλιστα η Maersk χαρακτήρισε την επιχείρηση που οργανώθηκε από τις ΗΠΑ ως «τα πιο ευπρόσδεκτα νέα για ολόκληρη τη βιομηχανία και τη λειτουργικότητα του παγκόσμιου εμπορίου».
Η γαλλική εταιρεία CMA CGM δήλωσε την Τρίτη ότι ορισμένα από τα πλοία της διέσχισαν την Ερυθρά Θάλασσα τις τελευταίες ημέρες «με βάση μια εις βάθος αξιολόγηση του τοπίου ασφαλείας».
«Αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε σχέδια για τη σταδιακή αύξηση του αριθμού των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ», πρόσθεσε η εταιρεία, αναφερόμενη στη στενή πλωτή οδό που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο και συνήθως μεταφέρει έως και το 30% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Ωστόσο, η συνεχιζόμενη ανασφάλεια στην περιοχή επιβεβαιώθηκε την Τρίτη, όταν ένα σκάφος που ανήκε στον κολοσσό ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων MSC δέχτηκε επίθεση ενώ έπλεε από τη Σαουδική Αραβία προς το Πακιστάν.
«Πρώτη προτεραιότητά μας παραμένει η προστασία της ζωής και της ασφάλειας των ναυτικών μας και μέχρι να διασφαλιστεί η ασφάλειά τους, η MSC θα συνεχίσει να επαναδρομολογεί τα πλοία που έχουν κάνει κράτηση για διέλευση στο Σουέζ μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας», ανέφερε η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωσή της.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους