
Ορισμένες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα, ακόμη και όταν άλλες επιστρέφουν μετά την επιχείρηση ασφαλείας που οργάνωσαν οι ΗΠΑ για την προστασία της περιοχής, γεγονός που υπογραμμίζει το πόσο εύθραυστη παραμένει η κατάσταση σε μια από τις πιο κομβικές εμπορικές αρτηρίες του κόσμου.
Εκπρόσωποι των Hapag-Lloyd και Evergreen Line, του βραχίονα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Evergreen Group, δήλωσαν στο CNN προ ημερών ότι θα συνεχίσουν να επαναδρομολογούν τα πλοία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής, όπως και η MSC.
«Αυτή τη στιγμή εξακολουθούμε να θεωρούμε την κατάσταση πολύ επικίνδυνη για να περάσουν από εκεί τα πλοία μας», δήλωσε εκπρόσωπος της γερμανικής Hapag-Lloyd. «Αξιολογούμε συνεχώς την κατάσταση και σχεδιάζουμε μια επόμενη αναθεώρηση».
Containerships: 9 στα 10 αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω των Χούθι
Σε μια επόμενη ενημέρωση την Παρασκευή, η Hapag-Lloyd ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να εκτρέπει τα πλοία της ώστε να αποφύγει την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η Evergreen Line παρέπεμψε το CNN σε μια δήλωση της 18ης Δεκεμβρίου στην οποία η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι έχει δώσει εντολή στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της να αναστείλουν την πορεία τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας «μέχρι νεωτέρας».
Η προσέγγιση των δύο εταιρειών διαφέρει από εκείνη άλλων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες έχουν ξαναρχίσει τη διέλευση των πλοίων τους στην κρίσιμη πλωτή οδό παρά τις συνεχιζόμενες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία από μαχητές Χούτι. Οι αντάρτες που υποστηρίζονται από το Ιράν έχουν δηλώσει ότι οι επιθέσεις που εκδηλώνουν είναι απάντηση στο Ισραήλ για τη στρατιωτική του εκστρατεία κατά της Χαμάς στη Γάζα.
Η Maersk επιστρέφει στην Ερυθρά Θάλασσα
Η δανική ναυτιλιακή Maersk ανακοίνωσε την περασμένη Κυριακή ότι θα ξαναρχίσει τη διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν προς τα νοτιοανατολικά της μετά την ίδρυση διεθνούς ναυτικής αποστολής υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία της εμπορικής ναυτιλίας στην περιοχή.
Mάλιστα η Maersk χαρακτήρισε την επιχείρηση που οργανώθηκε από τις ΗΠΑ ως «τα πιο ευπρόσδεκτα νέα για ολόκληρη τη βιομηχανία και τη λειτουργικότητα του παγκόσμιου εμπορίου».
Η γαλλική εταιρεία CMA CGM δήλωσε την Τρίτη ότι ορισμένα από τα πλοία της διέσχισαν την Ερυθρά Θάλασσα τις τελευταίες ημέρες «με βάση μια εις βάθος αξιολόγηση του τοπίου ασφαλείας».
«Αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε σχέδια για τη σταδιακή αύξηση του αριθμού των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ», πρόσθεσε η εταιρεία, αναφερόμενη στη στενή πλωτή οδό που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο και συνήθως μεταφέρει έως και το 30% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Ωστόσο, η συνεχιζόμενη ανασφάλεια στην περιοχή επιβεβαιώθηκε την Τρίτη, όταν ένα σκάφος που ανήκε στον κολοσσό ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων MSC δέχτηκε επίθεση ενώ έπλεε από τη Σαουδική Αραβία προς το Πακιστάν.
«Πρώτη προτεραιότητά μας παραμένει η προστασία της ζωής και της ασφάλειας των ναυτικών μας και μέχρι να διασφαλιστεί η ασφάλειά τους, η MSC θα συνεχίσει να επαναδρομολογεί τα πλοία που έχουν κάνει κράτηση για διέλευση στο Σουέζ μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας», ανέφερε η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωσή της.


Latest News

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες