Ένα τουρκικό drone stealth με ουκρανικό κινητήρα ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του πτήση, επεκτείνοντας το οπλοστάσιο μη επανδρωμένων αεροσκαφών της Τουρκίας.
Το ANKA-3, που αναπτύχθηκε από την κρατική Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία ή TAI και χρησιμοποιεί κινητήρα σχεδιασμένο από την Ουκρανική Ivchenko-Progress, πέταξε για πάνω από μία ώρα την Πέμπτη, φτάνοντας σε ύψος 8.000 ποδιών (2,4 χιλιόμετρα) και σε ταχύτητες 150 κόμβων. Κατά τη διάρκεια της πρώτης πτήσης τα σκέλη προσγείωσης δεν ανασύρθηκαν.
Ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρουσίασε το ορόσημο σε ένα βίντεο που κοινοποιήθηκε στο X, τονίζοντας αυτό που περιέγραψε ως την προηγμένη τεχνολογία και τις δυνατότητες του drone στην ενίσχυση της άμυνας της Τουρκίας.
TUSAŞ tarafından geliştirilen insansız savaş uçağımız Anka III, bugün ilk uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi. İnşallah uçağımız, sahip olduğu gelişmiş teknolojilerle, tasarımıyla ve özellikleriyle ülkemizin savunmasına çok güçlü bir katkı sağlayacak. 🇹🇷 pic.twitter.com/ElZaSoNRVo
— Recep Tayyip Erdoğan (@RTErdogan) December 28, 2023
Η ανάπτυξη του ANKA-3 περιβαλλόταν από μυστικότητα, με την TAI να δημοσιεύει τις φωτογραφίες του για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2023. Ένας μηχανικός της εταιρείας που εργάζεται για την ανάπτυξη του αεροσκάφους είπε σε συνέντευξή του στον ιστότοπο ειδήσεων του κλάδου Defense Turk τον Μάιο ότι οι εργασίες σχεδιασμού είχαν ξεκινήσει εντατικά το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Το νέο μοντέλο υπογραμμίζει την αυξανόμενη επένδυση της Τουρκίας στην τεχνολογία drone, συμπληρώνοντας το έργο της Baykar, ιδιωτικής εταιρείας γνωστής για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη Bayraktar TB2 που συνδιοικείται από έναν από τους γαμπρούς του Ερντογάν.
Το TB2 αρχικά απέσπασε επαίνους από την χρήση του στη Συρία, στη Λιβυή, στο Αζερμπαϊτζάν και στις αρχικές φάσεις του πολέμου στην Ουκρανία, ως ένα αποτελεσματικό, χαμηλού κόστους οπλικό σύστημα. Η τεχνολογία αυτή θωρείται μπλέον ξεπερασμένη και οι Ουκρανοί το έχουν αποσύρει από επιχειρήσεις πρώτης γραμμής.
Το ANKA-3 έχει σχεδιαστεί για αποστολές αναγνώρισης, επιτήρησης και κρούσης, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της TAI. Θα μπορεί να πετάξει σε ύψος έως και 40.000 πόδια και θα μπορεί να παραμείνει στον αέρα έως και 10 ώρες, μεταφέροντας ωφέλιμο φορτίο 1.200 κιλών.
Το ANKA-3 έχει σχεδιαστεί για να έχει χαρακτηριστικά χαμηλήςπαρατηρησιμότητας, όπως σχήμα ιπτάμενης πτέρυγας, εσωτερικούς φορείς οπλισμού και πιθανό ακροφύσιο εξάτμισης χαμηλής παρατήρησης στο μέλλον. Μπορεί να φέρει μια ποικιλία όπλων, συμπεριλαμβανομένης της βόμβας Mk 82 των 500 λιβρών, και της αμερικανικής βόμβας μικρής διαμέτρου, καθώς και του τουρκικού πυραύλου standoff SOM-J. Το drone έχει έξι εξωτερικούς και δύο εσωτερικούς φορείς, με συνολική χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου περίπου 2 τόνων.
Κατά την πρώτη παρουσίαση τον Μάρτιο, το UAV μάχης ήταν εξοπλισμένο με δύο πορτοκαλί drone, τα οποία φαίνεται να είναι drone στόχοι Simsek που έχουν μετατραπεί για να χρησιμεύουν ως περιπλανώμενα πυρομαχικά, αλλιώς γνωστά ως drone καμικάζι.
«Η ικανότητα του ANKA να μένει στον αέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι μια σημαντική ικανότητα. Μπορεί να περιφέρεται για να στοχεύει σημεία πολλές φορές χωρίς να γίνεται αντιληπτό ακόμη και από τα σύγχρονα ραντάρ του συστήματος αεράμυνας», δήλωσε ο Κουμπιλάι Γιλμάζ, ανεξάρτητος Τούρκος ειδικός στην αεροπορία.
Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ήταν στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας του Ερντογάν για την οικοδόμηση της αμυντικής βιομηχανίας της Τουρκίας, συμπεριλαμβανομένης της γερασμένης αεροπορίας της.
Ένα μαχητικό αεροσκάφος εγχώριας παραγωγής, το Kaan, έχει επίσης προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση τον Ιανουάριο, ανέφερε το Bloomberg την Πέμπτη.
Latest News
Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία Golden Visa μετά από μεγάλες καθυστερήσεις
Η Πορτογαλία επισπεύδει τις αιτήσεις για Golden Visa μεταβαίνοντας από ένα σύστημα ψηφιακής υποβολής αιτήσεων
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων