
Με την ακρίβεια σε τρόφιμα, βασικά είδη καθημερινής ανάγκης και υπηρεσίες να συνεχίζει να «πληγώνει» τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η αγορά της λιανικής προετοιμάζεται για τις χειμερινές εκπτώσεις που ξεκινάνε από την ερχόμενη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι και την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024.
Αν και η αύξηση του τζίρου στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου ήταν κυρίως πληθωριστική, οι επιχειρηματίες ελπίζουν ότι ο εφετινός εκπτωτικός τζίρος θα τους ανταμείψει και σε επίπεδο όγκου πωλήσεων. Κι αυτό γιατί θέλουν αφενός να καλύψουν τις απώλειες του Οκτωβρίου και παράλληλα να ξεστοκάρουν τα χειμερινά προϊόντα, που αρχίζουν να σωρεύονται λόγω του φρένου που πάτησαν οι καταναλωτές υπό την πίεση του πληθωρισμού, αλλά και εξαιτίας του καλού καιρού.
Στόχος είναι αυτή την εκπτωτική περίοδο να προσεγγιστεί ο προ κορωνοϊού τζίρος των 5,5 δισ. ευρώ. Εάν οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου εν μέσω συνεχιζόμενων πληθωριστικών πιέσεων έχουν ρεαλιστική βάση μένει να φανεί στην πράξη.
«Χειμωνιάτικες προσφορές» πριν τις εκπτώσεις
Μάλιστα για να βάλουν τους καταναλωτές στο κλίμα, πολλές επιχειρήσεις έχουν λανσάρει «χειμωνιάτικες προσφορές» για ηλεκτρονικά ψώνια και όχι μόνο μία εβδομάδα πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων.
Ήδη από το βράδυ της Πρωτοχρονιάς, πολυεθνικές, αλλά και ελληνικές αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, που διαθέτουν οργανωμένη παρουσία και στο ψηφιακό κανάλι έχουν πάρει θέση μάχης, προσφέροντας κάποιες από τις συλλογές τους με μειωμένες τιμές από 10% έως 50%. Όμως, στο ίδιο τέμπο κινούνται και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως όσες συμμετέχουν σε marketplaces.
Μεταξύ αυτών η H&M, ο όμιλος Inditex (Zara, Stradivarius, Pull & Bear, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti), η Attrativo, η BSB, η Toi&Moi, η Pink Woman κ.ά.
Την ίδια ώρα online προσφορές με μειωμένες τιμές έως 50% έχουν λανσάρει και οι μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, όπως η Intersport, η Cosmos Sport, η Zakcret, η JD Sports, κ.λπ.
Με επιλεγμένες προσφορές και προγράμματα δόσεων επιδιώκουν να αναθερμάνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον και οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όπως οι Κωτσόβολος, Public, Πλαίσιο κ.ά., καθώς και οι εταιρείες που εμπορεύονται είδη σπιτιού.
Επιπλέον, πολυκαταστήματα και αλυσίδες καλλυντικών προσφέρουν από τώρα ειδικά εκπτωτικά «πακέτα» για ορισμένα από τα προϊόντα τους.
Ανοιχτά και Κυριακές
Σημειώνεται ότι στη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων τα καταστήματα αναμένεται να λειτουργήσουν τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11:00 π.μ. έως τις 20:00. Υπενθυμίζεται ότι, βάσει του υφισταμένου νομοθετικού πλαισίου, οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα κάθε Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται στα τέλη του Φεβρουαρίου.
Οι κανόνες για τους καταναλωτές για να μην πέσουν θύματα «προσφορών»
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος έχει δώσει στη δημοσιότητα τους 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών».
– Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
– Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
– Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
– Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
– Να ζητάτε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχετε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσετε να το επιστρέψετε ή να το αλλάξετε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.


Latest News

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025

Βασιλάκης: Οι υποδομές κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης
«Να κάνουμε κριτική στο Δημόσιο γιατί δεν ξέρει πώς να οργανώσει διαχρονικά ακόμη και τα χρήματα από αυτοχρηματοδοτούμεν κονδύλια», είπε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης

«Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης»: Προσελκύοντας αμερικανικές επενδύσεις στην Κρήτη
Στο συνέδριο μίλησαν ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κ. Μπρατάκος και ο γ.γ. του ελληνο-αμερικανικού εμπορικού επιμελητηρίου, κ. Κωστόπουλος