
Η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk εξακολουθεί να σχεδιάζει τα δρομολόγια περισσότερων από 30 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και της Ερυθράς Θάλασσας το επόμενο διάστημα, παρά την επίθεση των Χούθι το Σαββατοκύριακο σε ένα από τα πλοία της στην περιοχή, όπως προκύπτει από το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας που δόθηκε στη δημοσιότητα χθες το βράδυ.
Ωστόσο η εταιρεία θέτει σε αναμονή τα σχέδια ορισμένων πλοίων να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας εν μέσω του συνεχιζόμενου κινδύνου επιθέσεων από τους αντάρτες της Υεμένης, λέγοντας ότι θα ανακοινώσει το δρομολόγιο για κάθε πλοίο σε μεταγενέστερο χρόνο.
Η Maersk διέκοψε την Κυριακή όλα τα δρομολόγια στην Ερυθρά Θάλασσα για 48 ώρες μετά την απόπειρα των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούθι να επιβιβαστούν στο πλοίο Maersk Hangzhou, αν και στρατιωτικά ελικόπτερα των ΗΠΑ απέκρουσαν τελικά την επίθεση και σκότωσαν 10 μαχητές.
Η ομάδα των Χούθι, η οποία ελέγχει τμήματα της Υεμένης μετά από χρόνια πολέμου, άρχισε τον Νοέμβριο να επιτίθεται σε διεθνή πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, λέγοντας ότι αυτό ήταν μια απάντηση στην επίθεση του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας που ελέγχεται από τη Χαμάς.
Η επιστροφή
Μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι, συμπεριλαμβανομένων των κολοσσών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk και Hapag-Lloyd (HLAG.DE), είχαν σταματήσει τον περασμένο μήνα να χρησιμοποιούν τα δρομολόγια στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, αλλάζοντας τη διαδρομή τους σε ένα μακρύτερο ταξίδι γύρω από την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Ωστόσο, η Maersk στις 24 Δεκεμβρίου δήλωσε ότι ετοιμάζει την επιστροφή της στην Ερυθρά Θάλασσα, επικαλούμενη την ανάπτυξη στρατιωτικής επιχείρησης υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία των πλοίων.
Η εταιρεία δήλωσε ότι η ύψιστη προτεραιότητά της είναι η ασφάλεια του πληρώματος, των πλοίων και του φορτίου.
Μια λεπτομερής σύγκριση του τελευταίου δρομολογίου της Maersk με αυτό που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα έδειξε ότι η εταιρεία έχει αναστείλει τα δρομολόγια για τουλάχιστον 17 πλοία που θα ταξιδέψουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.