Η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk εξακολουθεί να σχεδιάζει τα δρομολόγια περισσότερων από 30 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και της Ερυθράς Θάλασσας το επόμενο διάστημα, παρά την επίθεση των Χούθι το Σαββατοκύριακο σε ένα από τα πλοία της στην περιοχή, όπως προκύπτει από το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας που δόθηκε στη δημοσιότητα χθες το βράδυ.
Ωστόσο η εταιρεία θέτει σε αναμονή τα σχέδια ορισμένων πλοίων να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας εν μέσω του συνεχιζόμενου κινδύνου επιθέσεων από τους αντάρτες της Υεμένης, λέγοντας ότι θα ανακοινώσει το δρομολόγιο για κάθε πλοίο σε μεταγενέστερο χρόνο.
Η Maersk διέκοψε την Κυριακή όλα τα δρομολόγια στην Ερυθρά Θάλασσα για 48 ώρες μετά την απόπειρα των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούθι να επιβιβαστούν στο πλοίο Maersk Hangzhou, αν και στρατιωτικά ελικόπτερα των ΗΠΑ απέκρουσαν τελικά την επίθεση και σκότωσαν 10 μαχητές.
Η ομάδα των Χούθι, η οποία ελέγχει τμήματα της Υεμένης μετά από χρόνια πολέμου, άρχισε τον Νοέμβριο να επιτίθεται σε διεθνή πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, λέγοντας ότι αυτό ήταν μια απάντηση στην επίθεση του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας που ελέγχεται από τη Χαμάς.
Η επιστροφή
Μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι, συμπεριλαμβανομένων των κολοσσών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk και Hapag-Lloyd (HLAG.DE), είχαν σταματήσει τον περασμένο μήνα να χρησιμοποιούν τα δρομολόγια στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, αλλάζοντας τη διαδρομή τους σε ένα μακρύτερο ταξίδι γύρω από την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Ωστόσο, η Maersk στις 24 Δεκεμβρίου δήλωσε ότι ετοιμάζει την επιστροφή της στην Ερυθρά Θάλασσα, επικαλούμενη την ανάπτυξη στρατιωτικής επιχείρησης υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία των πλοίων.
Η εταιρεία δήλωσε ότι η ύψιστη προτεραιότητά της είναι η ασφάλεια του πληρώματος, των πλοίων και του φορτίου.
Μια λεπτομερής σύγκριση του τελευταίου δρομολογίου της Maersk με αυτό που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα έδειξε ότι η εταιρεία έχει αναστείλει τα δρομολόγια για τουλάχιστον 17 πλοία που θα ταξιδέψουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons