Ποιες εταιρείες συνεχίζουν να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ; Ποιες διαδρομές ακολουθούν τα πλοία που δεν περνούν πλέον από την κομβικής σημασίας θαλάσσια αρτηρία λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι;
Πετρέλαιο: Αλμα 2% στις τιμές με το «καλημέρα» του 2024 – Φοβίζει η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα
Με το θερμόμετρο να ανεβαίνει επικίνδυνα στην περιοχή, λόγω και της ανάπτυξης της υπό τις ΗΠΑ ναυτικής δύναμης, ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές επιλέγουν τη διαδρομή μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Το Reuters συγκέντρωσε και παρουσιάζει τις αποφάσεις που έχουν λάβει κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες.
C.H. ROBINSON
Ο παγκόσμιος όμιλος logistics δήλωσε στις 22 Δεκεμβρίου ότι είχε αναδρομολογήσει περισσότερα από 25 πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας και ότι ο αριθμός αυτός πιθανότατα θα αυξηθεί.
«Τα κενά δρομολόγια και οι αυξήσεις των ναύλων αναμένεται να συνεχιστούν σε πολλές γραμμές μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2024», πρόσθεσε.
CMA CGM
Ο γαλλικός ναυτιλιακός όμιλος σχεδιάζει σταδιακή αύξηση του αριθμού των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ, όπως ανακοίνωσε στις 26 Δεκεμβρίου. «Η απόφαση αυτή βασίζεται σε μια εμπεριστατωμένη αξιολόγηση του τοπίου ασφαλείας και στη δέσμευσή μας για την ασφάλεια και την προστασία των ναυτικών μας», ανέφερε η CMA CGM σε ανακοίνωσή της.
Η εταιρεία είχε προηγουμένως ανακατευθύνει αρκετά πλοία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Πάντως η εταιρεία αυξάνει τις τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη συγκεκριμένη διαδρομή έως και κατά 100% από τις 15 Ιανουαρίου.
EURONAV
Η βελγική εταιρεία πετρελαιοφόρων ανακοίνωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι θα αποφύγει την Ερυθρά Θάλασσα μέχρι νεωτέρας.
EVERGREEN
Η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανακοίνωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της που εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια προς λιμάνια της Ερυθράς Θάλασσας θα πλεύσουν σε ασφαλή κοντινά ύδατα και θα περιμένουν περαιτέρω ειδοποίηση, ενώ τα πλοία που ήταν προγραμματισμένο να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα θα επαναδρομολογηθούν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Επίσης, σταμάτησε προσωρινά να δέχεται ισραηλινά φορτία.
FRONTLINE
Ο όμιλος πετρελαιοφόρων με έδρα τη Νορβηγία ανακοίνωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία του θα αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν.
GRAM CAR CARRIERS
Η νορβηγική εταιρεία, η οποία ειδικεύεται στη μεταφορά οχημάτων, ανέφερε στις 21 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της έλαβαν σήμα να μη διασχίσουν την Ερυθρά Θάλασσα.
HAPAG-LLOYD
Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέφερε στις 2 Ιανουαρίου ότι αποφάσισε να συνεχίσει να αποφεύγει την Ερυθρά Θάλασσα, εκτρέποντας αντ’ αυτού τα πλοία της προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, τουλάχιστον μέχρι τις 9 Ιανουαρίου, οπότε και θα αξιολογήσει εκ νέου την κατάσταση.
Πλοίο της εταιρείας επλήγη στις 15 Δεκεμβρίου, χωρίς να σημειωθεί τραυματισμός μέλους του πληρώματος.
HMM
Η νοτιοκορεατική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέφερε στις 19 Δεκεμβρίου ότι έδωσε εντολή στους πλοιάρχους να αλλάξουν πορεία και να πλεύσουν προς την Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
HOEGH AUTOLINERS
Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία δήλωσε στις 20 Δεκεμβρίου ότι θα σταματήσει τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αφού η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή αύξησε τον συναγερμό της για το νότιο τμήμα της θάλασσας στο υψηλότερο επίπεδο.
Klaveness Combination Carriers
Η εταιρεία που έχει ως έδρα τη Νορβηγία ανέφερε στις 28 Δεκεμβρίου ότι είναι απίθανο να δρομολογήσει κάποιο από τα πλοία της στην Ερυθρά Θάλασσα, εκτός εάν βελτιωθεί η κατάσταση.
MAERSK
Ο δανέζικος ναυτιλιακός όμιλος ανακοίνωσε στις 31 Δεκεμβρίου ότι διακόπτει όλα τα δρομολόγια στην Ερυθρά Θάλασσα για 48 ώρες μετά την επίθεση μαχητών των Χούτι στο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk Hangzhou.
Την Πρωτοχρονιά η εταιρεία ετοιμαζόταν να στείλει περισσότερα από 30 πλοία μέσω της διώρυγας του Σουέζ τις επόμενες ημέρες, ενώ άλλα 17 καράβια τέθηκαν σε αναμονή.
Η εταιρεία αναμενόταν να επικαιροποιήσει τα σχέδιά της στις 2 Ιανουαρίου.
MSC
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) ανέφερε στις 16 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της δεν θα διέρχονταν από τη διώρυγα του Σουέζ, ενώ ορισμένα έχουν ήδη δρομολογηθεί μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, μία ημέρα μετά την εκτόξευση δύο βαλλιστικών πυραύλων εναντίον ενός από τα πλοία της.
OCEAN NETWORK EXPRESS
Η Ocean Network Express (ONE), μια κοινοπραξία μεταξύ των ιαπωνικών Kawasaki Kisen Kaisha, Mitsui O.S.K. Lines και Nippon Yusen, ανέφερε στις 19 Δεκεμβρίου ότι θα επαναδρομολογήσει τα πλοία μακριά της από την Ερυθρά Θάλασσα προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή θα διακόψει προσωρινά τα ταξίδια και τα πλοία της θα μετακινηθούν σε ασφαλείς περιοχές.
OOCL
Ο όμιλος εμπορευματοκιβωτίων με έδρα το Χονγκ Κονγκ ακαοίνωσε στις 21 Δεκεμβρίου ότι είχε δώσει εντολή στα πλοία του είτε να αλλάξουν τη διαδρομή τους πλέοντας μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα είτε να αναστείλουν τα δρομολόγιά τους. Η εταιρεία, που ανήκει στην Orient Overseas (International) Ltd, σταμάτησε επίσης να δέχεται φορτία από και προς το Ισραήλ μέχρι νεωτέρας.
WALLENIUS WILHELMSEN
Ο νορβηγικός ναυτιλιακός όμιλος δήλωσε στις 19 Δεκεμβρίου ότι θα σταματήσει τις διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα μέχρι νεωτέρας. Ο επαναπρογραμματισμός των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα προσθέσει 1-2 εβδομάδες στη διάρκεια του ταξιδιού, δήλωσε.
YANG MING MARINE TRANSPORT
Η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέφερε στις 18 Δεκεμβρίου ότι θα εκτρέψει τα πλοία που πλέουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας για τις επόμενες δύο εβδομάδες.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner