![Ιαπωνία: Πώς εκκενώθηκε το αεροσκάφος μέσα σε 90 δευτερόλεπτα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-02T103317Z_359469903_RC2M95AB9GSJ_RTRMADP_5_JAPAN-AIRPORT-FIRE.jpg)
Σε πύρινη σφαίρα μετατράπηκε το αεροπλάνο της Japan Airlines μετά τη σύγκρουση που είχε με αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής, κατά την προσγείωση του. Η άψογη εκκένωση των 379 επιβατών, δευτερόπλεπτα πριν το αεροσκάφος γίνει παρανάλωμα του πυρός εξέπληξε τον κόσμο και κέρδισε πολλούς επαίνους από πολλές πλευρές.
Αναλύοντας το περιστατικό, οι ειδικοί λένε στο BBC ότι αυτό οφείλεται σε δύο βασικά δεδομένα, πρώτον στο γεγονός πως το πλήρωμα έθεσε σε εφαρμογή την αυστηρή εκπαίδευση του και δεύτερον στους «φρόνιμους» επιβάτες που ακολούθησαν κατά γράμμα τις οδηγίες που προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας που εφαρμόζει η Ιαπωνία.
Σημαντικός παράγοντας
Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την ταχεία εκκένωση όλων των επιβατών ήταν η εγκατάλειψη των τιμαλφών τους. «Δεν βλέπω ούτε έναν επιβάτη στο έδαφος, σε κανένα από τα βίντεο που έχω δει, που να έχει πάρει μαζί του τις αποσκευές του.
Αν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να πάρουν τις χειραποσκευές τους, αυτό θα ήταν πραγματικά επικίνδυνο γιατί θα επιβράδυνε την εκκένωση», δήλωσε ο καθηγητής Ed Galea, διευθυντής της Ομάδας Μηχανικών Πυρασφάλειας στο Πανεπιστήμιο του Γκρίνουιτς.
![](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-02T095929Z_354082792_RC2L95A8MG7Y_RTRMADP_5_JAPAN-AIRPORT-FIRE-1024x683.jpg)
Ενάντια σε όλες τις πιθανότητες
Το προσωπικό της πτήσης κατάφερε παρά τα πολλά προβλήματα να κάνει άψογα την εκκένωση. Ένας απο τους αναλυτές αναφέρει ότι «Η κατάσταση του αεροσκάφους, ενός Airbus A350, δυσχέραινε την εκκένωση, καθώς το αεροσκάφος ήταν με τη μύτη προς τα κάτω, πράγμα που σήμαινε ότι ήταν δύσκολο για τους επιβάτες να μετακινηθούν.»
Συνεχίζει μάλιστα λέγοντας πως «Μόνο τρεις φουσκωτές τσουλήθρες μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εκκένωση των επιβατών, αλλά δεν αναπτύχθηκαν σωστά λόγω του τρόπου με τον οποίο προσγειώθηκε το αεροσκάφος. Η τσουλήθρα ήταν πολύ απότομη, κάτι που θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο.»
Πέρα όμως από τα παραπάνω ακόμα και το σύστημα ανακοινώσεων του αεροσκάφους παρουσίασε δυσλειτουργία κατά τη διάρκεια της εκκένωσης, οπότε το πλήρωμα της πτήσης αναγκάστηκε να μεταφέρει οδηγίες χρησιμοποιώντας μεγάφωνο. Ένας επιβάτης υπέστη μώλωπες και άλλοι 13 ζήτησαν ιατρικές διαβουλεύσεις λόγω σωματικών ενοχλήσεων, σημείωσε η αεροπορική εταιρεία.
«Απίστευτα τυχεροί οι επιβάτες»
Πρώην αεροσυνοδός ανέφερε στο βρετανικό μέσο ενημέρωσης ότι οι επιβάτες της εμπορικής πτήσης ήταν «απίστευτα τυχεροί», ενώ πρόσθεσε «Ένιωσα ανακούφιση όταν έμαθα ότι όλοι οι επιβάτες ήταν ασφαλείς.
Αλλά όταν άρχισα να σκέφτομαι τη διαδικασία εκκένωσης έκτακτης ανάγκης, ένιωσα ξαφνικά νευρικότητα και φόβο. Ανάλογα με το πώς συγκρούστηκαν τα δύο αεροπλάνα και πώς εξαπλώθηκε η φωτιά, θα μπορούσε να ήταν πολύ χειρότερα.»
«Σε πραγματικές καταστάσεις, θα μπορούσε να είναι δύσκολο να διασφαλιστεί ότι οι επιβάτες δεν θα πανικοβληθούν», δήλωσε η πρώην αεροσυνοδός, η οποία μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Ακόμη, η ίδια συνέχισε λέγοντας πως «Αυτό που κατάφεραν είναι πιο δύσκολο από ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί. Το γεγονός ότι κατάφεραν να διαφύγουν όλοι είναι αποτέλεσμα του καλού συντονισμού μεταξύ του πληρώματος και των επιβατών που ακολουθούσαν τις οδηγίες.»
![](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/01/02japan-plane2-01-czqj-superJumbo-571x1024.jpg)
Πώς εκπαιδεύονται τα μέλη του πληρώματος
Η πρώην αεροσυνοδός ανέφερε ότι τα νέα μέλη του πληρώματος υποβάλλονται σε αυστηρή εκπαίδευση εκκένωσης και διάσωσης για έως και τρεις εβδομάδες πριν τους επιτραπεί να υπηρετήσουν σε εμπορικές πτήσεις. Η εκπαίδευση επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο.
«Περνάμε από γραπτές εξετάσεις, συζητήσεις για μελέτες περιπτώσεων και πρακτική εξάσκηση με τη χρήση διαφόρων σεναρίων, όπως όταν το αεροπλάνο πρέπει να κάνει προσγείωση στο νερό ή όταν υπάρχει πυρκαγιά στο αεροσκάφος. Το προσωπικό συντήρησης συμμετέχει επίσης σε αυτή την εκπαίδευση», δήλωσε η πρώην αεροσυνοδός, η οποία αποχώρησε από την εταιρεία πριν από 10 χρόνια.
Τι ανέφερε ένας πιλότος
Ένας πιλότος μιας αεροπορικής εταιρείας της Νοτιοανατολικής Ασίας, ο οποίος επίσης μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας, δήλωσε ότι η αυστηρή εκπαίδευση στην οποία είχε υποβληθεί το πλήρωμα του αεροσκάφους βοήθησε στην ταχεία εκκένωση.
«Πρέπει να πω ότι ήταν καταπληκτικό. Νομίζω ότι αυτό που συνέβη σε αυτή την περίπτωση ήταν ότι η εκπαίδευση έπιασε τόπο. Πραγματικά δεν έχεις χρόνο να σκεφτείς σε μια τέτοια κατάσταση, οπότε απλά κάνεις αυτό που έχεις εκπαιδευτεί να κάνεις», δήλωσε.
«Προκειμένου οποιοδήποτε επιβατικό αεροσκάφος να λάβει διεθνή πιστοποίηση, οι κατασκευαστές αεροσκαφών πρέπει να αποδείξουν ότι όλοι οι επιβαίνοντες μπορούν να εγκαταλείψουν το αεροπλάνο μέσα σε 90 δευτερόλεπτα. Οι δοκιμές εκκένωσης περιλαμβάνουν μερικές φορές πραγματικούς επιβάτες», πρόσθεσε.
Πηγή: in.gr
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Golden Visa: Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία μετά από μεγάλες καθυστερήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_golden_visa24_1-600x352.png)
Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία Golden Visa μετά από μεγάλες καθυστερήσεις
Η Πορτογαλία επισπεύδει τις αιτήσεις για Golden Visa μεταβαίνοντας από ένα σύστημα ψηφιακής υποβολής αιτήσεων
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων