Μέχρι και 250% έχει εκτοξευτεί το κόστος για βρετανικές επιχειρήσεις οι οποίες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις θαλάσσιες μεταφορές προκειμένου να παραλάβουν τα τελικά προϊόντα τους, εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αυτό τόνισε, μιλώντας στο BBC, ο Thomas O’Brien, ο οποίος έχει υπό την ευθύνη του την οικογενειακή επιχείρηση Boxer Gifts, που εμπορεύεται προϊόντα κινεζικής κατασκευής, επομένως η εταιρεία με έδρα το Λιντς βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην παγκόσμια ναυτιλία.
Containerships: 9 στα 10 αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω των Χούθι
Η αναταραχή που έχει προκληθεί εξαιτίας των επιθέσεων σε εμπορικά πλοία που διέρχονται την Ερυθρά Θάλασσα, έναν από τους πιο πολυσύχναστους ναυτιλιακούς δρόμους στον κόσμο, έχει οδηγήσει σε αναγκαστική εκτροπή των πλοίων προς άλλες θαλάσσιες οδούς εκτινάσσοντας το κόστος σε μια ολόκληρη αλυσίδα, με αποτέλεσμα οι επιχειρηματίες να προειδοποιούν για καθυστερήσεις στις παραδόσεις και στον ανεφοδιασμό προϊόντων και αυξήσεις τιμών.
Σχετική προειδοποίηση απηύθυνε η Βρετανική Κοινοπραξία Λιανικής (BRC), με την διευθύνουσα σύμβουλο Helen Dickinson να κάνει λόγο για προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις τιμές, «απόρροια του υψηλότερου κόστους μεταφοράς και ασφάλισης αποστολής».
Τους επόμενους μήνες, θα απαιτείται περισσότερος χρόνος για να φτάσουν στον προορισμό τους ορισμένα προϊόντα, πρόσθεσε η ίδια.
Ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου προέβλεψε ότι ο μεγάλος αντίκτυπος θα φανεί μέσα στον Ιανουάριο.
Τι σημαίνουν οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα για το παγκόσμιο εμπόριο;
Οι επιθέσεις από την πλευρά των Χούθι, που υποστηρίζουν ότι πλήττουν πλοία τα οποία έχουν προορισμό το Ισραήλ, ανάγκασε πολλές από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων των Mediterranean Shipping Company και Maersk, να εκτρέψουν τα πλοία σε μια πολύ μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Αφρικής και στη συνέχεια στη δυτική πλευρά της ηπείρου.
Αυτό οδήγησε σε αύξηση των ναύλων, με αποτέλεσμα η εταιρεία του O’Brien να πληρώνει μέχρι και 250% παραπάνω τις τελευταίες 2 εβδομάδες για να παραλάβει τα προϊόντα του και με καθυστέρηση 10 – 14 ημερών.
«Έχουμε προϊόντα για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου που είναι πιθανό να καθυστερήσουν και να μην παραληφθούν εγκαίρως, είπε χαρακτηριστικά. «Το ίδιο αποτέλεσμα θα γίνει αισθητό στην Ημέρα της Μητέρας, πράγμα που σημαίνει ότι χάνεται ένα τεράστιο κομμάτι του χρόνου που πουλάμε για αυτά τα δώρα», είπε φανερά προβληματισμένος.
Ο γερμανικός ναυτιλιακός κολοσσός Hapag-Lloyd ενημέρωσε το BBC ότι θα συνεχίσει να αποφεύγει το δρομολόγιο στην Ερυθρά Θάλασσα τουλάχιστον μέχρι τις 9 Ιανουαρίου. Στέλνει κατά μέσο όρο 50 πλοία τον μήνα μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Περίπου 25 πλοία άλλαξαν διαδρομή το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και για άλλα 15-20 θα αποφασιστεί σήμερα.
Η MSC και η Maersk, δύο από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, διέκοψαν τα ταξίδια τους στην Ερυθρά Θάλασσα μέχρι νεοτέρας.
Αν και έχει ήδη υπάρξει κάποια διακοπή στις αλυσίδες εφοδιασμού, ο Guy Platten, από το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας σημείωσε ότι θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες για να γίνουν πραγματικά αντιληπτά τα προβλήματα.
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην πλατφόρμα ανάλυσης ναυτιλίας Xeneta με έδρα την Κοπεγχάγη, δήλωσε ότι σε κάθε ταξίδι το επιπλέον κόστος καυσίμων είναι 1 εκατομμύριο δολάρια για τη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας αντί για τη Διώρυγα του Σουέζ.
Εκτοξεύτηκαν τα ναύλα
Τα λεγόμενα των επιχειρηματιών επιβεβαιώνουν τα ίδια τα νούμερα: οι τιμές spot στη γραμμή Άπω Ανατολή-Ευρώπη στον κλάδο της μεταφοράς containers στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαπέντε μηνών.
Οι τιμές στη συγκεκριμένη γραμμή εκτοξεύτηκαν στα 2.694 δολάρια ανά teu την Παρασκευή, σημειώνοντας αύξηση 80% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, αναφέρει η Alphaliner.
Τα επίπεδα έχουν υπερτριπλασιαστεί από τις αρχές του Δεκεμβρίου.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών είδαν για τελευταία φορά αντίστοιχες τιμές κατά την προετοιμασία των διακοπών της Χρυσής Εβδομάδας της Κίνας στις αρχές Οκτωβρίου 2022.
Ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI) έχει πλέον αυξηθεί πάνω από τον μέσο όρο του 2023 των 1.006 μονάδων. Ακόμα και όσοι δεν είναι γνώστες, αντιλαμβάνονται το μέγεθος της αύξησης με δεδομένο ότι πριν από την έναρξη της αιφνιδιαστικής επίθεσης της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, ο δείκτης SCFI είχε πέσει στο χαμηλότερο επίπεδό του από το ξέσπασμα του ιού COVID.
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο