Ένα σχέδιο ύψους 1 δισ. δολαρίων προς ενθάρρυνση των πολιτών να αντικαταστήσουν τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα με EVs επεξεργάζεται η ιταλική κυβέρνηση.
Ιταλία: Μπορούμε να τηρήσουμε τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ
Το πακέτο, το οποίο σύμφωνα με το Bloomberg συζητείται από το υπουργείο Βιομηχανίας, θα περιλαμβάνει οικονομικά κίνητρα αξίας έως και 13.750 ευρώ ώστε να επιτραπεί στους πολίτες με ετήσιο εισόδημα χαμηλότερο από 30.000 ευρώ να εγκαταλείψουν τα οχήματα με κινητήρα Euro 2, τα οποία είναι ηλικίας άνω των 20 ετών, και να αγοράσουν νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το σχέδιο και ο στόχος
Ο στόχος, σύμφωνα με το έγγραφο, είναι «να αλλάξει ο στόλος των οχημάτων της Ιταλίας, ο οποίος είναι ένας από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, με τουλάχιστον 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα [με κινητήρες] Euro 3» ή οχήματα νεότερης τεχνολογίας. Το σχέδιο θα στήριζε επίσης «τις οικογένειες με χαμηλό εισόδημα και την αγορά αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στη χώρα».
Το σχέδιο θα παρουσιαστεί σε συνάντηση με εκπροσώπους του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας την 1η Φεβρουαρίου, σύμφωνα με εκπρόσωπο του υπουργείου Βιομηχανίας.
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 19% το 2023 σε περίπου 1,57 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη (2 Ιανουαρίου). Το μερίδιο αγοράς EV της Ιταλίας είναι χαμηλότερο από ό,τι σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.
Προκλήσεις για την Ευρώπη
Όπως σημειώνει το Bloomberg, μετά από χρόνια αλματώδους αύξησης των πωλήσεων η εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έχει αρχίσει να επιβραδύνεται.
Σε αυτό το πλαίσιο, αναλυτές της Citi επισήμαναν στο οικονομικό πρακτορείο ότι η ΕΕ είναι απίθανο να επιτύχει τους στόχους της αναφορικά με την διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην ήπειρο ως το τέλος της δεκαετίας, εκτός και αν το μπλοκ βελτιώσει τη βιομηχανική του πολιτική και οι αυτοκινητοβιομηχανία θέσουν σε κυκλοφορία φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Latest News
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα
Aπειλούνται εκατομμύρια ζωές από την κλιματική αλλαγή
Έρευνα κάνει μακάβριες προβλέψεις για το πώς η κλιματική αλλαγή ενδέχεται να προκαλέσει τον θάνατο εκατομμυρίων ατόμων
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex