Οι διαταραχές στα δρομολόγια των τακτικών ναυτιλιακών γραμμών στον απόηχο των συγκρούσεων στη Γάζα έχουν ωθήσει τις τιμές spot στη γραμμή Άπω Ανατολή-Ευρώπη στον κλάδο της μεταφοράς containers στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαπέντε μηνών.
Οι τιμές στη συγκεκριμένη γραμμή εκτοξεύτηκαν στα 2.694 δολάρια ανά teu την Παρασκευή, σημειώνοντας αύξηση 80% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, αναφέρει η Alphaliner.
Ναυτιλία: Τι θα επηρεάσει τις ναυλαγορές το 2024
Τα επίπεδα έχουν υπερτριπλασιαστεί από τις αρχές του Δεκεμβρίου.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών είδαν για τελευταία φορά αντίστοιχες τιμές κατά την προετοιμασία των διακοπών της Χρυσής Εβδομάδας της Κίνας στις αρχές Οκτωβρίου 2022.
Οι τιμές spot στο εμπόριο από την Άπω Ανατολή προς τη Μεσόγειο αυξήθηκαν επίσης κατά 70% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έφτασαν την Παρασκευή στο επίπεδο των 3.491 δολαρίων ανά teu, επίσης υψηλό 15 μηνών.
Ο SCFI
Εν τω μεταξύ, ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI) έφτασε τις 1.760 μονάδες την Παρασκευή, με όλες τις γραμμές να παρουσιάζουν θετική εβδομαδιαία βελτίωση, εκτός από τις περιφερειακές μεταφορές Σαγκάη-Ιαπωνία και Σαγκάη-Κορέα.
Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν τους μεταφορείς να εκτρέψουν ένα μεγάλο μέρος των δρομολογίων τους Ανατολή-Δύση μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, παρά τη μερική επιστροφή στις διελεύσεις, αυξάνοντας τη ζήτηση για χωρητικότητα και αντισταθμίζοντας ορισμένες από τις επιπτώσεις των εισερχόμενων νεότευκτων πλοίων του κλάδου. Ο SCFI έχει πλέον αυξηθεί πάνω από τον μέσο όρο του 2023 των 1.006 μονάδων. Οι ναυτιλιακές μπορεί επίσης να επωφεληθούν από τη σταθερή ζήτηση, με τις κινεζικές εξαγωγές να αυξάνονται για πρώτη φορά σε έξι μήνες τον Νοέμβριο.
Πριν από την έναρξη της αιφνιδιαστικής επίθεσης της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, ο δείκτης SCFI είχε πέσει στο χαμηλότερο επίπεδό του από το ξέσπασμα του ιού COVID. Ωστόσο, δεν είχε ακόμη πέσει κάτω από τα επίπεδα του 2019, αν και οι μεταφορείς επισημαίνουν ότι το κόστος είναι πλέον σημαντικά υψηλότερο από ό,τι πριν από τον COVID.
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.