Οι διαταραχές στα δρομολόγια των τακτικών ναυτιλιακών γραμμών στον απόηχο των συγκρούσεων στη Γάζα έχουν ωθήσει τις τιμές spot στη γραμμή Άπω Ανατολή-Ευρώπη στον κλάδο της μεταφοράς containers στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαπέντε μηνών.
Οι τιμές στη συγκεκριμένη γραμμή εκτοξεύτηκαν στα 2.694 δολάρια ανά teu την Παρασκευή, σημειώνοντας αύξηση 80% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, αναφέρει η Alphaliner.
Ναυτιλία: Τι θα επηρεάσει τις ναυλαγορές το 2024
Τα επίπεδα έχουν υπερτριπλασιαστεί από τις αρχές του Δεκεμβρίου.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών είδαν για τελευταία φορά αντίστοιχες τιμές κατά την προετοιμασία των διακοπών της Χρυσής Εβδομάδας της Κίνας στις αρχές Οκτωβρίου 2022.
Οι τιμές spot στο εμπόριο από την Άπω Ανατολή προς τη Μεσόγειο αυξήθηκαν επίσης κατά 70% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έφτασαν την Παρασκευή στο επίπεδο των 3.491 δολαρίων ανά teu, επίσης υψηλό 15 μηνών.
Ο SCFI
Εν τω μεταξύ, ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI) έφτασε τις 1.760 μονάδες την Παρασκευή, με όλες τις γραμμές να παρουσιάζουν θετική εβδομαδιαία βελτίωση, εκτός από τις περιφερειακές μεταφορές Σαγκάη-Ιαπωνία και Σαγκάη-Κορέα.
Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν τους μεταφορείς να εκτρέψουν ένα μεγάλο μέρος των δρομολογίων τους Ανατολή-Δύση μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, παρά τη μερική επιστροφή στις διελεύσεις, αυξάνοντας τη ζήτηση για χωρητικότητα και αντισταθμίζοντας ορισμένες από τις επιπτώσεις των εισερχόμενων νεότευκτων πλοίων του κλάδου. Ο SCFI έχει πλέον αυξηθεί πάνω από τον μέσο όρο του 2023 των 1.006 μονάδων. Οι ναυτιλιακές μπορεί επίσης να επωφεληθούν από τη σταθερή ζήτηση, με τις κινεζικές εξαγωγές να αυξάνονται για πρώτη φορά σε έξι μήνες τον Νοέμβριο.
Πριν από την έναρξη της αιφνιδιαστικής επίθεσης της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, ο δείκτης SCFI είχε πέσει στο χαμηλότερο επίπεδό του από το ξέσπασμα του ιού COVID. Ωστόσο, δεν είχε ακόμη πέσει κάτω από τα επίπεδα του 2019, αν και οι μεταφορείς επισημαίνουν ότι το κόστος είναι πλέον σημαντικά υψηλότερο από ό,τι πριν από τον COVID.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons