
Οι διαταραχές στα δρομολόγια των τακτικών ναυτιλιακών γραμμών στον απόηχο των συγκρούσεων στη Γάζα έχουν ωθήσει τις τιμές spot στη γραμμή Άπω Ανατολή-Ευρώπη στον κλάδο της μεταφοράς containers στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαπέντε μηνών.
Οι τιμές στη συγκεκριμένη γραμμή εκτοξεύτηκαν στα 2.694 δολάρια ανά teu την Παρασκευή, σημειώνοντας αύξηση 80% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, αναφέρει η Alphaliner.
Ναυτιλία: Τι θα επηρεάσει τις ναυλαγορές το 2024
Τα επίπεδα έχουν υπερτριπλασιαστεί από τις αρχές του Δεκεμβρίου.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών είδαν για τελευταία φορά αντίστοιχες τιμές κατά την προετοιμασία των διακοπών της Χρυσής Εβδομάδας της Κίνας στις αρχές Οκτωβρίου 2022.
Οι τιμές spot στο εμπόριο από την Άπω Ανατολή προς τη Μεσόγειο αυξήθηκαν επίσης κατά 70% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έφτασαν την Παρασκευή στο επίπεδο των 3.491 δολαρίων ανά teu, επίσης υψηλό 15 μηνών.
Ο SCFI
Εν τω μεταξύ, ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI) έφτασε τις 1.760 μονάδες την Παρασκευή, με όλες τις γραμμές να παρουσιάζουν θετική εβδομαδιαία βελτίωση, εκτός από τις περιφερειακές μεταφορές Σαγκάη-Ιαπωνία και Σαγκάη-Κορέα.
Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν τους μεταφορείς να εκτρέψουν ένα μεγάλο μέρος των δρομολογίων τους Ανατολή-Δύση μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, παρά τη μερική επιστροφή στις διελεύσεις, αυξάνοντας τη ζήτηση για χωρητικότητα και αντισταθμίζοντας ορισμένες από τις επιπτώσεις των εισερχόμενων νεότευκτων πλοίων του κλάδου. Ο SCFI έχει πλέον αυξηθεί πάνω από τον μέσο όρο του 2023 των 1.006 μονάδων. Οι ναυτιλιακές μπορεί επίσης να επωφεληθούν από τη σταθερή ζήτηση, με τις κινεζικές εξαγωγές να αυξάνονται για πρώτη φορά σε έξι μήνες τον Νοέμβριο.
Πριν από την έναρξη της αιφνιδιαστικής επίθεσης της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, ο δείκτης SCFI είχε πέσει στο χαμηλότερο επίπεδό του από το ξέσπασμα του ιού COVID. Ωστόσο, δεν είχε ακόμη πέσει κάτω από τα επίπεδα του 2019, αν και οι μεταφορείς επισημαίνουν ότι το κόστος είναι πλέον σημαντικά υψηλότερο από ό,τι πριν από τον COVID.


Latest News

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες