Σε αντίθεση με τη γενικευμένη άποψη ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα υπονομεύσει την εκπαίδευση, η Morgan Stanley εκτιμά ότι θα μπορούσε τελικά να βελτιώσει την πρόσβαση και την ποιότητα. Αυτό είναι το συμπέρασμα της από την πρόσφατη ανάλυση των επιπτώσεων της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της εκπαίδευσης.

Σε κάθε περίπτωση όμως πρόκειται για ένα δύσκολο ζήτημα. Μεταξύ των εκπαιδευτικών, ο ενθουσιασμός για τα πιθανά οφέλη της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης έχει επισκιαστεί από τους φόβους για κακή χρήση της. Ορισμένα σχολικά συστήματα έχουν απαγορεύσει τη χρήση των chatbots AI εν μέσω ανησυχιών για λογοκλοπή και παραπληροφόρηση. Άλλα, όμως, θεωρούν τη χρήση της τεχνολογίας ως αναπόφευκτη και έχουν ενθαρρύνει τους μαθητές τους να αποκτήσουν ευχέρεια, με βάση κανόνες.

Αυτή η σύγχυση σχετικά με τον απόλυτο ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση έχει ρίξει ένα βαρίδι στις εταιρείες τεχνολογίας εκπαίδευσης (EdTech) και τον εκπαιδευτικό τομέα σε γενικές γραμμές εν μέσω αυξημένων φόβων για την ανάπτυξη τους. Ωστόσο, οι αναλυτές της Morgan Stanley Research πιστεύουν ότι η αγορά εστιάζει πολύ στα αρνητικά για τη τεχνητή νοημοσύνη, ενώ χάνει την πιθανή ικανότητα της τεχνολογίας να αυξάνει την αποτελεσματικότητα σε όλα τα επίπεδα μάθησης και, μακροπρόθεσμα, να βελτιώνει την ποιότητα και την πρόσβαση στην εκπαίδευση—και τα δύο θετικά για τον τομέα της EdTech.

Τεχνητή νοημοσύνη: Κρίσιμο όπλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και των φυσικών καταστροφών

«Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε πραγματικά να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία της μάθησης, περιορίζοντας τη διοικητική εργασία και μεγιστοποιώντας την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, καθώς και αναβαθμίζοντας τις δεξιότητες εργαζομένων των οποίων οι θέσεις εργασίας έχουν επηρεαστεί από την τεχνολογία», σχολιάζει η Brenda Duverce, αναλύτρια της Morgan Stanley. «Αυτή η ανάπτυξη θα μπορούσε να αποφέρει αξία 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων στον παγκόσμιο εκπαιδευτικό τομέα έως το 2025, κάτι που θα μπορούσε τελικά να μεταφραστεί σε υψηλότερα έσοδα και χαμηλότερο κόστος για τις εταιρείες EdTech».

Πιο γρήγορα, πιο έξυπνα, πιο εύκολα

Οι βασικές δυνατότητες του Generative AI — η δημιουργία και η διάδοση πληροφοριών — το καθιστούν λογικό να ταιριάζει στον εκπαιδευτικό χώρο. Κατά κύριο λόγο, μπορεί να ενισχύσει την παραγωγικότητα και να αφήσει περισσότερο χρόνο για δραστηριότητες υψηλότερης αξίας.

Για παράδειγμα, οι δάσκαλοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ένα εργαλείο chatbot για να επανεξετάσουν και να διορθώσουν εργασίες και διαγωνίσματα, να ελέγξουν για ακρίβεια και λογοκλοπή ή να προετοιμάσουν μαθήματα, ελευθερώνοντάς τους χρόνο για να αλληλεπιδράσουν με τους μαθητές.

Οι δάσκαλοι θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη για να προσαρμόσουν τα προγράμματα σπουδών και τις αξιολογήσεις απόδοσης στις ανάγκες των μεμονωμένων μαθητών για μια πιο εξατομικευμένη μαθησιακή εμπειρία.

Οι εικονικοί βοηθοί, εν τω μεταξύ, θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση του εργατικού κόστους, αυτοματοποιώντας ορισμένες διοικητικές εργασίες όπως η εγγραφή, ο προγραμματισμός μαθημάτων και οι πληρωμές.

Με την πάροδο του χρόνου, η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αναλύσει τις τεράστιες ποσότητες δεδομένων των ερευνών, τις εκδόσεις και τις εταιρείες που παρέχουν προγράμματα μάθησης και ανάπτυξης, βοηθώντας αυτά τα ιδρύματα να λάβουν πιο άρτιες αποφάσεις σχετικά με την ανάπτυξη προγραμμάτων.

«Μεταξύ των εκπαιδευτικών εταιρειών, εκείνες που είναι σε καλύτερη θέση για να αναπτύξουν τις δικές τους δομές και προγράμματα, έχουν ήδη αρχίσει να παρουσιάζουν ορισμένα από αυτά τα προϊόντα και τις δυνατότητες που τροφοδοτούνται με τεχνητή νοημοσύνη», αναφέρει η Duverce. «Όσοι αναπτύσσουν πρωτότυπες προσφορές και διαφοροποιούνται με την καινοτομία θα πρέπει να έχουν καλή απόδοση και αποτελέσματα μακροπρόθεσμα», εξηγεί.

Ένα εξελισσόμενο εργατικό δυναμικό

Οι τρέχουσες τεχνολογίες παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης πιθανότατα θα επηρεάσουν το ένα τέταρτο των επαγγελμάτων που υπάρχουν σήμερα και το 44% τα επόμενα τρία χρόνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley Research. Όμως, οι φόβοι ότι θα προκύψουν σημαντικές απώλειες θέσεων εργασίας και μόνιμη μετακίνηση εργαζομένων μπορεί να αποδειχθούν αβάσιμοι μακροπρόθεσμα.

Οι πάροχοι εκπαίδευσης θα μπορούσαν να βρεθούν σε μια μοναδική θέση για να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ανάγκη για επανεκπαίδευση εργαζομένων που εκτοπίστηκαν από την τεχνολογία, μεταξύ άλλων, βοηθώντας τους να αποκτήσουν δεξιότητες που απαιτούνται για τη χρήση ή την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι υπάρχει μια ευκαιρία αγοράς ύψους 16 δισ. δολαρίων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια από την επανειδίκευση των εργαζομένων που εκτοπίστηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη, υποθέτοντας ότι περίπου το 6% των επηρεαζόμενων εργαζομένων θα χρειαστούν επανειδίκευση.

«Η ιστορία μάς λέει ότι οι μεγάλες αλλαγές τεχνολογικά ακολουθούνται συχνά από περιόδους αναταραχής, που χαρακτηρίζονται από την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία καθαρών θέσεων εργασίας – μια ιδέα που έρχεται σε αντίθεση με τις τρέχουσες ανησυχίες για την καταστροφή θέσεων εργασίας στον απόηχο της τεχνητής νοημοσύνης», εξηγεί η Duverce.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Η έλλειψη ενέργειας για τα data centers αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης
Tεχνητή νοημοσύνη |

Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers

Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης

Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Tεχνητή νοημοσύνη |

Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit