Οι βραχυπρόθεσμες τιμές για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και ΗΠΑ αυξάνονται λόγω της μειωμένης χωρητικότητας που προκαλείται από τις συνεχιζόμενες απειλές για τα φορτηγά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η τιμή spot για την αποστολή εμπορευμάτων σε ένα κοντέινερ 40 ποδιών από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη ξεπερνά τώρα τα 4.000 δολάρια, μια τιμή αυξημένη κατά 173% σε σχέση με την περίοδο πριν από τις εκτροπές των δρομολογίων στα μέσα Δεκεμβρίου, μετά τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως αναφέρει σε δημοσίευσή της η Freightos.com, μια πλατφόρμα κρατήσεων και πληρωμών φορτίου.
Ναυτιλία: Δεκαοκτώ εταιρείες αποφεύγουν ήδη την Ερυθρά Θάλασσα
Το κόστος για τα αγαθά από την Ασία προς τη Μεσόγειο αυξήθηκε στα 5.175 δολάρια, σύμφωνα με την Freightos, που επισημαίνει ότι ορισμένες ναυτιλιακές έχουν ανακοινώσει τιμές άνω των 6.000 δολαρίων για αυτή τη διαδρομή από τα μέσα Ιανουαρίου. Οι τιμές για αποστολές από την Ασία στην Ανατολική Ακτή της Βόρειας Αμερικής έχουν αυξηθεί κατά 55%, στα 3.900 δολάρια, για ένα κοντέινερ 40 ποδιών.
Οι υπηρεσίες από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο κοστίζουν και αμφότερες περισσότερο από το διπλάσιο του κόστους που είχαν τον Ιανουάριο του 2019, αλλά εξακολουθούν να είναι πολύ κάτω από το ύψος – ρεκόρ που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δήλωσε ο Judah Levine, επικεφαλής ερευνών στη Freightos.
Η εκτίναξη των τιμών είναι μέρος των επιπτώσεων από την επιβράδυνση της κυκλοφορίας στη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία μειώθηκε κατά περισσότερο από 25% τις τελευταίες ημέρες, καθώς τα πλοία ακολουθούν μακρύτερες διαδρομές για να αποφύγουν πυραυλικές επιθέσεις από τους μαχητές Χούθι της Υεμένης που υποστηρίζονται από το Ιράν. Οι Χούθι έχουν δηλώσει ότι θα καταδιώκουν κάθε σκάφος που έχει σχέση με το Ισραήλ, αν και πολλές από τις επιθέσεις που έχουν εκδηλωθεί είναι και σε πλοία εκτός ισραηλινών συμφερόντων.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες αυξάνουν τις τιμές τους όταν αυξάνεται η χωρητικότητα και προσθέτουν επιπλέον χρεώσεις για τον πρόσθετο χρόνο που απαιτείται για την παράδοση των εμπορευμάτων και σε περιόδους με μεγαλύτερη κίνηση από το κανονικό του έτους.
Φόβοι για ευρύτερη ανάφλεξη μετά την έκρηξη στο Ιράν
Εν τω μεταξύ, οι εκρήξεις κοντά στον τάφο του Ιρανού διοικητή Κασέμ Σουλεϊμανί, που οδήγησαν στον θάνατο πάνω από 100 ανθρώπους, απειλούν να διευρύνουν τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή, με την Τεχεράνη να δηλώνει ότι οι επιθέσεις έγιναν για να τιμωρήσουν τη στάση της εναντίον του Ισραήλ, αν και οι ΗΠΑ δήλωσαν ότι τόσοι οι ίδιες ότι και το Ισραήλ δεν έχουν σχέση με την επίθεση.
So far, 103 civilians have been killed and more than 141 injured in the terror attack. Iran is bleeding..
Prayers from Pakistan 💔#Iran#BreakingNews pic.twitter.com/ihLFehUsEC— ~زہراء~ (@ghadiri72) January 3, 2024
«Αυτό δεν συμβαίνει πλέον ούτε κατά τη διάρκεια της ηρεμίας των εορτών – η ζήτηση μπορεί να αυξάνεται καθώς οι αποστολείς αρχίζουν να αυξάνουν τους όγκους για να καλύψουν μεγαλύτερους χρόνους διέλευσης και προετοιμάζονται για τις διακοπές της κινεζικής Πρωτοχρονιάς στις αρχές Φεβρουαρίου», δήλωσε ο Levine.
Τις 10 ημέρες έως τις 2 Ιανουαρίου, ο αριθμός των διελεύσεων από το Σουέζ μειώθηκε κατά 28% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη από την πλατφόρμα PortWatch του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Αυτό σημαίνει 3,1% του παγκόσμιου εμπορίου που εκτρέπεται μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Το ΔΝΤ χαρακτήρισε την Ερυθρά Θάλασσα «συστημικά σημαντική» ναυτιλιακή λωρίδα που διαχειρίζεται περισσότερες από 19.000 διελεύσεις πλοίων ετησίως. Μειωμένη κίνηση έχει παρατηρηθεί από τις 16 Δεκεμβρίου.
Τιμές spot
Για τους ιδιοκτήτες φορτίου που βλέπουν το κόστος ναύλων τους να αυξάνεται, ο κίνδυνος είναι ότι οι τιμές spot θα παραμείνουν υψηλές και θα τους αφήσουν με λιγότερη μόχλευση όταν διαπραγματεύονται τις τιμές σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια, τα οποία συνήθως λαμβάνουν χώρα μεταξύ Μαρτίου και Μαΐου. Οι περισσότερες θαλάσσιες μεταφορές κινούνται με τιμές που ορίζονται σε αυτές τις συμβάσεις.
Οι αγορές πετρελαιοφόρων κινούνται επίσης ανοδικά, σύμφωνα με τον ναυλομεσίτη Braemar σε μια έκθεση έρευνας, κυρίως για πλοία που μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα όπως βενζίνη και ντίζελ. Οι τιμές για πλοία που μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα από τη Μεσόγειο στην Ιαπωνία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχουν αυξηθεί από περίπου 8.000 δολάρια την ημέρα στις αρχές Δεκεμβρίου, σε 26.000 δολάρια αυτήν την εβδομάδα.
«Οποιαδήποτε διαδρομή που περιλαμβάνει την Ερυθρά Θάλασσα είναι κόκκινη», είπαν οι αναλυτές της Braemar.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη