
Επαναδρομολόγηση των πλοίων της προς τη Διώρυγα του Σουέζ αποφάσισε ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Μaersk, καθώς ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι άλλαξε ρότα στα τέσσερα από τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχαν «κολλήσει» στην Ερυθρά Θάλασσα και πλέον κατευθύνονται ξανά προς τη Μεσόγειο Θάλασσα, προκειμένου να αποφύγουν το επικίνδυνο πέρασμα από την Ερυθρά Θάλασσα και πιθανό χτύπημα από τους Χούθι.
Οι σιίτες αντάρτες με έδρα την Υεμένη επιτέθηκαν πρόσφατα σε μια σειρά πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου της Maersk το Σάββατο, διαταράσσοντας το παγκόσμιο εμπόριο και αυξάνοντας τους φόβους για νέα περίοδο παγκόσμιου πληθωρισμού καθώς οι ναυτιλιακές τιμές εκτοξεύθηκαν στα ύψη.
Ερυθρά Θάλασσα: To κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτινάχθηκε κατά 173%
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν στις 19 Δεκεμβρίου μια πολυεθνική επιχείρηση για τη διασφάλιση του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά πολλές ναυτιλιακές εταιρείες και ιδιοκτήτες φορτίου εξακολουθούν να εκτρέπουν τα πλοία τους περιμετρικά της Αφρικής.
Η Maersk, η οποία την περασμένη εβδομάδα προσπάθησε για λίγο να ξαναρχίσει τα ταξίδια στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από μια διακοπή, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της θα αποφύγουν ξανά την επικίνδυνη διαδρομή που μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, οδηγεί τα πλοία πιο σύντομα από την Ευρώπη προς την Ασία.
Ωστόσο, πέντε πλοία της Maersk που κατευθύνονταν προς την Ασία είχαν ήδη διασχίσει τη Διώρυγα από τα βόρεια και ήταν έτοιμα να ταξιδέψουν νότια μετά την Υεμένη, όταν ανακοινώθηκε η παύση, αφήνοντας τα πληρώματα και δεκάδες χιλιάδες κοντέινερ στον «αέρα».
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk Genoa, Maersk Londrina, Ebba Maersk και Gjertrud Maersk, τα οποία βρίσκονταν στην Ερυθρά Θάλασσα, ακριβώς νότια του λιμανιού Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας τις τελευταίες ημέρες, επαναδρομολογήθηκαν την Πέμπτη πίσω προς το Σουέζ ώστε να κάνουν το ταξίδι τους περιμετρικά από την Αφρική περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Maersk.
Ένα πέμπτο σκάφος, το Maersk Utah, το οποίο είχε επίσης εγκλωνιστεί στην περιοχή, δεν είχε ακόμη επαναδρομολογηθεί, αλλά ένας εκπρόσωπος της Maersk δήλωσε ότι δεν θα πλεύσει πέρα από την Υεμένη.
Η Maersk ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι είχε επιβάλει επιπλέον χρέωση διακοπής της διέλευσης (TDS) και προσαύξηση περιόδου αιχμής (PSS), προσθέτοντας συνολικά 700 δολάρια στο κόστος ενός τυπικού κοντέινερ 20 ποδιών που ταξιδεύει από την Κίνα στη Βόρεια Ευρώπη.
Η Διώρυγα του Σουέζ χρησιμοποιείται από περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου φορτίου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η ανακατεύθυνση πλοίων γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.


Latest News

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών