Επαναδρομολόγηση των πλοίων της προς τη Διώρυγα του Σουέζ αποφάσισε ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Μaersk, καθώς ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι άλλαξε ρότα στα τέσσερα από τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχαν «κολλήσει» στην Ερυθρά Θάλασσα και πλέον κατευθύνονται ξανά προς τη Μεσόγειο Θάλασσα, προκειμένου να αποφύγουν το επικίνδυνο πέρασμα από την Ερυθρά Θάλασσα και πιθανό χτύπημα από τους Χούθι.
Οι σιίτες αντάρτες με έδρα την Υεμένη επιτέθηκαν πρόσφατα σε μια σειρά πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου της Maersk το Σάββατο, διαταράσσοντας το παγκόσμιο εμπόριο και αυξάνοντας τους φόβους για νέα περίοδο παγκόσμιου πληθωρισμού καθώς οι ναυτιλιακές τιμές εκτοξεύθηκαν στα ύψη.
Ερυθρά Θάλασσα: To κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτινάχθηκε κατά 173%
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν στις 19 Δεκεμβρίου μια πολυεθνική επιχείρηση για τη διασφάλιση του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά πολλές ναυτιλιακές εταιρείες και ιδιοκτήτες φορτίου εξακολουθούν να εκτρέπουν τα πλοία τους περιμετρικά της Αφρικής.
Η Maersk, η οποία την περασμένη εβδομάδα προσπάθησε για λίγο να ξαναρχίσει τα ταξίδια στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από μια διακοπή, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της θα αποφύγουν ξανά την επικίνδυνη διαδρομή που μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, οδηγεί τα πλοία πιο σύντομα από την Ευρώπη προς την Ασία.
Ωστόσο, πέντε πλοία της Maersk που κατευθύνονταν προς την Ασία είχαν ήδη διασχίσει τη Διώρυγα από τα βόρεια και ήταν έτοιμα να ταξιδέψουν νότια μετά την Υεμένη, όταν ανακοινώθηκε η παύση, αφήνοντας τα πληρώματα και δεκάδες χιλιάδες κοντέινερ στον «αέρα».
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk Genoa, Maersk Londrina, Ebba Maersk και Gjertrud Maersk, τα οποία βρίσκονταν στην Ερυθρά Θάλασσα, ακριβώς νότια του λιμανιού Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας τις τελευταίες ημέρες, επαναδρομολογήθηκαν την Πέμπτη πίσω προς το Σουέζ ώστε να κάνουν το ταξίδι τους περιμετρικά από την Αφρική περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Maersk.
Ένα πέμπτο σκάφος, το Maersk Utah, το οποίο είχε επίσης εγκλωνιστεί στην περιοχή, δεν είχε ακόμη επαναδρομολογηθεί, αλλά ένας εκπρόσωπος της Maersk δήλωσε ότι δεν θα πλεύσει πέρα από την Υεμένη.
Η Maersk ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι είχε επιβάλει επιπλέον χρέωση διακοπής της διέλευσης (TDS) και προσαύξηση περιόδου αιχμής (PSS), προσθέτοντας συνολικά 700 δολάρια στο κόστος ενός τυπικού κοντέινερ 20 ποδιών που ταξιδεύει από την Κίνα στη Βόρεια Ευρώπη.
Η Διώρυγα του Σουέζ χρησιμοποιείται από περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου φορτίου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η ανακατεύθυνση πλοίων γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους