Επαναδρομολόγηση των πλοίων της προς τη Διώρυγα του Σουέζ αποφάσισε ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Μaersk, καθώς ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι άλλαξε ρότα στα τέσσερα από τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχαν «κολλήσει» στην Ερυθρά Θάλασσα και πλέον κατευθύνονται ξανά προς τη Μεσόγειο Θάλασσα, προκειμένου να αποφύγουν το επικίνδυνο πέρασμα από την Ερυθρά Θάλασσα και πιθανό χτύπημα από τους Χούθι.
Οι σιίτες αντάρτες με έδρα την Υεμένη επιτέθηκαν πρόσφατα σε μια σειρά πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου της Maersk το Σάββατο, διαταράσσοντας το παγκόσμιο εμπόριο και αυξάνοντας τους φόβους για νέα περίοδο παγκόσμιου πληθωρισμού καθώς οι ναυτιλιακές τιμές εκτοξεύθηκαν στα ύψη.
Ερυθρά Θάλασσα: To κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτινάχθηκε κατά 173%
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν στις 19 Δεκεμβρίου μια πολυεθνική επιχείρηση για τη διασφάλιση του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά πολλές ναυτιλιακές εταιρείες και ιδιοκτήτες φορτίου εξακολουθούν να εκτρέπουν τα πλοία τους περιμετρικά της Αφρικής.
Η Maersk, η οποία την περασμένη εβδομάδα προσπάθησε για λίγο να ξαναρχίσει τα ταξίδια στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από μια διακοπή, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της θα αποφύγουν ξανά την επικίνδυνη διαδρομή που μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, οδηγεί τα πλοία πιο σύντομα από την Ευρώπη προς την Ασία.
Ωστόσο, πέντε πλοία της Maersk που κατευθύνονταν προς την Ασία είχαν ήδη διασχίσει τη Διώρυγα από τα βόρεια και ήταν έτοιμα να ταξιδέψουν νότια μετά την Υεμένη, όταν ανακοινώθηκε η παύση, αφήνοντας τα πληρώματα και δεκάδες χιλιάδες κοντέινερ στον «αέρα».
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk Genoa, Maersk Londrina, Ebba Maersk και Gjertrud Maersk, τα οποία βρίσκονταν στην Ερυθρά Θάλασσα, ακριβώς νότια του λιμανιού Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας τις τελευταίες ημέρες, επαναδρομολογήθηκαν την Πέμπτη πίσω προς το Σουέζ ώστε να κάνουν το ταξίδι τους περιμετρικά από την Αφρική περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Maersk.
Ένα πέμπτο σκάφος, το Maersk Utah, το οποίο είχε επίσης εγκλωνιστεί στην περιοχή, δεν είχε ακόμη επαναδρομολογηθεί, αλλά ένας εκπρόσωπος της Maersk δήλωσε ότι δεν θα πλεύσει πέρα από την Υεμένη.
Η Maersk ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι είχε επιβάλει επιπλέον χρέωση διακοπής της διέλευσης (TDS) και προσαύξηση περιόδου αιχμής (PSS), προσθέτοντας συνολικά 700 δολάρια στο κόστος ενός τυπικού κοντέινερ 20 ποδιών που ταξιδεύει από την Κίνα στη Βόρεια Ευρώπη.
Η Διώρυγα του Σουέζ χρησιμοποιείται από περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου φορτίου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η ανακατεύθυνση πλοίων γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.
Latest News
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας