![Ναυτιλία: Δεκαοκτώ εταιρείες αποφεύγουν ήδη την Ερυθρά Θάλασσα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/houthi.png)
Την έντονη ανησυχία τους από τις συνεχιζόμενες επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, εξέφρασαν κορυφαίοι αξιωματούχοι του ΟΗΕ, ζητώντας την προστασία των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού, την αποφυγή βαθύτερων περιφερειακών εντάσεων.
Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του Συμβουλίου Ασφαλείας, οι αξιωματούχοι αναφέρθηκαν στην έκρυθμη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και υπογράμμισαν ότι απαιτείται η άμεση λήψη μέτρων.
«Υπήρξαν περαιτέρω ανησυχητικές εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα», παρατήρησε ο Khaled Khiari, βοηθός γενικός γραμματέας για τη Μέση Ανατολή, την Ασία και τον Ειρηνικό στα Τμήματα Πολιτικών και Ειρηνευτικών Υποθέσεων και Ειρηνευτικών Επιχειρήσεων. Οι συνεχιζόμενες απειλές των Χούθι στη θαλάσσια ναυσιπλοΐα – σε συνδυασμό με τον κίνδυνο περαιτέρω στρατιωτικής κλιμάκωσης – θα μπορούσαν ενδεχομένως να επηρεάσουν εκατομμύρια στην Υεμένη, την περιοχή και τον κόσμο. Υπενθυμίζοντας ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες Maersk και Hapag-Lloyd έχουν σταματήσει τις δραστηριότητες στην Ερυθρά Θάλασσα, εξήγησε τις επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, μεταξύ άλλων το αυξημένο κόστος μεταφοράς και την επιμήκυνση των χρόνων παράδοσης.
Έκρηξη ναύλων στον απόηχο της σύγκρουσης στη Γάζα
Ζητώντας επίσης την άμεση απελευθέρωση του Galaxy Leader και του πληρώματος του – που κατελήφθη από τους Χούθι στις 19 Νοεμβρίου 2023 – επανέλαβε ότι τέτοια περιστατικά που προέρχονται από περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από τους Χούθι πρέπει να σταματήσουν. «Καμία αιτία ή παράπονο δεν μπορεί να δικαιολογήσει τη συνέχιση αυτών των επιθέσεων κατά της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας», υπογράμμισε, καλώντας όλα τα μέρη να αποκλιμακώσουν τις εντάσεις για να επανέλθει η κυκλοφορία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας στο κανονικό.
Αποχωρούν οι εταιρείες
Έκκληση για αποκλιμάκωση απηύθυνε επίσης ο Arsenio Dominguez, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ο οποίος υπογράμμισε τη σημασία της διασφάλισης των ναυτικών, της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας και της σταθερότητας των αλυσίδων εφοδιασμού. Η ναυτιλιακή λωρίδα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας αντιπροσωπεύει το 15% του παγκόσμιου εμπορίου και περίπου 18 ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ήδη αποφασίσει να επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους γύρω από τη Νότια Αφρική για να μειώσουν τους κινδύνους. Σημείωσε ότι αυτό απαιτεί 10 επιπλέον ημέρες ταξιδιού, με αποτέλεσμα υψηλότερους ναύλους και αρνητικό αντίκτυπο στο εμπόριο.
Καθώς οι ομιλητές έλαβαν τον λόγο, πολλοί καταδίκασαν τις επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και ζήτησαν την άμεση απελευθέρωση του Galaxy Leader και του πληρώματος του. Άλλοι σημείωσαν τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει η διακοπή αυτής της ζωτικής σημασίας ναυτιλιακής λωρίδας στις αλυσίδες εφοδιασμού και στην παράδοση ανθρωπιστικής βοήθειας παγκοσμίως.
Ο εκπρόσωπος των Ηνωμένων Πολιτειών, εν τω μεταξύ, ανέφερε ότι η χώρα του και οι σύμμαχοί της έχουν ξεκινήσει πολυεθνικές ναυτικές επιχειρήσεις για την προστασία των πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και την αποτροπή παράνομων μη κρατικών παραγόντων. Οι επιθέσεις των Χούθι αποτελούν σαφείς παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου, έχουν σοβαρές επιπτώσεις για την ασφάλεια στη θάλασσα και υπονομεύουν την εύθραυστη ανθρωπιστική κατάσταση στην Υεμένη. Τόνισε επίσης ότι η ρίζα του προβλήματος είναι η μακροχρόνια χρηματοδότηση των επιχειρήσεων των Χούθι από το Ιράν.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του