Την έντονη ανησυχία τους από τις συνεχιζόμενες επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, εξέφρασαν κορυφαίοι αξιωματούχοι του ΟΗΕ, ζητώντας την προστασία των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού, την αποφυγή βαθύτερων περιφερειακών εντάσεων.
Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του Συμβουλίου Ασφαλείας, οι αξιωματούχοι αναφέρθηκαν στην έκρυθμη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και υπογράμμισαν ότι απαιτείται η άμεση λήψη μέτρων.
«Υπήρξαν περαιτέρω ανησυχητικές εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα», παρατήρησε ο Khaled Khiari, βοηθός γενικός γραμματέας για τη Μέση Ανατολή, την Ασία και τον Ειρηνικό στα Τμήματα Πολιτικών και Ειρηνευτικών Υποθέσεων και Ειρηνευτικών Επιχειρήσεων. Οι συνεχιζόμενες απειλές των Χούθι στη θαλάσσια ναυσιπλοΐα – σε συνδυασμό με τον κίνδυνο περαιτέρω στρατιωτικής κλιμάκωσης – θα μπορούσαν ενδεχομένως να επηρεάσουν εκατομμύρια στην Υεμένη, την περιοχή και τον κόσμο. Υπενθυμίζοντας ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες Maersk και Hapag-Lloyd έχουν σταματήσει τις δραστηριότητες στην Ερυθρά Θάλασσα, εξήγησε τις επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, μεταξύ άλλων το αυξημένο κόστος μεταφοράς και την επιμήκυνση των χρόνων παράδοσης.
Έκρηξη ναύλων στον απόηχο της σύγκρουσης στη Γάζα
Ζητώντας επίσης την άμεση απελευθέρωση του Galaxy Leader και του πληρώματος του – που κατελήφθη από τους Χούθι στις 19 Νοεμβρίου 2023 – επανέλαβε ότι τέτοια περιστατικά που προέρχονται από περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από τους Χούθι πρέπει να σταματήσουν. «Καμία αιτία ή παράπονο δεν μπορεί να δικαιολογήσει τη συνέχιση αυτών των επιθέσεων κατά της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας», υπογράμμισε, καλώντας όλα τα μέρη να αποκλιμακώσουν τις εντάσεις για να επανέλθει η κυκλοφορία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας στο κανονικό.
Αποχωρούν οι εταιρείες
Έκκληση για αποκλιμάκωση απηύθυνε επίσης ο Arsenio Dominguez, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ο οποίος υπογράμμισε τη σημασία της διασφάλισης των ναυτικών, της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας και της σταθερότητας των αλυσίδων εφοδιασμού. Η ναυτιλιακή λωρίδα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας αντιπροσωπεύει το 15% του παγκόσμιου εμπορίου και περίπου 18 ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ήδη αποφασίσει να επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους γύρω από τη Νότια Αφρική για να μειώσουν τους κινδύνους. Σημείωσε ότι αυτό απαιτεί 10 επιπλέον ημέρες ταξιδιού, με αποτέλεσμα υψηλότερους ναύλους και αρνητικό αντίκτυπο στο εμπόριο.
Καθώς οι ομιλητές έλαβαν τον λόγο, πολλοί καταδίκασαν τις επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και ζήτησαν την άμεση απελευθέρωση του Galaxy Leader και του πληρώματος του. Άλλοι σημείωσαν τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει η διακοπή αυτής της ζωτικής σημασίας ναυτιλιακής λωρίδας στις αλυσίδες εφοδιασμού και στην παράδοση ανθρωπιστικής βοήθειας παγκοσμίως.
Ο εκπρόσωπος των Ηνωμένων Πολιτειών, εν τω μεταξύ, ανέφερε ότι η χώρα του και οι σύμμαχοί της έχουν ξεκινήσει πολυεθνικές ναυτικές επιχειρήσεις για την προστασία των πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και την αποτροπή παράνομων μη κρατικών παραγόντων. Οι επιθέσεις των Χούθι αποτελούν σαφείς παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου, έχουν σοβαρές επιπτώσεις για την ασφάλεια στη θάλασσα και υπονομεύουν την εύθραυστη ανθρωπιστική κατάσταση στην Υεμένη. Τόνισε επίσης ότι η ρίζα του προβλήματος είναι η μακροχρόνια χρηματοδότηση των επιχειρήσεων των Χούθι από το Ιράν.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ