
Σε νέα επίπεδα έφτασαν οι δαπάνες ηλεκτρονικού εμπορίου το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο στις ΗΠΑ, ως αποτέλεσμα της ανόδου και της διεύρυνσης των προσφορών της Cyber Week όπως και της ευρύτατης χρήσης της μεθόδου πληρωμών Buy-Now-Pay-Later (BNPL).
Αναλύοντας τις άμεσες ηλεκτρονικές συναλλαγές των καταναλωτών, η Adobe ανέλυσε πάνω από ένα τρισεκατομμύριο επισκέψεις σε ιστότοπους λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ, 100 εκατομμύρια προϊόντα και 18 κατηγορίες – περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τεχνολογίας ή ερευνητικό οργανισμό.
Cyber Week: Έτος-ρεκόρ για τις διαδικτυακές πωλήσεις
Ένα «καυτό» δίμηνο
Οι καταναλωτές ξόδεψαν 222,1 δισεκατομμύρια δολάρια online από την 1η Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου, σημειώνοντας αύξηση 4,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και νέο ρεκόρ για το εορταστικό ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Adobe Analytics. Το σύνολο περιλαμβάνει 123,5 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν online τον μήνα Νοέμβριο (αύξηση 6% σε ετήσια βάση), ενισχυμένα από μια ισχυρή Cyber Week -τις πέντε ημέρες μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Cyber Monday- η οποία οδήγησε σε δαπάνες 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων online (αύξηση 7,8% σε ετήσια βάση).
Τον Δεκέμβριο του 2023, τα στοιχεία της Adobe δείχνουν ότι οι καταναλωτές ξόδεψαν συνολικά 98,6 δισεκατομμύρια δολάρια online (αύξηση 3,7% σε ετήσια βάση), εν μέρει λόγω των εκπτώσεων που παρέμειναν και μετά την Cyber Monday.
Το BNPL αποδεικνύεται δημοφιλές
Τα στοιχεία της Adobe αποκαλύπτουν ότι κατά την περίοδο των εορτών του 2023, η χρήση του BNPL έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, συνεισφέροντας 16,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε online δαπάνες, αυξημένα κατά 14% σε ετήσια βάση και αντιπροσωπεύοντας 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από την αντίστοιχη περσινή σεζόν.
Ο Νοέμβριος του 2023 ήταν ο καλύτερος μήνας που έχει καταγραφεί ποτέ για τη μέθοδο BNPL με 9,2 δισεκατομμύρια δολάρια και αύξηση 17,5% σε ετήσια βάση. Ειδικότερα, η Cyber Monday ήταν η κορυφαία ημέρα με 940 εκατομμύρια δολάρια και αύξηση 42,5% σε ετήσια βάση).
Η μέθοδος BNPL είδε τη δημοφιλία της να εξελίσσεται ανοδικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023. Σύμφωνα με την Adobe, από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023, οδήγησε σε online δαπάνες ύψους 75 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένες κατά 14,3% σε ετήσια βάση και 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από το σύνολο του έτους 2022.
Οι εκπτώσεις προσελκύουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον
Και είναι λογικό. Σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου, τα στοιχεία της Adobe δείχνουν ότι οι εκπτώσεις σημείωσαν ρεκόρ τη συγκεκριμένη εορταστική σεζόν, εν μέσω ενός πληθωριστικού περιβάλλοντος. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα ηλεκτρονικά είδη, όπου οι εκπτώσεις έφτασαν στο 31% από την αναγραφόμενη τιμή έναντι 25% το 2022. Ομοίως τα παιχνίδια με έκπτωση 28% (έναντι 34%) και τα είδη ένδυσης με 24% (έναντι 19%). Οι εκπτώσεις ήταν επίσης ισχυρές και σε άλλες κατηγορίες, όπως οι υπολογιστές στο 24% (έναντι 20%), οι τηλεοράσεις στο 23% (έναντι 17%), οι ηλεκτρικές συσκευές στο 18% (έναντι 16%), τα αθλητικά είδη στο 18% (έναντι 10%) και τα έπιπλα στο 21% (έναντι 8%).
«Σε ένα αβέβαιο περιβάλλον ζήτησης, οι λιανοπωλητές στηρίχθηκαν στις εκπτώσεις και τις ευέλικτες μεθόδους πληρωμής για να προσελκύσουν τους αγοραστές αυτή την περίοδο των εορτών», εξήγησε ο Vivek Pandya, επικεφαλής αναλυτής της Adobe Digital Insights. «Η στρατηγική αυτή ήταν αποτελεσματική, οδηγώντας σε ρεκόρ διαδικτυακών δαπανών κατά τη διάρκεια μεγάλων ημερών, όπως η Cyber Monday και η Black Friday, και σε ρεκόρ 11 ημερών που ξεπέρασαν τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια σε ημερήσιες δαπάνες αυτή τη σεζόν».
Με το κινητό στο χέρι
Οι αγορές μέσω κινητού ξεπέρασαν τις αγορές μέσω υπολογιστή: Το 51,1% των διαδικτυακών πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω smartphones (από 47% το 2022). Οι αγορές μέσω κινητού ήταν υψηλότερες την ημέρα των Χριστουγέννων (25 Δεκεμβρίου), οδηγώντας στο 63% των online πωλήσεων (61% το 2022).
Σύμφωνα με την Adobe, μάλιστα, οι ισχυρές καταναλωτικές δαπάνες κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου καθορίστηκαν από την καθαρή νέα ζήτηση, σε αντίθεση με τις υψηλότερες τιμές. Ο Δείκτης Ψηφιακών Τιμών της Adobe, ο οποίος παρακολουθεί τις online τιμές σε 18 κατηγορίες προϊόντων, δείχνει ότι οι τιμές του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν μειωθεί εδώ και πάνω από ένα χρόνο (μείωση 5,3% σε ετήσια βάση τον Δεκ. 2023). Τα νούμερα της Adobe δεν είναι προσαρμοσμένα για τον πληθωρισμό, αλλά αν είχε συνυπολογιστεί ο online πληθωρισμός, θα υπήρχε υψηλότερη αύξηση της συνολικής καταναλωτικής δαπάνης.


Latest News

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok

Η Ευρώπη αναζητά νέες διαστημικές συνεργασίες στην ταραχώδη εποχή Τραμπ
Η Ευρώπη θέλει να τονώσει την άμυνα της και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην άμυνα

Γιατί η Ευρώπη υστερεί στη δημιουργία υπερπλουσίων
Οι σημαντικές εμπορικές πρωτεύουσες στην Ευρώπη και οι επικερδείς τους βιομηχανίες, έδιναν την ευκαιρία για δημιουργία πλούτου αλλά τα «παλιά, καλά χρόνια» έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Πυρηνική ενέργεια: Amazon, Google και Meta υποστηρίζουν τον τριπλασιασμό της έως το 2050
Οι τεχνολογικοί γίγαντες ακολουθούν τις τράπεζες ζητώντας νέους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με πυρηνική ενέργεια για την κάλυψη των αυξανόμενων ενεργειακών απαιτήσεων και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής

Τα αφεντικά των Blackstone και Goldman Sachs βλέπουν με καλό μάτι τις πολιτικές Τραμπ
Δύο φωνές που εκπροσωπούν την αφρόκρεμα των CEO στις ΗΠΑ εκθειάζουν τις πολιτικές Τραμπ

LNG: Πως ο υγρός «χρυσός» αναβάθμισε τις ΗΠΑ [γράφημα]
Για τις ΗΠΑ η εξόρυξη LNG είναι το ιερό δισκοπότηρο - Που ποντάρει ο Τραμπ
![Γροιλανδία: Ο ορυκτός πλούτος του νησιού που θέλει διακαώς ο Τραμπ [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/greenland1-600x400.jpg)
Τι κρύβει το υπέδαφος της Γροιλανδίας; [γράφημα]
Η Γροιλανδία, είναι πλούσια σε σπάνιες γαίες αλλά τα αποθέματα που μπορούν να ανακτηθούν φτάνουν το 1,5 εκατ. τόνους

Συναγερμός για τον «τυφώνα» Τραμπ - Τα σχέδια για να σωθεί εμπόριο 1,4 τρισ. δολ.
Οι δασμοί Τραμπ έχει προκαλέσουν αναστάτωση στα επιτελεία των επιχειρήσεων που προσπαθούν να καταστρώσουν σχέδια για να αμβλύνουν τις επιπτώσεις τους

Το αστρονομικό ποσό που έχασαν οι Αμερικανοί από επενδυτικές απάτες το 2024
Οι επενδυτικές απάτες περιλαμβάνουν γενικά ισχυρισμούς ότι ένας καταναλωτής θα έχει μεγάλες αποδόσεις επενδύοντας σε ένα νέο σύστημα κερδοφορίας

Το φλερτ της Κίνας με τους ξένους CEOs και η συνάντηση με τον Σι Τζινπίνγκ
Η Κίνα θέλει να φέρει πίσω μεγάλες ξένες επενδύσεις μετά από ένα κύμα φυγής