
Σε νέα επίπεδα έφτασαν οι δαπάνες ηλεκτρονικού εμπορίου το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο στις ΗΠΑ, ως αποτέλεσμα της ανόδου και της διεύρυνσης των προσφορών της Cyber Week όπως και της ευρύτατης χρήσης της μεθόδου πληρωμών Buy-Now-Pay-Later (BNPL).
Αναλύοντας τις άμεσες ηλεκτρονικές συναλλαγές των καταναλωτών, η Adobe ανέλυσε πάνω από ένα τρισεκατομμύριο επισκέψεις σε ιστότοπους λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ, 100 εκατομμύρια προϊόντα και 18 κατηγορίες – περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τεχνολογίας ή ερευνητικό οργανισμό.
Cyber Week: Έτος-ρεκόρ για τις διαδικτυακές πωλήσεις
Ένα «καυτό» δίμηνο
Οι καταναλωτές ξόδεψαν 222,1 δισεκατομμύρια δολάρια online από την 1η Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου, σημειώνοντας αύξηση 4,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και νέο ρεκόρ για το εορταστικό ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Adobe Analytics. Το σύνολο περιλαμβάνει 123,5 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν online τον μήνα Νοέμβριο (αύξηση 6% σε ετήσια βάση), ενισχυμένα από μια ισχυρή Cyber Week -τις πέντε ημέρες μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Cyber Monday- η οποία οδήγησε σε δαπάνες 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων online (αύξηση 7,8% σε ετήσια βάση).
Τον Δεκέμβριο του 2023, τα στοιχεία της Adobe δείχνουν ότι οι καταναλωτές ξόδεψαν συνολικά 98,6 δισεκατομμύρια δολάρια online (αύξηση 3,7% σε ετήσια βάση), εν μέρει λόγω των εκπτώσεων που παρέμειναν και μετά την Cyber Monday.
Το BNPL αποδεικνύεται δημοφιλές
Τα στοιχεία της Adobe αποκαλύπτουν ότι κατά την περίοδο των εορτών του 2023, η χρήση του BNPL έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, συνεισφέροντας 16,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε online δαπάνες, αυξημένα κατά 14% σε ετήσια βάση και αντιπροσωπεύοντας 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από την αντίστοιχη περσινή σεζόν.
Ο Νοέμβριος του 2023 ήταν ο καλύτερος μήνας που έχει καταγραφεί ποτέ για τη μέθοδο BNPL με 9,2 δισεκατομμύρια δολάρια και αύξηση 17,5% σε ετήσια βάση. Ειδικότερα, η Cyber Monday ήταν η κορυφαία ημέρα με 940 εκατομμύρια δολάρια και αύξηση 42,5% σε ετήσια βάση).
Η μέθοδος BNPL είδε τη δημοφιλία της να εξελίσσεται ανοδικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023. Σύμφωνα με την Adobe, από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023, οδήγησε σε online δαπάνες ύψους 75 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένες κατά 14,3% σε ετήσια βάση και 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από το σύνολο του έτους 2022.
Οι εκπτώσεις προσελκύουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον
Και είναι λογικό. Σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου, τα στοιχεία της Adobe δείχνουν ότι οι εκπτώσεις σημείωσαν ρεκόρ τη συγκεκριμένη εορταστική σεζόν, εν μέσω ενός πληθωριστικού περιβάλλοντος. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα ηλεκτρονικά είδη, όπου οι εκπτώσεις έφτασαν στο 31% από την αναγραφόμενη τιμή έναντι 25% το 2022. Ομοίως τα παιχνίδια με έκπτωση 28% (έναντι 34%) και τα είδη ένδυσης με 24% (έναντι 19%). Οι εκπτώσεις ήταν επίσης ισχυρές και σε άλλες κατηγορίες, όπως οι υπολογιστές στο 24% (έναντι 20%), οι τηλεοράσεις στο 23% (έναντι 17%), οι ηλεκτρικές συσκευές στο 18% (έναντι 16%), τα αθλητικά είδη στο 18% (έναντι 10%) και τα έπιπλα στο 21% (έναντι 8%).
«Σε ένα αβέβαιο περιβάλλον ζήτησης, οι λιανοπωλητές στηρίχθηκαν στις εκπτώσεις και τις ευέλικτες μεθόδους πληρωμής για να προσελκύσουν τους αγοραστές αυτή την περίοδο των εορτών», εξήγησε ο Vivek Pandya, επικεφαλής αναλυτής της Adobe Digital Insights. «Η στρατηγική αυτή ήταν αποτελεσματική, οδηγώντας σε ρεκόρ διαδικτυακών δαπανών κατά τη διάρκεια μεγάλων ημερών, όπως η Cyber Monday και η Black Friday, και σε ρεκόρ 11 ημερών που ξεπέρασαν τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια σε ημερήσιες δαπάνες αυτή τη σεζόν».
Με το κινητό στο χέρι
Οι αγορές μέσω κινητού ξεπέρασαν τις αγορές μέσω υπολογιστή: Το 51,1% των διαδικτυακών πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω smartphones (από 47% το 2022). Οι αγορές μέσω κινητού ήταν υψηλότερες την ημέρα των Χριστουγέννων (25 Δεκεμβρίου), οδηγώντας στο 63% των online πωλήσεων (61% το 2022).
Σύμφωνα με την Adobe, μάλιστα, οι ισχυρές καταναλωτικές δαπάνες κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου καθορίστηκαν από την καθαρή νέα ζήτηση, σε αντίθεση με τις υψηλότερες τιμές. Ο Δείκτης Ψηφιακών Τιμών της Adobe, ο οποίος παρακολουθεί τις online τιμές σε 18 κατηγορίες προϊόντων, δείχνει ότι οι τιμές του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν μειωθεί εδώ και πάνω από ένα χρόνο (μείωση 5,3% σε ετήσια βάση τον Δεκ. 2023). Τα νούμερα της Adobe δεν είναι προσαρμοσμένα για τον πληθωρισμό, αλλά αν είχε συνυπολογιστεί ο online πληθωρισμός, θα υπήρχε υψηλότερη αύξηση της συνολικής καταναλωτικής δαπάνης.


Latest News

Από τον Balenciaga στον Gucci - Θα τα καταφέρει ο Ντέμνα Γκβασάλια
Η προκλητική δουλειά του Ντέμνα για τον οίκο Balenciaga έθιξε πολλούς. Τώρα, καλείται να αποδείξει στον κόσμο της μόδας πως ήταν η σωστή επιλογή ως νέος επικεφαλής σχεδιαστή του οίκου Gucci.

Γιατί η Σουηδία επεκτείνει τις διαστημικές και αμυντικές δυνατότητές της
Η Σουηδία εξακολουθεί να εκτιμά τη συνεργασία με την Ουάσιγκτον, αλλά υποστηρίζει έναν ισχυρότερο ευρωπαϊκό πυλώνα του ΝΑΤΟ

Στην Tesla φοβούνται ότι θα αντιμετωπίσει αντίποινα για τους δασμούς Τραμπ
Οι δηλώσεις της Tesla αντικατοπτρίζουν τις ανησυχίες πολλών αμερικανικών επιχειρήσεων σχετικά με τους δασμούς του Τραμπ

ΗΠΑ: Το ενεργειακό μέλλον του Καναδά στο συνέδριο CERA Week
Οι δασμoί Τραμπ και η εξίσωση που πρέπει να λύσει ο Καναδάς

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.
![Λάρι Φινκ: Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερο χρήματα στον κόσμο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/Larry_Fink-600x442.jpeg)
Λάρι Φινκ: Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερο χρήματα στον κόσμο [γράφημα]
Ο Λάρι Φινκ θεωρείται αυτοδημιούργητος, αφού μαζί με συνεργάτες του ίδρυσαν από το μηδέν την BlackRock το 1988

Η Porsche διαψεύδει σενάριο πώλησης μετοχών της στη Volkswagen
Η Porsche διαψεύδει τις πληροφορίες που δημοσίευσε η γερμανική εφημερίδα ταμπλόιντ Bild επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν το θέμα

Η Ιταλία φέρνει πιο κοντά την αυτοκινητοβιομηχανία με την αμυντική βιομηχανία
Η Ιταλία ετοιμάζει ένα βιομηχανικό σχέδιο με στόχο την ενίσχυση των συνδέσεων μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανίας, άμυνας και αεροδιαστημικής

Στο «μυαλό» της Fed – Τι θα αποφασίσει ο Πάουελ για τα επιτόκια
Πού εστιάζουν αγορές και οικονομολόγοι στην επικείμενη συνεδρίαση της Fed - Ποιες άλλες κεντρικές τράπεζες συνεδριάζουν αυτή την εβδομάδα

Μπέσεντ: Δεν ανησυχώ για την αγορά – Οι διορθώσεις είναι υγιείς
Ο υπουργός Οικονομικών, Σκοτ Μπέσεντ εκτιμά ότι η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης μακροπρόθεσμα θα είναι θετική για τις αγορές