
Κλιμακώνοντας την εμπορική διαμάχης της με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Κίνα ανακοίνωσε ότι ξεκινά νέα έρευνα για τις εισαγωγές γαλλικού μπράντι.
Σύμφωνα με αξιωματούχους του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου η έρευνα αντιντάμπινγκ σε μπράντι που εισάγεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ακολούθησε καταγγελίες από την εγχώρια βιομηχανία μπράντι.
Η κίνηση αυτή έρχεται τέσσερις μήνες αφότου η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν παραπονέθηκε για πλημμύρα κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους που έπληξαν την Ευρώπη και ξεκίνησε έρευνα για την υποστήριξη του Πεκίνου στον κλάδο, έχοντας στο πλευρό της στελέχη και αξιωματούχους της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία και η ηλεκτροκίνηση το νέο μέτωπο μεταξύ ΕΕ – Κίνας
Εκείνη την εποχή, οι Βρυξέλλες είχε εκφράσει ανησυχίες για πιθανά κινεζικά αντίποινα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Daxue Consulting, μιας ομάδα έρευνας αγοράς με έδρα την Κίνα, τα οποία παραθέτουν οι Financial Times, η Κίνα εισήγαγε αλκοολούχα ποτά αξίας περίπου 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022. Το κονιάκ ήταν το μεγαλύτερο εισαγόμενο απόσταγμα, αποτελούμενο σχεδόν εξ ολοκλήρου από γαλλικά προϊόντα.
Οι έρευνες
Όπως διευκρινίζει το κινεζικό υπουργείο, η έρευνα θα επικεντρωθεί σε προϊόντα μπράντι που έρχονται σε δοχεία μικρότερα των 200 λίτρων από την ΕΕ, χωρίς ωστόσο να κατονομάσει κάποια εταιρεία ειδικά .
«Η Κίνα δείχνει στην Ευρώπη πώς θα μπορούσαν να είναι τα αντίποινα εάν επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα», σχολιάζει στο Bloomberg, ο Noah Barkin, ανώτερος σύμβουλος του Rhodium Group. «Αυτή η κίνηση θα πλήξει τις οινοπαραγωγικές χώρες όπως η Γαλλία – και αυτό μάλλον δεν είναι τυχαίο. Η κυβέρνηση του Μακρόν ήταν ο ισχυρότερος υποστηρικτής της έρευνας της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων στις εισαγωγές EV από την Κίνα».
Οι γαλλικές εταιρείες Remy Cointreau, Pernod Ricard και ο πολυτελής όμιλος LVMH πωλούν στην Κίνα το περίφημο γαλλικό κονιάκ, με επωνυμίες όπως οι Remy Martin, Martell και Hennessy.
Οι μετοχές της Remy Cointreau υποχώρησαν έως και 9,2% στο Παρίσι ενώ η Pernod Ricard υποχώρησε κατά 5,8%.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς