Ο Γκίντερ Φίλμαν, ο επιχειρηματίας που άλλαξε το πρόσωπο του γερμανικού εμπορίου οπτικών, πέθανε σε ηλικία 84 ετών, ανακοίνωσε την Παρασκευή ο όμιλος Fielmann.
Ο Φίλμαν πέθανε στον ύπνο του παρουσία της οικογένειάς του στο σπίτι του στο Λουτγενσε στο βορειοδυτικό κρατίδιο Σλέσβιχ-Χολστάιν.
Οι 10 προκλήσεις του 2024 για τη γερμανική οικονομία
«Οι σκέψεις περισσότερων από 23.000 του προσωπικού μας στην Ευρώπη, την Ασία και τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι αυτή τη στιγμή με τους συγγενείς του Γκίντερ Φίλμαν. Εκφράζουμε τα συλλυπητήρια και τη βαθιά μας συμπαράσταση στην οικογένεια, τους φίλους και τους συνεργάτες του», ανέφερε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Τον Φίλμαν θα τον θυμόμαστε για την πελατοκεντρική του προσέγγιση, τη δημιουργικότητα και το όραμά του ως πρωτοπόρου στον τομέα των γυαλιών, αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Το 1972 ο οπτομέτρης Γκίντερ Φίλμαν ίδρυσε το πρώτο κατάστημα οπτικών στο Καξχάβεν. Το 1981 έφερε επανάσταση στη γερμανική αγορά προσφέροντας 90 μοντέρνους σκελετούς που καλύπτονταν από το επίδομα των ταμείων ασφάλισης υγείας. Επειδή προηγουμένως μόνο 6 μοντέλα ήταν διαθέσιμα σε αντάλλαγμα για το επίδομα ασφάλισης, ο Φίλμαν αφαίρεσε έτσι το «κοινωνικό στίγμα» που συνόδευε την ανάγκη κάποιος να φορέσει γυαλιά.
Αυτή η απελευθέρωση, η ευνοϊκή κάλυψη των μέσων ενημέρωσης και το επιθετικό μάρκετινγκ επέτρεψαν στην επιχείρησή του να αναπτυχθεί γρήγορα. Το 1982 άνοιξε ένα νέο κατάστημα στο Κίελο που προσφέρει περισσότερους από 7.000 σκελετούς για να διαλέξει ο πελάτης.
Το 1994 η Fielmann KG μετατράπηκε σε Fielmann AG και εισήχθη στο χρηματιστήριο. Πλέον, υποκαταστήματα της Fielmann βρίσκονται σχεδόν σε όλες τις γερμανικές πόλεις. Ο όμιλος διατηρεί 977 σημεία πώλησης σε όλο τον κόσμο, εξυπηρετώντας 27 εκατομμύρια πελάτες, σύμφωνα με στοιχεία μέχρι το τέλος Μαρτίου του περασμένου έτους. Ο ετήσιος κύκλος εργασιών ανήλθε σε σχεδόν 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο Φίλμαν είχε αποσυρθεί από τη διεύθυνση της επιχείρησης το 2019, παραδίδοντας τα ηνία στον γιο του Μαρκ. Τα ενδιαφέροντά του περιελάμβαναν τη βιολογική γεωργία και την αγορά του Κάστρου Πλον, της πρώην κατοικίας των δουκών του Σλέσβιχ-Χολστάιν, όπου σήμερα εκπαιδεύονται οπτικοί.
Ως φιλάνθρωπος, έκανε δωρεές για την εκπαίδευση, την επιστήμη, τον πολιτισμό και τη διατήρηση της φύσης. Μάλιστα, ο Φίλμαν φύτευε ένα δέντρο για κάθε εργαζόμενο κάθε χρόνο. Το 2009, η τότε καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ και ο Γκίντερ Φίλμαν φύτεψαν το ένα εκατομμυριοστό δέντρο στο Μπούντελσντορφ.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας