Το νέο μοντέλο X9 που κυκλοφόρησε η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng θα μπορούσε να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε εκπρόσωπός της στο CNBC.

Η Xpeng λάνσαρε το μεγάλο 7-θέσιο ηλεκτροκίνητο όχημά της, X9, την 1η Ιανουαρίου, ένα αυτοκίνητο που βασίζεται στην αρχιτεκτονική του SEPA2.0 για την κινεζική αγορά. Η τιμή της σειράς X9 κυμαίνεται από 359.800 γουάν έως 419.800 γουάν (περίπου 50.360 έως 58.760 δολάρια) και τα οχήματα είναι ετοιμοπαράδοτα.

Xpeng: Ανοδος 13% της μετοχής – Το νέο SUV… στριμώχνει το Model Y της Tesla

«Για το X9, αναμένουμε ότι είναι ένα όχημα που θα αλλάξει το παιχνίδι στην κατηγορία των πολυμορφικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία», υποστήριξε ο Brian Gu, αντιπρόεδρος και συμπρόεδρος της Xpeng, σε συνέντευξή του στο CNBC.

«Πιστεύουμε ότι αυτό θα μπορούσε να είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις στην κατηγορία του… γιατί νομίζω ότι έχει πολύ καινοτόμο τεχνολογία και σχεδιασμό καθώς και ανώτερη οδική συμπεριφορά, κορυφαία τεχνολογία έξυπνης οδήγησης – και είναι ένα πολύ όμορφα σχεδιασμένο προϊόν», τόνισε ο Gu.

Το νέο λανσάρισμα της Xpeng έρχεται καθώς αρκετοί εγχώριοι παίκτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως οι Nio, Huawei και Zeekr αποκάλυψαν πρόσφατα νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Ακόμη και η κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικών ευρείας κατανάλωσης Xiaomi λανσάρει το πρώτο της EV για να ανταγωνιστεί την αγορά.

Η Xpeng έχει εκπονήσει φιλόδοξα σχέδια για την ανάπτυξη τεχνολογίας υποβοήθησης οδηγού στην Κίνα έως τα τέλη του περασμένου έτους και στην Ευρώπη έως τα τέλη του 2024.

Συνεργασία για ιπτάμενα οχήματα

Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων σύναψε επίσης συμφωνία συνεργασίας με την Guangdong Huitian στις 2 Ιανουαρίου για την κατασκευή, ανάπτυξη και πώληση ιπτάμενων οχημάτων, όπου η Xpeng θα παρέχει έρευνα και ανάπτυξη, συμβουλευτικές υπηρεσίες τεχνολογίας και υπηρεσίες αντιπροσώπου πωλήσεων στην Guangdong Huitian.

«Προβλέπουμε ότι το 2024 θα αναπτυσσόμαστε πολύ πιο γρήγορα από την ανάπτυξη του κλάδου, που σημαίνει ότι μπορούμε να επεκτείνουμε το μερίδιο αγοράς μας», είπε ο Gu, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα επιδιώξει να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους με μεγαλύτερη κλίμακα και καλύτερο μείγμα προϊόντων.

«Το X9 θα είναι ένα προϊόν με πολύ υψηλό περιθώριο κέρδους για εμάς», είπε ο Gu.

Έντονος ανταγωνισμός

Ο ανταγωνισμός εντείνεται στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με τις BYD, Li Auto και Geely να συγκαταλέγονται μεταξύ του μικρού αριθμού παικτών που έχουν πετύχει τους ετήσιους στόχους πωλήσεών τους.

Οι Xpeng και Nio ήταν μεταξύ εκείνων που έχασαν τους στόχους τους.

Η Xpeng παρέδωσε συνολικά 141.601 οχήματα το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 17% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Αυτό υπολείπεται του στόχου της εταιρείας για παράδοση 200.000 οχημάτων στο έτος, όπως αναφέρουν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

«Το ενδιαφέρον των επενδυτών [για το 2024] είναι αν η εταιρεία μπορεί να διατηρήσει αξιοπρεπή δυναμική παράδοσης με νέες εκδόσεις και να βελτιώσει την κερδοφορία σε ένα απαιτητικό περιβάλλον τιμών, κατά την άποψή μας», δήλωσε πρόσφατα ο αναλυτής της Morningstar, Vincent Sun, αναφερόμενος στην Xpeng.

Η Nio παρέδωσε 160.038 οχήματα το 2023, καταγράφοντας αύξηση 30,7% σε σύγκριση σε ετήσια βάση — αλλά παρέμεινε πολύ κάτω από τον στόχο της για περίπου 245.000 αυτοκίνητα με βάση τον στόχο της διεύθυνσης να «διπλασιάσει τον όγκο» του 2022 κατά τη διάρκεια της παρουσίας των εταιρικών αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου.

Η Li Auto παρέδωσε 376.030 οχήματα το 2023 – επιτυγχάνοντας το ετήσιο ορόσημο παράδοσης των 300.000 οχημάτων.

Όσον αφορά τις πωλήσεις, η BYD πέτυχε τον στόχο των 3 εκατομμυρίων το 2023 και ξεπέρασε την Tesla ως η κορυφαία σε πωλήσεις μάρκα EV στον κόσμο το τέταρτο τρίμηνο, πουλώντας περισσότερα οχήματα με μπαταρία από τον αντίπαλό της στις ΗΠΑ.

Η BYD παρήγαγε 3,05 εκατομμύρια οχήματα το 2023, ενώ η Tesla είπε ότι κατασκεύασε 1,84 εκατομμύρια οχήματα το ίδιο έτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα