
Το νέο μοντέλο X9 που κυκλοφόρησε η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng θα μπορούσε να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε εκπρόσωπός της στο CNBC.
Η Xpeng λάνσαρε το μεγάλο 7-θέσιο ηλεκτροκίνητο όχημά της, X9, την 1η Ιανουαρίου, ένα αυτοκίνητο που βασίζεται στην αρχιτεκτονική του SEPA2.0 για την κινεζική αγορά. Η τιμή της σειράς X9 κυμαίνεται από 359.800 γουάν έως 419.800 γουάν (περίπου 50.360 έως 58.760 δολάρια) και τα οχήματα είναι ετοιμοπαράδοτα.
Xpeng: Ανοδος 13% της μετοχής – Το νέο SUV… στριμώχνει το Model Y της Tesla
«Για το X9, αναμένουμε ότι είναι ένα όχημα που θα αλλάξει το παιχνίδι στην κατηγορία των πολυμορφικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία», υποστήριξε ο Brian Gu, αντιπρόεδρος και συμπρόεδρος της Xpeng, σε συνέντευξή του στο CNBC.
«Πιστεύουμε ότι αυτό θα μπορούσε να είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις στην κατηγορία του… γιατί νομίζω ότι έχει πολύ καινοτόμο τεχνολογία και σχεδιασμό καθώς και ανώτερη οδική συμπεριφορά, κορυφαία τεχνολογία έξυπνης οδήγησης – και είναι ένα πολύ όμορφα σχεδιασμένο προϊόν», τόνισε ο Gu.
Το νέο λανσάρισμα της Xpeng έρχεται καθώς αρκετοί εγχώριοι παίκτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως οι Nio, Huawei και Zeekr αποκάλυψαν πρόσφατα νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Ακόμη και η κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικών ευρείας κατανάλωσης Xiaomi λανσάρει το πρώτο της EV για να ανταγωνιστεί την αγορά.
Η Xpeng έχει εκπονήσει φιλόδοξα σχέδια για την ανάπτυξη τεχνολογίας υποβοήθησης οδηγού στην Κίνα έως τα τέλη του περασμένου έτους και στην Ευρώπη έως τα τέλη του 2024.
Xpeng X9 $XPEV pic.twitter.com/Z0NPQtdokJ
— Jason (@Jas0nYu) January 5, 2024
Xpeng、7人乗り高級ミニバン『X9』を中国で発売https://t.co/66mtnsx47c#新型車 #中国 #ミニバン #電気自動車 pic.twitter.com/8lQkTBB3ur
— レスポンス (@responsejp) January 5, 2024
Συνεργασία για ιπτάμενα οχήματα
Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων σύναψε επίσης συμφωνία συνεργασίας με την Guangdong Huitian στις 2 Ιανουαρίου για την κατασκευή, ανάπτυξη και πώληση ιπτάμενων οχημάτων, όπου η Xpeng θα παρέχει έρευνα και ανάπτυξη, συμβουλευτικές υπηρεσίες τεχνολογίας και υπηρεσίες αντιπροσώπου πωλήσεων στην Guangdong Huitian.
«Προβλέπουμε ότι το 2024 θα αναπτυσσόμαστε πολύ πιο γρήγορα από την ανάπτυξη του κλάδου, που σημαίνει ότι μπορούμε να επεκτείνουμε το μερίδιο αγοράς μας», είπε ο Gu, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα επιδιώξει να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους με μεγαλύτερη κλίμακα και καλύτερο μείγμα προϊόντων.
«Το X9 θα είναι ένα προϊόν με πολύ υψηλό περιθώριο κέρδους για εμάς», είπε ο Gu.
Έντονος ανταγωνισμός
Ο ανταγωνισμός εντείνεται στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με τις BYD, Li Auto και Geely να συγκαταλέγονται μεταξύ του μικρού αριθμού παικτών που έχουν πετύχει τους ετήσιους στόχους πωλήσεών τους.
Οι Xpeng και Nio ήταν μεταξύ εκείνων που έχασαν τους στόχους τους.
Η Xpeng παρέδωσε συνολικά 141.601 οχήματα το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 17% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Αυτό υπολείπεται του στόχου της εταιρείας για παράδοση 200.000 οχημάτων στο έτος, όπως αναφέρουν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.
«Το ενδιαφέρον των επενδυτών [για το 2024] είναι αν η εταιρεία μπορεί να διατηρήσει αξιοπρεπή δυναμική παράδοσης με νέες εκδόσεις και να βελτιώσει την κερδοφορία σε ένα απαιτητικό περιβάλλον τιμών, κατά την άποψή μας», δήλωσε πρόσφατα ο αναλυτής της Morningstar, Vincent Sun, αναφερόμενος στην Xpeng.
Η Nio παρέδωσε 160.038 οχήματα το 2023, καταγράφοντας αύξηση 30,7% σε σύγκριση σε ετήσια βάση — αλλά παρέμεινε πολύ κάτω από τον στόχο της για περίπου 245.000 αυτοκίνητα με βάση τον στόχο της διεύθυνσης να «διπλασιάσει τον όγκο» του 2022 κατά τη διάρκεια της παρουσίας των εταιρικών αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου.
Η Li Auto παρέδωσε 376.030 οχήματα το 2023 – επιτυγχάνοντας το ετήσιο ορόσημο παράδοσης των 300.000 οχημάτων.
Όσον αφορά τις πωλήσεις, η BYD πέτυχε τον στόχο των 3 εκατομμυρίων το 2023 και ξεπέρασε την Tesla ως η κορυφαία σε πωλήσεις μάρκα EV στον κόσμο το τέταρτο τρίμηνο, πουλώντας περισσότερα οχήματα με μπαταρία από τον αντίπαλό της στις ΗΠΑ.
Η BYD παρήγαγε 3,05 εκατομμύρια οχήματα το 2023, ενώ η Tesla είπε ότι κατασκεύασε 1,84 εκατομμύρια οχήματα το ίδιο έτος.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων