Το κόστος μεταφοράς των containers από την Ασία στην Ευρώπη, στην spot αγορά, εκτινάχθηκε μέχρι και 115% μέσα σε μια εβδομάδα, λόγω παράκαμψης της Ερυθράς Θάλασσας και της γενικότερης έντασης που επικρατεί στην περιοχή από τις επιθέσεις στα πλοία των ανταρτών Χούθι.
Η τιμή μεταφοράς ενός containers από τη Σανγκάη στο Ρότερνταμ σύμφωνα με τον Drewry, έχει εκτοξευθεί κατά 115% (+1.910 δολ) στα 3.577 δολ ανά feu, ενώ λίγο χαμηλότερα κατά 114% εκτινάχθηκε το κόστος μεταφοράς από τη Σανγκάη στην Γένοβα (στα 4.178 δολ ανά feu).
Κοντέινερ: Αναταράξεις λόγω μειωμένης ζήτησης και υπερπροσφοράς
Ειδικότερα ο Drewry World Container Index, αυξήθηκε στα 2.670 δολ για κάθε container 40 ποδών (feu) και είναι μόλις τρία δολάρια χαμηλότερος από τον μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας, ο οποίος διογκώθηκε και από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις της περιόδου της πανδημίας.
Επίσης ο μέσος ναύλος την προηγούμενη εβδομάδα με βάση τον δείκτη WCI είναι 25% υψηλότερος από πέρυσι την ίδια εβδομάδα.
Εκτίναξη δείκτη κατά 88%
Σαν αποτέλεσμα της «έκρηξης» της προηγούμενης εβδομάδας ο δείκτης είναι τώρα ψηλότερα κατά 88% από το μέσο όρο του 2019 (το τελευταίο έτος πριν την πανδημία) που κινούνταν στα 1.420 δολ ανά feu.
Το εντυπωσιακό είναι ότι αυξήθηκαν και οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία (Ρότερνταμ προς Σανγκάη) κατά 17% στα 546 δολ ανά feu. O οίκος αναλύσεων Drewry εκτιμά ότι οι ναύλοι στην spot αγορά από την Ανατολή στη Δύση θα αυξηθούν περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.
Στο μεταξύ το υπουργείο Βιομηχανίας της Νότιας Κορέας ζήτησε την Πέμπτη από τις ναυτιλιακές εταιρείες να εξετάσουν το ενδεχόμενο να διαφοροποιήσουν τα δρομολόγια τους από και προς την Δύση μέσω εναλλακτικών διαδρομών λόγω των παρατεταμένων εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η τοποθέτηση αυτή έγινε μετά τις επιθέσεις μαχητών Χούθι που υποστηρίζονται από το Ιράν στην Υεμένη εναντίον εμπορικών πλοίων σε μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες διαδρομές του κόσμου, αναφέρει το κορεατικό πρακτορείο Yonhap.
Εν μέσω των συνεχιζόμενων γεωπολιτικών κινδύνων στην Ερυθρά Θάλασσα, ζητήσαμε από τους φορτωτές να εξετάσουν προληπτικά το ενδεχόμενο της παράκαμψης, καθώς προέχει η ασφάλεια των πλοίων μας και των εξαγωγικών προϊόντων, δήλωσε ο Jo Eek-no, γενικός διευθυντής διεθνούς εμπορικής πολιτικής στο υπουργείο.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη