Το κόστος μεταφοράς των containers από την Ασία στην Ευρώπη, στην spot αγορά, εκτινάχθηκε μέχρι και 115% μέσα σε μια εβδομάδα, λόγω παράκαμψης της Ερυθράς Θάλασσας και της γενικότερης έντασης που επικρατεί στην περιοχή από τις επιθέσεις στα πλοία των ανταρτών Χούθι.
Η τιμή μεταφοράς ενός containers από τη Σανγκάη στο Ρότερνταμ σύμφωνα με τον Drewry, έχει εκτοξευθεί κατά 115% (+1.910 δολ) στα 3.577 δολ ανά feu, ενώ λίγο χαμηλότερα κατά 114% εκτινάχθηκε το κόστος μεταφοράς από τη Σανγκάη στην Γένοβα (στα 4.178 δολ ανά feu).
Κοντέινερ: Αναταράξεις λόγω μειωμένης ζήτησης και υπερπροσφοράς
Ειδικότερα ο Drewry World Container Index, αυξήθηκε στα 2.670 δολ για κάθε container 40 ποδών (feu) και είναι μόλις τρία δολάρια χαμηλότερος από τον μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας, ο οποίος διογκώθηκε και από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις της περιόδου της πανδημίας.
Επίσης ο μέσος ναύλος την προηγούμενη εβδομάδα με βάση τον δείκτη WCI είναι 25% υψηλότερος από πέρυσι την ίδια εβδομάδα.
Εκτίναξη δείκτη κατά 88%
Σαν αποτέλεσμα της «έκρηξης» της προηγούμενης εβδομάδας ο δείκτης είναι τώρα ψηλότερα κατά 88% από το μέσο όρο του 2019 (το τελευταίο έτος πριν την πανδημία) που κινούνταν στα 1.420 δολ ανά feu.
Το εντυπωσιακό είναι ότι αυξήθηκαν και οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία (Ρότερνταμ προς Σανγκάη) κατά 17% στα 546 δολ ανά feu. O οίκος αναλύσεων Drewry εκτιμά ότι οι ναύλοι στην spot αγορά από την Ανατολή στη Δύση θα αυξηθούν περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.
Στο μεταξύ το υπουργείο Βιομηχανίας της Νότιας Κορέας ζήτησε την Πέμπτη από τις ναυτιλιακές εταιρείες να εξετάσουν το ενδεχόμενο να διαφοροποιήσουν τα δρομολόγια τους από και προς την Δύση μέσω εναλλακτικών διαδρομών λόγω των παρατεταμένων εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η τοποθέτηση αυτή έγινε μετά τις επιθέσεις μαχητών Χούθι που υποστηρίζονται από το Ιράν στην Υεμένη εναντίον εμπορικών πλοίων σε μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες διαδρομές του κόσμου, αναφέρει το κορεατικό πρακτορείο Yonhap.
Εν μέσω των συνεχιζόμενων γεωπολιτικών κινδύνων στην Ερυθρά Θάλασσα, ζητήσαμε από τους φορτωτές να εξετάσουν προληπτικά το ενδεχόμενο της παράκαμψης, καθώς προέχει η ασφάλεια των πλοίων μας και των εξαγωγικών προϊόντων, δήλωσε ο Jo Eek-no, γενικός διευθυντής διεθνούς εμπορικής πολιτικής στο υπουργείο.
Latest News
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας