
Το κόστος μεταφοράς των containers από την Ασία στην Ευρώπη, στην spot αγορά, εκτινάχθηκε μέχρι και 115% μέσα σε μια εβδομάδα, λόγω παράκαμψης της Ερυθράς Θάλασσας και της γενικότερης έντασης που επικρατεί στην περιοχή από τις επιθέσεις στα πλοία των ανταρτών Χούθι.
Η τιμή μεταφοράς ενός containers από τη Σανγκάη στο Ρότερνταμ σύμφωνα με τον Drewry, έχει εκτοξευθεί κατά 115% (+1.910 δολ) στα 3.577 δολ ανά feu, ενώ λίγο χαμηλότερα κατά 114% εκτινάχθηκε το κόστος μεταφοράς από τη Σανγκάη στην Γένοβα (στα 4.178 δολ ανά feu).
Κοντέινερ: Αναταράξεις λόγω μειωμένης ζήτησης και υπερπροσφοράς
Ειδικότερα ο Drewry World Container Index, αυξήθηκε στα 2.670 δολ για κάθε container 40 ποδών (feu) και είναι μόλις τρία δολάρια χαμηλότερος από τον μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας, ο οποίος διογκώθηκε και από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις της περιόδου της πανδημίας.
Επίσης ο μέσος ναύλος την προηγούμενη εβδομάδα με βάση τον δείκτη WCI είναι 25% υψηλότερος από πέρυσι την ίδια εβδομάδα.
Εκτίναξη δείκτη κατά 88%
Σαν αποτέλεσμα της «έκρηξης» της προηγούμενης εβδομάδας ο δείκτης είναι τώρα ψηλότερα κατά 88% από το μέσο όρο του 2019 (το τελευταίο έτος πριν την πανδημία) που κινούνταν στα 1.420 δολ ανά feu.
Το εντυπωσιακό είναι ότι αυξήθηκαν και οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία (Ρότερνταμ προς Σανγκάη) κατά 17% στα 546 δολ ανά feu. O οίκος αναλύσεων Drewry εκτιμά ότι οι ναύλοι στην spot αγορά από την Ανατολή στη Δύση θα αυξηθούν περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.
Στο μεταξύ το υπουργείο Βιομηχανίας της Νότιας Κορέας ζήτησε την Πέμπτη από τις ναυτιλιακές εταιρείες να εξετάσουν το ενδεχόμενο να διαφοροποιήσουν τα δρομολόγια τους από και προς την Δύση μέσω εναλλακτικών διαδρομών λόγω των παρατεταμένων εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η τοποθέτηση αυτή έγινε μετά τις επιθέσεις μαχητών Χούθι που υποστηρίζονται από το Ιράν στην Υεμένη εναντίον εμπορικών πλοίων σε μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες διαδρομές του κόσμου, αναφέρει το κορεατικό πρακτορείο Yonhap.
Εν μέσω των συνεχιζόμενων γεωπολιτικών κινδύνων στην Ερυθρά Θάλασσα, ζητήσαμε από τους φορτωτές να εξετάσουν προληπτικά το ενδεχόμενο της παράκαμψης, καθώς προέχει η ασφάλεια των πλοίων μας και των εξαγωγικών προϊόντων, δήλωσε ο Jo Eek-no, γενικός διευθυντής διεθνούς εμπορικής πολιτικής στο υπουργείο.


Latest News

Προχωρεί το niologio.gov.gr
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας