Σε αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι ροές πετρελαίου της Ρωσίας αντιμετωπίζουν δυσκολίες μετά την εντατικοποίηση των αμερικανικών κυρώσεων που στοχεύουν εμπόρους και ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες διακινούν ρωσικό πετρέλαιο, αναφέρεται το Bloomberg.
Τον περασμένο μήνα, συνολικά 14 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο στην Ινδία είτε χρονοτριβούσαν, είτε έκαναν αναστροφή, είτε απενεργοποίησαν εξοπλισμό που ενημερώνει τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης για την τοποθεσία τους και για τη δραστηριότητά τους. Όλα αυτά, μετά την ανακοίνωση της Ινδίας ότι σταματά τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου.
Bloomberg: Πώς ξεγλιστρά η Ρωσία από τις δυτικές κυρώσεις – Το κοντραμπάντο στον Λακωνικό Κόλπο
Την κίνηση των πλοίων θα παρακολουθούν στενά οι αρχές στη Μόσχα και στη Δύση, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Οι ΗΠΑ προσπαθούν να ισορροπήσουν στη λεπτή γραμμή μεταξύ του περιορισμού της πρόσβασης της Ρωσίας σε πετροδολάρια και της διατήρησης της απαραίτητης προσφοράς, καθώς μια πολύ μεγάλη διαταραχή θα την έθετε σε κίνδυνο.
Τα 14 δεξαμενόπλοια που εντόπισε το Bloomberg μεταφέρουν 11 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου. Όλα, θεωρητικά, είχαν προορισμό την Ινδία, η κυβέρνηση της οποίας ανακοίνωσε πρόσφατα ότι διακόπτει τις ρωσικές εισαγωγές επειδή οι τιμές δεν ήταν αρκετά χαμηλές, με το Νέο Δελχί αντέκρουσε τις εικασίες για δυσκολίες στην πληρωμή του ρωσικού πετρελαίου.
Η πλειονότητα του πετρελαίου είναι η κατηγορία Sokol που εξάγεται από τα ανατολικά της χώρας, αλλά αναστέλλεται επίσης και εισαγωγή ορισμένων φορτίων Urals.
Τα ισχυρά σημάδια αναταραχής έρχονται λίγες εβδομάδες αφότου το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ επέβαλε τις πιο εκτεταμένες κυρώσεις σε ρώσους εμπόρους πετρελαίου και στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Το έκαναν ενάντια στις ενδείξεις ότι η Ρωσία χρησιμοποιούσε ολοένα και περισσότερο σκιώδεις εμπόρους και έναν τεράστιο στόλο πλοίων με αβέβαιη ιδιοκτησία και ασφάλιση για να σπάσει το πλαφόν της G7.
Κάποια από τα 14 τάνκερ φαίνεται να έχουν απενεργοποιήσει το σήμα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί απλώς να παραδίδουν φορτίο λάθρα.
Ωστόσο, ήταν σχετικά ασυνήθιστο να εντοπίζονται δεξαμενόπλοια που εμπλέκονται στο ρωσικό εμπόριο πετρελαίου να απενεργοποιούν το σήμα από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Πετρελαίου της Ινδίας δεν απάντησε αμέσως σε email και μηνύματα κειμένου που ζητούσαν σχόλια, σημειώνει το Bloomberg.
Ο μεγαλύτερος προμηθευτής της Ινδίας
Η Ρωσία ήταν ο μεγαλύτερος προμηθευτής αργού στην Ινδία τον περασμένο χρόνο, αλλά οι εισαγωγές της έχουν πέσει από το καλοκαίρι, όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα.
Τα ινδικά διυλιστήρια, τα οποία αγόραζαν κατά μέσο όρο 140.000 βαρέλια ημερησίως Sokol το 2023, δεν μπόρεσαν να παραλάβουν κανένα τέτοιο φορτίο τον περασμένο μήνα. Η Sakhalin-1 LLC, η οποία εξάγει αργό από τη ρωσική Άπω Ανατολή, δεν μπόρεσε να ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για να μπορέσουν οι αγοραστές να πληρώσουν σε ντιρχάμ όπως είχε συμφωνηθεί, δήλωσε ο Viktor Katona, επικεφαλής αναλυτής αργού της Kpler, σε ηλεκτρονικό μήνυμα την Κυριακή.
Η Ρωσία εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής πετρελαίου της Ινδίας, αν και οι εξαγωγές έχουν μειωθεί κατά 32% από τον Μάιο του περασμένου έτους.
Η ινδική κυβέρνηση αρνήθηκε ότι η πτώση σχετίζεται με δυσκολίες στις πληρωμές, αποδίδοντας τη μείωση των εισαγωγών στην υψηλή τιμή του ρωσικού πετρελαίου σε σχέση με άλλες ποιότητες. Ωστόσο, η τελευταία πτώση έρχεται αφότου οι ΗΠΑ διεμήνυσαν ότι θα μεριμνήσουν για την επιβολή ανώτατου ορίου τιμών και ευρύτερες κυρώσεις στη Ρωσία.
Στο μεταξύ, τουλάχιστον ένα ινδικό διυλιστήριο χρειάστηκε να αγοράσει αργό πετρέλαιο Murban του Άμπου Ντάμπι για να αντικαταστήσει το ρωσικό αργό.
Πολλά δεξαμενόπλοια της Sovcomflot εξακολουθούν να κατευθύνονται προς την Ινδία χωρίς διακοπή, συμπεριλαμβανομένων εννέα που μεταφέρουν Urals.
Μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει ενδείξεις καθυστερήσεων στα ταξίδια αυτών των πλοίων, αλλά οποιοδήποτε ζήτημα μπορεί να μη γίνει εμφανές έως ότου πλησιάσουν τους προορισμούς τους.
Latest News
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Η Volkswagen αυξάνει την επένδυση στη Rivian σε 5,8 δισ. δολάρια - Στα σκαριά η κοινοπραξία
Πόσο αυξάνει την επένδυσή της στη Rivian η Volkswagen - Η συμμετοχή της μητρικής εταιρείας και οι βλέψεις για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοντέλων
Ποιοι θέλουν τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών στη Ρωσία - Το σχέδιο και οι αντιδράσεις
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στον τομέα ενέργειας στη Ρωσία έχουν εκφράσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο έλεγχο του υπουργείου στις εταιρείες πετρελαίου
Ο πλουσιότερος άνδρας της Ευρώπης πηγαίνει στα δικαστήρια τον Μασκ
Ο Μπερνάρ Αρνό ετοιμάζει τη δικαστική διαμάχη των δύο πλουσιότερων ανθρώπων παγκοσμίως - Τι γίνεται με τα ΜΜΕ της LVMH
Σκληρή «μάχη» στη Σερβία - Τι συμβαίνει με το μεγαλύτερο ορυχείο λιθίου στην Ευρώπη [γράφημα]
Το έργο στη Σερβία αξίας 2,55 δισ. ευρώ, έχει συμφωνήσει να αναλάβει ο κολοσσός στον κλάδο των ορυχείων Rio Tinto Group.
Οι ΗΠΑ ετοιμάζοναι για υπουργό Ίλον - Οι αλλαγές που ετοιμάζει το δεξί χέρι του Τραμπ
Ο Ίλον Μασκ, οι επιχειρήσεις του οποίου περιλαμβάνουν τις εταιρείες Tesla και SpaceX, έχει βαθιά γνώση της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυπηγικής και Διαστήματος και του Πενταγώνου
Μακρόν-Ντράγκι φοβούνται ευρωδιχασμό - Κίνδυνος εμπορικού πολέμου με ΗΠΑ - Κίνα
«Σαφώς εισερχόμαστε σε έναν κόσμο δασμολογικών πολέμων», διαμήνυσαν Μακρόν - Ντράγκι και έκρουσαν τον κώδωνα κινδύνου
Η νίκη Τραμπ άνοιξε την... όρεξη στον Αντάνι - Επένδυση 10 δισ. του Ινδού μεγιστάνα στις ΗΠΑ
Ο ινδικός πολυκλαδικός όμιλος Αντάνι σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισ.δολάρια σε έργα ενέργειας και υποδομών στις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση της Κολομβίας «επιστρέφει» 380 εκατ δολ. στην ισπανική Telefonica
Η Telefonica έχει αποσυρθεί πλέον απο αρκετές απο τις αγορές της Λατινικής Αμερικής