Μια νέα δυναμική αναπτύσσεται στα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, δίνοντας ώθηση σε νέες, ανερχόμενες εταιρείες εις βάρος κραταιών brands.
Αξιοποιώντας δικά τους δεδομένα για την καταναλωτική συμπεριφορά, οι υπεραγορές αρχίζουν πλέον να μην εστιάζουν αποκλειστικά στην ισχύ ενός εμπορικού σήματος αλλά να προωθούν μικρότερες επιχειρήσεις που δείχνουν να πιάνουν τον ρυθμό της εποχής.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Εταιρείες στον κλάδο του λιανεμπορίου όπως η Walmart και η Kroger προχωρούν πλέον ένα βήμα παραπέρα, επεξεργαζόμενες τα στοιχεία που συλλέγουν από τους πελάτες τους με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Προς τούτο χρησιμοποιούν μεθόδους υψηλής τεχνολογίας όπως την παρακολούθηση βίντεο προς ανάλυση των «κύκλων» που πραγματοποιούν οι πελάτες εντός του καταστήματος. Στόχος, να φανεί πόση υπομονή δείχνουν οι πελάτες μέχρι να βρουν το αντικείμενο που αναζητούν. Τα πιο περιζήτητα είδη παντοπωλείου τοποθετούνται στρατηγικά στην περιοχή ακριβώς κάτω από το επίπεδο των ματιών του πελάτη. Αυτή η τοποθεσία συνήθως εγγυάται τις υψηλότερες πωλήσεις.
Η ιδιωτική ετικέτα
Αλλαγές στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ φέρνει και η εξάπλωση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Στο παρελθόν, οι εταιρείες λιανικής ακολουθούσαν συχνά τις συμβουλές των κορυφαίων πωλητών συγκεκριμένων προϊόντων. Αλλά σήμερα, τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν επίσης προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που συχνά έχουν χαμηλότερες τιμές από τις επώνυμες μάρκες για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Συχνά αυτά τα προϊόντα τοποθετούνται στα σημεία που άλλοτε καταλάμβαναν οι πιο γνωστές μάρκες της αγοράς.
Οι νέες τάσεις
Ένας άλλος λόγος που οδηγεί τις κλασικές μάρκες μακριά από τις πιο περιζήτητες θέσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ, είναι η αδυναμία τους να συμβαδίσουν με την νέα τάση που απαιτεί πιο υγιεινά τρόφιμα. Τα καταστήματα, αντιθέτως, αντιλαμβάνονται τις απαιτήσεις των πελατών, προωθώντας υγιεινότερα προϊόντα ακόμα και αν δεν προέρχονται από καθιερωμένα brands. Η μετατόπιση αυτή είχε ως αποτέλεσμα ποσά συνολικού ύψους 17 δισ. δολαρίων να μεταφερθούν από τις καθιερωμένες μάρκες σε νεοφυείς επιχειρήσεις από το 2013 έως το 2020.
Οι περικοπές κωδικών
Στα παραπάνω προστίθεται η τάση των μεγάλων εταιρειών να περικόπτουν κωδικούς προϊόντων, περιορίζοντας την ποικιλία που προσφέρουν σε μια προσπάθεια να μειώσουν το κόστος. Πρόκειται για μια μεγάλης σημασίας αλλαγή καθώς επί χρόνια οι καταναλωτές είχαν εκπαιδευτεί να προσδοκούν ότι κάποιος θα τους προσφέρει σχεδόν ο,τιδήποτε επιθυμήσουν ή σκεφτούν.
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο