
Μια νέα δυναμική αναπτύσσεται στα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, δίνοντας ώθηση σε νέες, ανερχόμενες εταιρείες εις βάρος κραταιών brands.
Αξιοποιώντας δικά τους δεδομένα για την καταναλωτική συμπεριφορά, οι υπεραγορές αρχίζουν πλέον να μην εστιάζουν αποκλειστικά στην ισχύ ενός εμπορικού σήματος αλλά να προωθούν μικρότερες επιχειρήσεις που δείχνουν να πιάνουν τον ρυθμό της εποχής.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Εταιρείες στον κλάδο του λιανεμπορίου όπως η Walmart και η Kroger προχωρούν πλέον ένα βήμα παραπέρα, επεξεργαζόμενες τα στοιχεία που συλλέγουν από τους πελάτες τους με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Προς τούτο χρησιμοποιούν μεθόδους υψηλής τεχνολογίας όπως την παρακολούθηση βίντεο προς ανάλυση των «κύκλων» που πραγματοποιούν οι πελάτες εντός του καταστήματος. Στόχος, να φανεί πόση υπομονή δείχνουν οι πελάτες μέχρι να βρουν το αντικείμενο που αναζητούν. Τα πιο περιζήτητα είδη παντοπωλείου τοποθετούνται στρατηγικά στην περιοχή ακριβώς κάτω από το επίπεδο των ματιών του πελάτη. Αυτή η τοποθεσία συνήθως εγγυάται τις υψηλότερες πωλήσεις.
Η ιδιωτική ετικέτα
Αλλαγές στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ φέρνει και η εξάπλωση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Στο παρελθόν, οι εταιρείες λιανικής ακολουθούσαν συχνά τις συμβουλές των κορυφαίων πωλητών συγκεκριμένων προϊόντων. Αλλά σήμερα, τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν επίσης προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που συχνά έχουν χαμηλότερες τιμές από τις επώνυμες μάρκες για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Συχνά αυτά τα προϊόντα τοποθετούνται στα σημεία που άλλοτε καταλάμβαναν οι πιο γνωστές μάρκες της αγοράς.
Οι νέες τάσεις
Ένας άλλος λόγος που οδηγεί τις κλασικές μάρκες μακριά από τις πιο περιζήτητες θέσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ, είναι η αδυναμία τους να συμβαδίσουν με την νέα τάση που απαιτεί πιο υγιεινά τρόφιμα. Τα καταστήματα, αντιθέτως, αντιλαμβάνονται τις απαιτήσεις των πελατών, προωθώντας υγιεινότερα προϊόντα ακόμα και αν δεν προέρχονται από καθιερωμένα brands. Η μετατόπιση αυτή είχε ως αποτέλεσμα ποσά συνολικού ύψους 17 δισ. δολαρίων να μεταφερθούν από τις καθιερωμένες μάρκες σε νεοφυείς επιχειρήσεις από το 2013 έως το 2020.
Οι περικοπές κωδικών
Στα παραπάνω προστίθεται η τάση των μεγάλων εταιρειών να περικόπτουν κωδικούς προϊόντων, περιορίζοντας την ποικιλία που προσφέρουν σε μια προσπάθεια να μειώσουν το κόστος. Πρόκειται για μια μεγάλης σημασίας αλλαγή καθώς επί χρόνια οι καταναλωτές είχαν εκπαιδευτεί να προσδοκούν ότι κάποιος θα τους προσφέρει σχεδόν ο,τιδήποτε επιθυμήσουν ή σκεφτούν.


Latest News

Εμπορικό πλεόνασμα 89,3 δισ. κατέγραψε η ΕΕ στα αυτοκίνητα το 2024
ΗΠΑ και Βρετανία ήταν οι κορυφαίοι εξαγωγικοί προορισμοί των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν εντός της ΕΕ το 2024

Το μοιραίο λάθος που στοίχισε το «κεφάλι» του CEO στην αλυσίδα fast fashion Primark
Η αλυσίδα fast fashion Primark έχει πάνω από 450 καταστήματα σε 17 χώρες σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες
![Πληθωρισμός: Στο 3,1% διαμορφώθηκε στην Ελλάδα τον Μάρτιο – Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/inflation-600x352.png)
Άνοδος στο 3,1% για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα - Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]
Πληθωρισμός: Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η μεγαλύτερη άνοδος σε μηνιαίο επίπεδο (+1,8%) - Τι λένε πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης για τον πληθωρισμό τροφίμων

Αίτηση πτώχευση κατέθεσε η θρυλική αλυσίδα Hooters - Η λύση που αναζητά
Στην αίτησή της Hooters για πτώχευση ανέφερονται περιουσιακά στοιχεία ύψους 50 έως 100 εκατομμυρίων δολαρίων και υποχρεώσεις στο ίδιο εύρος
![Δασμοί Τραμπ: Οι αμερικανικές μετοχές σημειώνουν το χειρότερο τρίμηνο από το 2022 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_TRUMP_world_stocks_2025-600x352.png)
Πώς οι δασμοί Τραμπ «βυθίζουν» τις αμερικάνικες μετοχές [γράφημα]
Καθώς οι τράπεζες της Wall Street και οι επενδυτές ανησυχούν ότι οι δασμοί του Τραμπ προς τους εμπορικούς εταίρους θα επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη

Κοιτάει μπροστά αλλά δεν ξεχνά το παρελθόν - Η ανατροπή της Gap και το μυστικό για έσοδα
«Μόνο εάν οι μάρκες είναι επίκαιρες, μπορούν να προχωρήσουν σε πωλήσεις», υπογράμμισεο CEO της Gap - Η παρουσία της στην ελληνική αγορά μέχρι το 2028

Οι Big Tobacco πολιορκούν τον Τραμπ - Τι ζητούν για τους κινέζους ανταγωνιστές τους
Οι μεγάλες εταιρείες καπνού και ατμικών ειδών - Big Tobacco- θέλουν η διαδικασία έγκρισης του FDA να είναι ταχύτερη και σαφέστερη

Πόσο μπορεί να εμπιστεύεται η Γερμανία τις ΗΠΑ; - Τα αποθέματα χρυσού στη Ν. Υόρκη
Η ιδέα ότι μπορεί να μην είναι ασφαλείς θα θεωρούνταν γελοία από το 1945... μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες

Γιατί η «συμφωνία του αιώνα» για την UBS αρχίζει να...τρίζει
Η ενσωμάτωση της Credit Suisse από την τράπεζα UBS δείχνει να πηγαίνει καλά - Όλα τα υπόλοιπα δείχνουν να αποτελούν το πρόβλημα

Οι ΗΠΑ σαμποτάρουν συστηματικά τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου
Η Ουάσιγκτον χρωστά τις εισφορές της για το 2024 και το 2025 στο διεθνή οργανισμό