Μια νέα δυναμική αναπτύσσεται στα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, δίνοντας ώθηση σε νέες, ανερχόμενες εταιρείες εις βάρος κραταιών brands.
Αξιοποιώντας δικά τους δεδομένα για την καταναλωτική συμπεριφορά, οι υπεραγορές αρχίζουν πλέον να μην εστιάζουν αποκλειστικά στην ισχύ ενός εμπορικού σήματος αλλά να προωθούν μικρότερες επιχειρήσεις που δείχνουν να πιάνουν τον ρυθμό της εποχής.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Εταιρείες στον κλάδο του λιανεμπορίου όπως η Walmart και η Kroger προχωρούν πλέον ένα βήμα παραπέρα, επεξεργαζόμενες τα στοιχεία που συλλέγουν από τους πελάτες τους με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Προς τούτο χρησιμοποιούν μεθόδους υψηλής τεχνολογίας όπως την παρακολούθηση βίντεο προς ανάλυση των «κύκλων» που πραγματοποιούν οι πελάτες εντός του καταστήματος. Στόχος, να φανεί πόση υπομονή δείχνουν οι πελάτες μέχρι να βρουν το αντικείμενο που αναζητούν. Τα πιο περιζήτητα είδη παντοπωλείου τοποθετούνται στρατηγικά στην περιοχή ακριβώς κάτω από το επίπεδο των ματιών του πελάτη. Αυτή η τοποθεσία συνήθως εγγυάται τις υψηλότερες πωλήσεις.
Η ιδιωτική ετικέτα
Αλλαγές στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ φέρνει και η εξάπλωση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Στο παρελθόν, οι εταιρείες λιανικής ακολουθούσαν συχνά τις συμβουλές των κορυφαίων πωλητών συγκεκριμένων προϊόντων. Αλλά σήμερα, τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν επίσης προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που συχνά έχουν χαμηλότερες τιμές από τις επώνυμες μάρκες για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Συχνά αυτά τα προϊόντα τοποθετούνται στα σημεία που άλλοτε καταλάμβαναν οι πιο γνωστές μάρκες της αγοράς.
Οι νέες τάσεις
Ένας άλλος λόγος που οδηγεί τις κλασικές μάρκες μακριά από τις πιο περιζήτητες θέσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ, είναι η αδυναμία τους να συμβαδίσουν με την νέα τάση που απαιτεί πιο υγιεινά τρόφιμα. Τα καταστήματα, αντιθέτως, αντιλαμβάνονται τις απαιτήσεις των πελατών, προωθώντας υγιεινότερα προϊόντα ακόμα και αν δεν προέρχονται από καθιερωμένα brands. Η μετατόπιση αυτή είχε ως αποτέλεσμα ποσά συνολικού ύψους 17 δισ. δολαρίων να μεταφερθούν από τις καθιερωμένες μάρκες σε νεοφυείς επιχειρήσεις από το 2013 έως το 2020.
Οι περικοπές κωδικών
Στα παραπάνω προστίθεται η τάση των μεγάλων εταιρειών να περικόπτουν κωδικούς προϊόντων, περιορίζοντας την ποικιλία που προσφέρουν σε μια προσπάθεια να μειώσουν το κόστος. Πρόκειται για μια μεγάλης σημασίας αλλαγή καθώς επί χρόνια οι καταναλωτές είχαν εκπαιδευτεί να προσδοκούν ότι κάποιος θα τους προσφέρει σχεδόν ο,τιδήποτε επιθυμήσουν ή σκεφτούν.
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο