![Σούπερ μάρκετ: Οι τάσεις των καταναλωτών και η νέα απειλή για τα μεγάλα brands](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/supermarket.jpg)
Μια νέα δυναμική αναπτύσσεται στα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, δίνοντας ώθηση σε νέες, ανερχόμενες εταιρείες εις βάρος κραταιών brands.
Αξιοποιώντας δικά τους δεδομένα για την καταναλωτική συμπεριφορά, οι υπεραγορές αρχίζουν πλέον να μην εστιάζουν αποκλειστικά στην ισχύ ενός εμπορικού σήματος αλλά να προωθούν μικρότερες επιχειρήσεις που δείχνουν να πιάνουν τον ρυθμό της εποχής.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Εταιρείες στον κλάδο του λιανεμπορίου όπως η Walmart και η Kroger προχωρούν πλέον ένα βήμα παραπέρα, επεξεργαζόμενες τα στοιχεία που συλλέγουν από τους πελάτες τους με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Προς τούτο χρησιμοποιούν μεθόδους υψηλής τεχνολογίας όπως την παρακολούθηση βίντεο προς ανάλυση των «κύκλων» που πραγματοποιούν οι πελάτες εντός του καταστήματος. Στόχος, να φανεί πόση υπομονή δείχνουν οι πελάτες μέχρι να βρουν το αντικείμενο που αναζητούν. Τα πιο περιζήτητα είδη παντοπωλείου τοποθετούνται στρατηγικά στην περιοχή ακριβώς κάτω από το επίπεδο των ματιών του πελάτη. Αυτή η τοποθεσία συνήθως εγγυάται τις υψηλότερες πωλήσεις.
Η ιδιωτική ετικέτα
Αλλαγές στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ φέρνει και η εξάπλωση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Στο παρελθόν, οι εταιρείες λιανικής ακολουθούσαν συχνά τις συμβουλές των κορυφαίων πωλητών συγκεκριμένων προϊόντων. Αλλά σήμερα, τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν επίσης προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που συχνά έχουν χαμηλότερες τιμές από τις επώνυμες μάρκες για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Συχνά αυτά τα προϊόντα τοποθετούνται στα σημεία που άλλοτε καταλάμβαναν οι πιο γνωστές μάρκες της αγοράς.
Οι νέες τάσεις
Ένας άλλος λόγος που οδηγεί τις κλασικές μάρκες μακριά από τις πιο περιζήτητες θέσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ, είναι η αδυναμία τους να συμβαδίσουν με την νέα τάση που απαιτεί πιο υγιεινά τρόφιμα. Τα καταστήματα, αντιθέτως, αντιλαμβάνονται τις απαιτήσεις των πελατών, προωθώντας υγιεινότερα προϊόντα ακόμα και αν δεν προέρχονται από καθιερωμένα brands. Η μετατόπιση αυτή είχε ως αποτέλεσμα ποσά συνολικού ύψους 17 δισ. δολαρίων να μεταφερθούν από τις καθιερωμένες μάρκες σε νεοφυείς επιχειρήσεις από το 2013 έως το 2020.
Οι περικοπές κωδικών
Στα παραπάνω προστίθεται η τάση των μεγάλων εταιρειών να περικόπτουν κωδικούς προϊόντων, περιορίζοντας την ποικιλία που προσφέρουν σε μια προσπάθεια να μειώσουν το κόστος. Πρόκειται για μια μεγάλης σημασίας αλλαγή καθώς επί χρόνια οι καταναλωτές είχαν εκπαιδευτεί να προσδοκούν ότι κάποιος θα τους προσφέρει σχεδόν ο,τιδήποτε επιθυμήσουν ή σκεφτούν.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ενοίκια: Πλαφόν 5% στις αυξήσεις υπόσχεται ο Μπάιντεν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/build-a-house-4503738_1280-600x450.jpg)
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
![Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Πότε θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα έρευνας για τα δάνεια υψηλού κινδύνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_banks_akinhta-600x352.png)
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
![Birkenstock: Ποια είναι η γυναίκα που θα φέρει την ασιατική άνοιξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/birkenstock-600x401.jpg)
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
![Burberry: Ένας βετεράνος θα τη σώσει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/burberry-2-600x323.jpg)
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
![Τραμπ: Η ατζέντα της δεύτερης θητείας – Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_trump_UPdol2-600x352.png)
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
![Βλαντισλάβ Ντορόνιν: Ποιος είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ» της αυτοκρατορίας ξενοδοχείων που αγαπούν οι VIP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/doronin-campel1-600x300.jpg)
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
![Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-14T001554Z_1383220067_RC2MU8AU3PXS_RTRMADP_5_USA-ELECTION-TRUMP-600x400.jpg)
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
![Τζερόμ Πάουελ: Δεν θα περιμένουμε να φθάσει ο πληθωρισμός στο 2% για να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Powell_jackson-1-600x400.jpg)
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
![Τετραήμερη εργασία: Γιατί σκέπτεται να την υιοθετήσει η Πορτογαλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_ergazomenoi23-1024x600-1-600x352.png)
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης
![Goldman Sachs: Αυξάνει αμοιβές και μπόνους στους υπαλλήλους μετά την απογείωση των κερδών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
«Χρυσές» αμοιβές και μπόνους στην Goldman Sachs μετά την απογείωση κερδών
Τα κέρδη της Goldman Sachs αυξήθηκαν κατά 150% στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, από 1,2 δισ. πέρσι