Χαμηλότερο κατά 4,5% αναμένεται να είναι το εμπορικό πλεόνασμα της Βραζιλίας φέτος έναντι του 2023 και θα διαμορφωθεί σε περίπου 94,4 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης.
Όπως αναφέρει το Reuters η σημαντικότερη αιτία της υποχώρησης του πλεόνασματος θα είναι η αύξηση των εισαγωγών.
Λούλα: Η Βραζιλία δεν θα γίνει ποτέ πλήρες μέλος του ΟΠΕΚ+, αλλά μόνο παρατηρητής
Πέρυσι, το εμπορικό πλεόνασμα της νοτιοαμερικανικής χώρας ανήλθε σε σχεδόν 99 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Οι αναμενόμενες εισαγωγές για το 2024 θεωρούνται ότι θα είναι αυξημένες κατά 5,4%, ενώ οι εξαγωγές κατά 2,5%.
Οι εκτιμήσει της κυβέρνησης συμπίπτουν με τις προβλέψεις των αναλυτών που ανέφεραν ότι το ρεκόρ του 2023 θα είναι δύσκολο να επαναληφθεί, δεδομένου ότι η πτώση των επιτοκίων αναμένεται να ενισχύσει τις εισαγωγές.
Η χρονιά ρεκόρ
Τα στοιχεία του ετήσιου εμπορικού πλεονάσματος για το 2023 ακολούθησαν το μηνιαίο πλεόνασμα των 9,4 δισ. δολαρίων τον Δεκέμβριο, το οποίο προσγειώθηκε πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών για 7,8 δισ. δολάρια σε έρευνα του Reuters.
Οι εισαγωγές το 2023 μειώθηκαν κατά περίπου 12% σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Βιομηχανίας, Εμπορίου και Υπηρεσιών.
Η τάση αυτή διατηρήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με τη συρρίκνωση να παρατηρείται τόσο στις τιμές όσο και στις ποσότητες, με αποτέλεσμα τη μείωση των εισαγωγών βασικών προϊόντων, όπως τα καύσιμα, τα λιπάσματα και τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία.
Εν τω μεταξύ, οι βραζιλιάνικες εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 1,7% το 2023.
Οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σημείωσαν άνοδο στα τέλη του έτους λόγω της πρωτοφανούς γεωργικής παραγωγής και της αύξησης των αποστολών από τον εξορυκτικό τομέα.
Τα στοιχεία του 2023 σηματοδοτούν επίσης την πρώτη φορά που η Βραζιλία εξάγει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε μία μόνο χώρα, την Κίνα, μέσα σε ένα έτος, δήλωσε η Τατιάνα Πραζέρες, υπουργός εξωτερικού εμπορίου. Οι εξαγωγές προς τον ασιατικό γίγαντα έφτασαν σχεδόν τα 106 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Latest News
Ποια είναι η τολμηρότερη αεροπορική εταιρεία στον πλανήτη;
Η Middle East Airlines είναι ο μόνος αερομεταφορέας που εξυπηρετεί τη χώρα εν μέσω ισραηλινών βομβαρδισμών και μαχών με τη Χεζμπολάχ
Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης μήνυσε το X του Έλον Μασκ
Ο Μπερνό μηνύει το Χ για αναδημοσίευση άνευ καταβολής δικαιωμάτων από ειδησεογραφικά μέσα του
Από... Εξολοθρευτής, μεγαλοστέλεχος εταιρείας της λίστας Fortune 500
Ο Άρνολντ Σβαρτσνέγκερ γίνεται ο Εξολοθρευτής για ένα μεγάλο πρόβλημα της γενιάς του.
Οι BRICS στο... τιμόνι των G20 για έναν ακόμη χρόνο
Η Σύνοδος Κορυφής του Ρίο ντε Τζανέιρο ακολουθεί αυτή του Νέου Δελχί (Ινδία) και συνερχεται πριν απο αυτη του Γιοχάνεσμπουργκ (Νότια Αφρική), δίνοντας στις 3 χώρες μέλη των των BRICS τη δυνατότητα να διαμορφώσου την ατζέντα των G20
Ο κρατικός κολοσσός καπνού της Κίνας ανθεί, κόντρα σε παγκόσμιες τάσεις
Η China Tobacco είναι σχεδόν μονοπώλιο σε ένα έθνος θεριακλήδων
Πώς οι εταιρείες μπορούν να αντιμετωπίσουν την ασθένεια στην εργασία
Τα υψηλά επίπεδα απουσιών που προκαλείται από ασθένεια μετά την πανδημία δημιουργούν προβλήματα στους εργοδότες
Ύφεση και ακυβερνησία απειλούν Γαλλία και Γερμανία
Παρεμφερή προβλήματα αντιμετωπίζουν ο Γερμανός καγκελάριος Σολτς και ο Γάλλος πρωθυπουργός Μπαρνιέ. Θέλουν να υλοποιήσουν συγκεκριμένους στόχους, αλλά τους λείπουν τα χρήματα.
Απρόσμενη ανάπτυξη της ισραηλινής οικονομίας εν μέσω πολέμου
Παρά τον πόλεμο το ΑΕΠ του Ισραήλ αυξήθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο
«Taramagate»: Τι συμβαίνει στη Βρετανία με την έλλειψη ταραμοσαλάτας
Η απεργία σε ένα εργοστάσιο στη Βρετανία έχει προκαλέσει πανικό στους Λονδρέζους που διαμαρτύρονται για την ταραμοσαλάτα
Σίγουρος για τον πληθωρισμό παρά τις υψηλές υπηρεσίες o Λουίς ντε Γκίντος
Η οικονομία έχει απογοητεύσει πρόσφατα, καθώς η κατανάλωση παραμένει αδύναμη, δήλωσε ο Λουίς ντε Γκίντος