Τη χρήση φυτικών καλλυντικών προτιμά η πλειονότητα των Ελλήνων και Ελληνίδων καταναλωτών/τριών. Εκτός από την ποιότητα, οι καταναλωτές/τριες στρέφονται στα φυτικά καλλυντικά γιατί επιλέγουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής, ενώ έχουν αναπτύξει και οικολογική συνείδηση, καθώς λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις αυτών των προϊόντων στο περιβάλλον και στην υγεία τους. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα διαδικτυακής έρευνας που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας το χρονικό διάστημα 11/11-22/12/2023. Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών /τριών που συμμετείχαν (65%) είναι πιστό και αφοσιωμένο στη χρήση των φυτικών καλλυντικών.
Αγροδιατροφή: Τι κοινό έχει η υγιεινή διατροφή με τα φυτικά καλλυντικά
Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις και τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων/ίδων καταναλωτών/τριών που αφορούν στα φυτικά καλλυντικά. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας απαντήθηκε από 428 άτομα. Το δείγμα αποτελείτο στην πλειοψηφία του από γυναίκες (88%), ενώ ένα μικρό ποσοστό που συμμετείχε στην έρευνα ήταν άντρες (12%). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική επίβλεψη της διευθύντριας του MARLAB, καθηγήτριας Ροδούλας Τσιότσου και υλοποιήθηκε από τις εθελόντριες του εργαστηρίου: την υποψήφια διδάκτορα, Σμαράγδα Σαμαρά και τις προπτυχιακές φοιτήτριες, Χρυσούλα Δουλάλα, Αθανασία-Σωτηρία Ζαφείρη, Ανδρομάχη Κορωνιάδου και Νεφέλη-Μαρία Σίμου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σε ποσοστό 61% όσων συμμετείχαν χρησιμοποιεί φυτικά καλλυντικά. Το 29% τα χρησιμοποιεί γιατί πιστεύει ότι είναι πιο ποιοτικά από τα συμβατικά καλλυντικά, το 22% γιατί επιθυμεί να υιοθετήσει έναν υγιεινό τρόπο ζωής, το 22% αναφέρει το ενδιαφέρον του για την προστασία του περιβάλλοντος, το 20% τα επιλέγει για λόγους υγείας, ενώ το 5% χρησιμοποιεί τα φυτικά καλλυντικά διότι τα χρησιμοποιεί το οικογενειακό/φιλικό περιβάλλον.
Σε ό,τι αφορά την συχνότητα χρήσης των φυτικών καλλυντικών, το 8% του δείγματος της έρευνας χρησιμοποιεί πάντα φυτικά καλλυντικά, 57% τα χρησιμοποιεί συχνά, 32% τα επιλέγει μερικές φορές και το 3% τα χρησιμοποιεί σπάνια ή πολύ σπάνια Η χρήση καλλυντικών προϊόντων που παράγονται βιώσιμα θεωρείται σημαντική/πολύ σημαντική για την μεγάλη πλειοψηφία του δείγματος (86%).
Το 85% του δείγματος τονίζει ότι είναι πάρα πολύ σημαντικής ή πολύ σημαντικής σημασίας η βιώσιμη παραγωγή και κατανάλωση των φυτικών καλλυντικών. Το 34% χρησιμοποιεί τα συστατικά ως κριτήριο αξιολόγησης της βιώσιμης παραγωγής των φυτικών προϊόντων, το 20% αναζητά προϊόντα που παράγονται χωρίς να πραγματοποιούνται δοκιμές σε ζώα, το 20% εστιάζει στη φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία, το 13% στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, το 7% στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κατά την παραγωγή και το 5% στην καθιέρωση πρακτικών και στρατηγικών που προωθούν την βιωσιμότητα στην παραγωγή.
Ποια είναι τα κριτήρια που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές/τριες για την αγορά ενός φυτικού καλλυντικού προϊόντος; Από την έρευνα προκύπτει ότι το 32% επηρεάζεται από τα συστατικά και ακολουθούν η τιμή με 30%, οι συστάσεις από άλλους με 19%, και η φήμη της εταιρείας με 18%.
Η στροφή των καταναλωτών/τριών στα φυτικά καλλυντικά σε συνδυασμό με την συνεχή ανάπτυξη του κλάδου αποτέλεσε την αφορμή για το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας να πραγματοποιήσει την έρευνα.
Μέρος της έρευνας αυτής έλαβε βραβείο, το Award for the Best Teaching Case στη θεματική ενότητα: Looking into the future: Conscious and Responsible Production and Consumption στο διεθνές συνέδριο «XV International Congress on Teaching Cases Related on Public And Nonprofit Marketing» το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Λίμα του Περού.
Πηγή:AΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν
Γιαν Κάρας (ΟΠΑΠ): «Χτίζουμε» στην επιτυχία του Τζόκερ – Έφθασαν τις 12.000 τα VTLs
Ο ΟΠΑΠ παρουσίασε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το γ' τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2024 - Στα 352 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς - Ποιες παροχές αυξάνονται
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση
Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε
Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο
Άνοιγμα εννέα σημείων Goody’s - Everest σε Μ. Ανατολή και Ευρώπη - Οι στόχοι για το 2025
Μέχρι το τέλος του έτους ο όμιλος Goody’s - Everest αναμένεται να εγκαινιάσει συνολικά 9 νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ