![Φυτικά καλλυντικά: Κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των πολιτών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/decorative-cosmetics-EBFS2NC.jpg)
Τη χρήση φυτικών καλλυντικών προτιμά η πλειονότητα των Ελλήνων και Ελληνίδων καταναλωτών/τριών. Εκτός από την ποιότητα, οι καταναλωτές/τριες στρέφονται στα φυτικά καλλυντικά γιατί επιλέγουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής, ενώ έχουν αναπτύξει και οικολογική συνείδηση, καθώς λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις αυτών των προϊόντων στο περιβάλλον και στην υγεία τους. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα διαδικτυακής έρευνας που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας το χρονικό διάστημα 11/11-22/12/2023. Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών /τριών που συμμετείχαν (65%) είναι πιστό και αφοσιωμένο στη χρήση των φυτικών καλλυντικών.
Αγροδιατροφή: Τι κοινό έχει η υγιεινή διατροφή με τα φυτικά καλλυντικά
Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις και τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων/ίδων καταναλωτών/τριών που αφορούν στα φυτικά καλλυντικά. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας απαντήθηκε από 428 άτομα. Το δείγμα αποτελείτο στην πλειοψηφία του από γυναίκες (88%), ενώ ένα μικρό ποσοστό που συμμετείχε στην έρευνα ήταν άντρες (12%). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική επίβλεψη της διευθύντριας του MARLAB, καθηγήτριας Ροδούλας Τσιότσου και υλοποιήθηκε από τις εθελόντριες του εργαστηρίου: την υποψήφια διδάκτορα, Σμαράγδα Σαμαρά και τις προπτυχιακές φοιτήτριες, Χρυσούλα Δουλάλα, Αθανασία-Σωτηρία Ζαφείρη, Ανδρομάχη Κορωνιάδου και Νεφέλη-Μαρία Σίμου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σε ποσοστό 61% όσων συμμετείχαν χρησιμοποιεί φυτικά καλλυντικά. Το 29% τα χρησιμοποιεί γιατί πιστεύει ότι είναι πιο ποιοτικά από τα συμβατικά καλλυντικά, το 22% γιατί επιθυμεί να υιοθετήσει έναν υγιεινό τρόπο ζωής, το 22% αναφέρει το ενδιαφέρον του για την προστασία του περιβάλλοντος, το 20% τα επιλέγει για λόγους υγείας, ενώ το 5% χρησιμοποιεί τα φυτικά καλλυντικά διότι τα χρησιμοποιεί το οικογενειακό/φιλικό περιβάλλον.
Σε ό,τι αφορά την συχνότητα χρήσης των φυτικών καλλυντικών, το 8% του δείγματος της έρευνας χρησιμοποιεί πάντα φυτικά καλλυντικά, 57% τα χρησιμοποιεί συχνά, 32% τα επιλέγει μερικές φορές και το 3% τα χρησιμοποιεί σπάνια ή πολύ σπάνια Η χρήση καλλυντικών προϊόντων που παράγονται βιώσιμα θεωρείται σημαντική/πολύ σημαντική για την μεγάλη πλειοψηφία του δείγματος (86%).
Το 85% του δείγματος τονίζει ότι είναι πάρα πολύ σημαντικής ή πολύ σημαντικής σημασίας η βιώσιμη παραγωγή και κατανάλωση των φυτικών καλλυντικών. Το 34% χρησιμοποιεί τα συστατικά ως κριτήριο αξιολόγησης της βιώσιμης παραγωγής των φυτικών προϊόντων, το 20% αναζητά προϊόντα που παράγονται χωρίς να πραγματοποιούνται δοκιμές σε ζώα, το 20% εστιάζει στη φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία, το 13% στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, το 7% στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κατά την παραγωγή και το 5% στην καθιέρωση πρακτικών και στρατηγικών που προωθούν την βιωσιμότητα στην παραγωγή.
Ποια είναι τα κριτήρια που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές/τριες για την αγορά ενός φυτικού καλλυντικού προϊόντος; Από την έρευνα προκύπτει ότι το 32% επηρεάζεται από τα συστατικά και ακολουθούν η τιμή με 30%, οι συστάσεις από άλλους με 19%, και η φήμη της εταιρείας με 18%.
Η στροφή των καταναλωτών/τριών στα φυτικά καλλυντικά σε συνδυασμό με την συνεχή ανάπτυξη του κλάδου αποτέλεσε την αφορμή για το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας να πραγματοποιήσει την έρευνα.
Μέρος της έρευνας αυτής έλαβε βραβείο, το Award for the Best Teaching Case στη θεματική ενότητα: Looking into the future: Conscious and Responsible Production and Consumption στο διεθνές συνέδριο «XV International Congress on Teaching Cases Related on Public And Nonprofit Marketing» το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Λίμα του Περού.
Πηγή:AΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/epixeiriseis_2-600x414.jpg)
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
![Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Σιμόπουλος-Αντωνακόπουλος-Λαμπρόπουλος-600x450.jpeg)
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
![Βρεττού – Attica Bank: Το roadmap για τον 5ο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Photo_Eleni-Vrettou-768x546-1-1-600x427.jpg)
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
![Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Space-Hellas-600x375.jpg)
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/synaiteristiki_xanion-768x384-1-600x300.jpg)
Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ
Ενδιαφέρον από τσεχικό επενδυτικό fund
![Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/space-hellas-600x380.jpg)
Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή
Από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024 οι μετοχές της εταιρείας θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο Αθηνών