Παρά τη μείωση του πληθωρισμού και την αύξηση των μισθών, το πορτοφόλι πολλών καταναλωτών συνεχίζει να είναι μισοάδειο. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές όχι μόνο στα νοικοκυριά των χαμηλών εισοδημάτων, όπως θα περίμενε κάποιος, αλλά και στην περίφημη «μεσαία τάξη», όπου περίπου τα μισά νοικοκυριά υπό το βάρος των λογαριασμών και των τραπεζικών οφειλών δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα σε προϊόντα εκτός τροφίμων.
Αντιμέτωποι λοιπόν με μια επίμονη ακρίβεια πολλοί καταναλωτές έχουν γίνει value hackers (κυνηγοί ευκαιριών), υιοθετώντας νέες μεθόδους για να αξιοποιήσουν στο έπακρο το εισόδημά τους.
Σούπερ μάρκετ: Οι τάσεις των καταναλωτών και η νέα απειλή για τα μεγάλα brands
Οι αγορές ρούχων και παπουτσιών χαμηλότερης τιμής, η αναζήτηση προσφορών και εκπτώσεων, τα μικρότερα μεγέθη συσκευασιών όταν πρόκειται για καλλυντικά και είδη περιποίησης, η στροφή στα μεταχειρισμένα είδη τεχνολογίας (και όχι μόνο), καθώς και η επιλογή φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων έναντι των premium ή πολυτελών brands, μια τάση που επιταχύνθηκε από το TikTok, είναι κάποια απ’ αυτά τα «κόλπα» εξοικονόμησης χρημάτων.
Η μεγέθυνση του value retailing στην εγχώρια αγορά αποτυπώνεται τόσο στις επιδόσεις επιχειρήσεων λιανικής που επενδύουν στις μόνιμα χαμηλές τιμές, σαν τα καταστήματα Jumbo και την εκπτωτική αλυσίδα Lidl, όσο και στην ταχεία ανάπτυξη των low cost ξένων αλυσίδων (βλέπε τις πολωνικές Pepco και Sinsay, την τουρκική LC Waikiki και την σερβική Lili Drogerie), καθώς και στην αθόρυβη επέλαση των κινεζικών πλατφορμών Temu και Shein.
Συγκατοίκηση
Η Pepco, που ξεκίνησε εμπορικά τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα στις αρχές Οκτωβρίου του 2022, έχει φτάσει να μετράει 27 καταστήματα πανελλαδικά, ή πάνω από 13.500 τ.μ. χώρων πώλησης, με τη διοίκηση να εμφανίζεται ικανοποιημένη από τις επιδόσεις όσον αφορά τον τζίρο. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνο Βλάσση, Expansion Manager της αλυσίδας, η μητρική διαθέτει αυξημένο budget για περαιτέρω επέκταση των καταστημάτων Pepco στην εγχώρια αγορά. Για το 2024 σχεδιάζεται ο διπλασιασμός του αριθμού των καταστημάτων, ώστε να ενισχυθεί το brand awareness στην Ελλάδα.
Συνολικά, ο στόχος για την ελληνική αγορά είναι το δίκτυο των σημείων πώλησης της πολωνικής αλυσίδας να φθάσει τα 200 καταστήματα σε όλη την επικράτεια, όπως αναφέρει ο κ. Βλάσσης.
Εκπροσωπώντας απολύτως το value retailing, καθώς ο ακριβότερος κωδικός δεν ξεπερνά τα 30 ευρώ, η πολωνική αλυσίδα ρούχων και ειδών σπιτιού για να επεκταθεί γρηγορότερα στην επαρχία ακολουθεί και τη στρατηγική της συγκατοίκησης και ήδη προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη λειτουργία σημείων πώλησης εντός των καταστημάτων της αλυσίδας σουπερμάρκετ σε 5 πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.
Ντεμπούτο
Πλάνο δυναμικής επέκτασης στην ελληνική αγορά έχει καταρτίσει και ο πολωνικός όμιλος LPP, με την αλυσίδα SiNSAY να φθάνει τα 6 καταστήματα στο τέλος Ιανουαρίου του 2024. Με τα δύο νέα καταστήματα, που θα εγκαινιαστούν τις επόμενες εβδομάδες, το πρώτο στην Πέτρου Ράλλη και το δεύτερο στο λιμάνι του Πειραιά, η πολωνική αλυσίδα κάνει ντεμπούτο στην αγορά της Αττικής.
Διαθέτοντας είδη ένδυσης και αξεσουάρ για γυναίκες, άνδρες και παιδιά, καθώς και συλλογή ειδών σπιτιού, προϊόντων μακιγιάζ και περιποίησης δέρματος, σε προσιτές τιμές, στόχος του ομίλου είναι η αλυσίδα SiNSAY να φτάσει τα 30 καταστήματα μέσα στην επόμενη διετία. Παράλληλα, σχεδιάζεται να εισέλθει στην ελληνική αγορά ένα ακόμα brand του ομίλου (διαχειρίζεται πέντε μάρκες μόδας: Reserved, House, Cropp, Mohito και Sinsay).
Από την Τουρκία
Με σταθερό ρυθμό, αλλά όχι ιδιαίτερα γρήγορο, αναπτύσσεται η τουρκική αλυσίδα LC Waikiki. Το 2023 η εταιρεία προσέθεσε δύο ακόμα σημεία στο δίκτυό της, και συγκεκριμένα στα Ιωάννινα και στο Ηράκλειο Κρήτης, στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza, φθάνοντας συνολικά τα 10 καταστήματα. Παράλληλα, προχώρησε σε μεταστέγαση του καταστήματος στην Κόρινθο εντός του Mare West, ενώ στο πλάνο της φαίνεται να βρίσκεται και η επέκταση στην Καβάλα.
Με έναρξη δραστηριοτήτων τον Απρίλιο του 2021 στη χώρα μας, η Lili Drogerie, αλυσίδα λιανικής πώλησης προϊόντων ομορφιάς, υγείας, καλλυντικών και φαρμακευτικών καταγόμενη από τη Σερβία, έχει φτάσει πλέον στα 19 καταστήματα, όλα στην Αττική.
Εκτός από τη διάθεση προϊόντων γνωστών εταιρειών του κλάδου καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής, η εταιρεία έχει αναπτύξει τις δικές της μάρκες με στόχο την παροχή λύσεων σε λογικές τιμές.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟ ΒΗΜΑ
Latest News
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν
Γιαν Κάρας (ΟΠΑΠ): «Χτίζουμε» στην επιτυχία του Τζόκερ – Έφθασαν τις 12.000 τα VTLs
Ο ΟΠΑΠ παρουσίασε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το γ' τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2024 - Στα 352 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς - Ποιες παροχές αυξάνονται
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση
Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε
Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο
Άνοιγμα εννέα σημείων Goody’s - Everest σε Μ. Ανατολή και Ευρώπη - Οι στόχοι για το 2025
Μέχρι το τέλος του έτους ο όμιλος Goody’s - Everest αναμένεται να εγκαινιάσει συνολικά 9 νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ