![Berkshire Hathaway: Η εταιρεία του Μπάφετ «τα βρήκε» εξωδικαστικά με αλυσίδα σταθμών εξυπηρέτησης φορτηγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/pilot.jpg)
Η Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ τελικά δεν θα βρεθεί στις δικαστικές αίθουσες για να λύσει τις διαφορές της όσον αφορά στην αγορά μιας εταιρείας διαχείρισης σταθμών φορτηγών που ίδρυσε ένας δισεκατομμυριούχος από το Τενεσί, μετά τη διευθέτηση της διαφοράς που σχετιζόταν με την αξία της εταιρείας.
Η Berkshire είχε συνάψει συμφωνία πριν από περίπου έξι χρόνια για να αποκτήσει τα Pilot Travel Centres, που ιδρύθηκαν από τον δισεκατομμυριούχο James “Big Jim” Haslam II, πατριάρχη μιας ισχυρής οικογένειας του Τενεσί.
Η εξαγορά έγινε σταδιακά. Η Berkshire ελέγχει τώρα το δίκτυο με μερίδιο 80% που αποκτήθηκε έναντι σχεδόν 11 δισ. δολαρίων. Οι Haslams είχαν επίσης τη δυνατότητα να πουλήσουν το υπόλοιπο 20% των μετοχών στην Berkshire.
Φιλανθρωπία: 3,5 δισ. δολάρια χορηγήθηκαν στις ΗΠΑ το 2023 – Ο Μπάφετ στην κορυφή
Όμως το deal «έσπασε» με άσχημο τρόπο. Τον Οκτώβριο, η οικογενειακή εταιρεία Haslam Pilot Corp κατηγόρησε τον όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων του Mπάφετ ότι άλλαξε τη λογιστική μεθοδολογία της αλυσίδας σταθμών φορτηγών για να φανεί μικρότερη η κερδοφορία του και να μειώσει με αυτό τον τρόπο την αξία του υπόλοιπου μεριδίου 20%.
Η Berkshire αντεπιτέθηκε τον Νοέμβριο, κατηγορώντας τον γιο του ιδρυτή Jimmy Haslam III, συνιδιοκτήτη της ποδοσφαιρικής ομάδας Cleveland Browns, ότι επιδίωκε να χειραγωγήσει τα στελέχη της Pilot ώστε να διογκώσουν τα κέρδη της εταιρείας, υποσχόμενος κρυφές αποζημιώσεις.
Η τιμή για το υπόλοιπο μερίδιο 20% θα βασιζόταν στο 10πλάσιο των κερδών της εταιρείας προ τόκων και φόρων, με ορισμένες προσαρμογές, αλλά ο τρόπος υπολογισμού αυτών των κερδών ήταν στο επίκεντρο της διαμάχης.
Οι δύο αντιμαχόμενες πλευρές “τα βρήκαν”
Η σχετική εκδίκαση της υπόθεσης σε δικαστήριο του Ντέλαγουερ ειχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τη Δευτέρα. Ωστόσο, σε ξεχωριστές ανακοινώσεις την Κυριακή και οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι κατέληξαν σε συμφωνία «για την πλήρη διευθέτηση της αγωγής του Ντέλαγουερ», συμπεριλαμβανομένων «όλων των αξιώσεων και ανταγωγών». Λεπτομέρειες για τον διακανονισμό πάντως δεν έγιναν γνωστές.
Η Pilot, η οποία λειτουργεί επίσης το Flying J, πουλά καύσιμα, τρόφιμα και εμπορεύματα σε φορτηγατζήδες και παρέχει ντους μεταξύ άλλων υπηρεσιών. Η επιχείρηση που εδρεύει στο Knoxville είναι η μεγαλύτερη επιχείρηση του είδους της στην Αμερική με περισσότερες από 750 τέτοιους σταθμούς στις ΗΠΑ και τον Καναδά και 30.000 υπαλλήλους.
Η εξαγορά από την Berkshire, της οποίας τα σχετικά συμφέροντα περιλαμβάνουν την ασφαλιστική εταιρεία Geico και την αντιπροσωπεία Berkshire Hathaway Automotive, θεωρήθηκε ως ψήφος εμπιστοσύνης στην οικονομία των ΗΠΑ και ειδικότερα στον παραδοσιακό τομέα των μεταφορών, παρά την άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Golden Visa: Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία μετά από μεγάλες καθυστερήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_golden_visa24_1-600x352.png)
Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία Golden Visa μετά από μεγάλες καθυστερήσεις
Η Πορτογαλία επισπεύδει τις αιτήσεις για Golden Visa μεταβαίνοντας από ένα σύστημα ψηφιακής υποβολής αιτήσεων
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων