Έρευνα αντιντάμπινγκ για «μπράντι που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση» ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει το Πεκίνο. Πρόκειται για μια κίνηση που το Παρίσι εξέλαβε ως εξόχως επιθετική, δεδομένου ότι στην κινεζική πρωτεύουσα βρίσκεται η γαλλίδα υπουργός Τουρισμού Ολιβιά Γκρεγκουάρ με μια αμιγώς «ειρηνευτική αποστολή». Διότι η Γαλλία θεωρεί ότι όταν το Πεκίνο μιλά για «μπράντι», έχει στο στόχαστρο το κονιάκ και μέσω αυτού την ίδια τη χώρα.
Πρόκειται για ένα ακόμα κεφάλαιο που ανοίγει στις σινοευρωπαϊκές εμπορικές διαμάχες. Τον περασμένο Νοέμβριο η Κινεζική Ένωση Παραγωγών Οινοπνευματωδών Ποτών κατέθεσε καταγγελία κατά της Ευρωπαϊκής Ενωσης, την οποία κατηγορεί ότι χρησιμοποιεί πρακτικές ντάμπινγκ στις εξαγωγές κρασιών και μπράντι προς την Κίνα. Οι Κινέζοι παραγωγοί ισχυρίζονται δηλαδή ότι η ΕΕ εξάγουν τα προϊόντα σε τιμές χαμηλότερες για να πλήξουν τον ανταγωνισμό.
Το προηγούμενο με τα EV
Η Γαλλία είναι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή χώρα εξαγωγής μπράντι με τις εμβληματικές επωνυμίες παραγωγής Martell, Rémy Martin και Hennessy (πρόκειται για προϊόντα ονομασίας προέλευσης από την κοινότητα Κονιάκ). Το Παρίσι συνδέει την κινεζική απόφαση με την έρευνα που ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο η ΕΕ για τις κινεζικές επιδοτήσεις στις βιομηχανίες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που υποστήριξε με ζήλο η Γαλλία, στο πλαίσιο της προσπάθειας να μειωθεί η ευρωπαϊκή εξάρτηση από τις κινεζικές εισαγωγές.
Apple: Βουτιά στις πωλήσεις iphone στην Κίνα
Το Παρίσι και οι Βρυξέλλες θεωρούν ότι η κινεζική κυβέρνηση επιδοτεί τις εταιρείες εξαγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Το Πεκίνο ερμηνεύει τις κινήσεις αυτές της ΕΕ (και το γαλλικό ζήλο) ως «καθαρό και σκληρό προστατευτισμό» της ευρωπαϊκής και γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι επιδοτήσεις στον κινεζικό κλάδο του αυτοκινήτου εξάλλου εκ μέρους του Πεκίνου, αλλά και οι επιδοτήσεις και τα προνόμια που έχει θεσπίσει η αμερικανική κυβέρνηση για να στηρίξει τους Αμερικανούς κατασκευαστές και οι ανάλογες κινήσεις (πολύ λιγότερο κραυγαλέες συγκριτικά) που κάνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις στο επίκεντρο του παγκόσμιου εμπορικού ανταγωνισμού.
Ενός ανταγωνισμού που έχει κλιμακωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια και ο οποίος, παρά το υποτυπώδες μέτωπο που έχουν συμπήξει ΗΠΑ και ΕΕ κατά της Κίνας, ουσιαστικά έχει εξελιχθεί σε πόλεμο όλων εναντίον όλων.
Εκτεθειμένη η υπουργός
Η προαναγγελία διεξαγωγής έρευνας αντι-ντάμπινγκ (και η επαπειλή δασμολόγησης των εισαγωγών οινοπνευματωδών ποτών από την ΕΕ και συγκεκριμένα κονιάκ από τη Γαλλία) έγινε ενόσω βρίσκεται στην Κίνα η υπουργός Εμπορίου της Γαλλίας Ολιβιά Γκρεγκουάρ για να εγκαινιάσει το «γαλλο-κινεζικό έτος πολιτιστικού τουρισμού 2024».
Πρόκειται για μια επιχείρηση σαγήνης τουριστών από την Κίνα, που μετά τα περιοριστικά μέτρα κατά της Covid έχουν εξελιχθεί σε «είδος εν ανεπαρκεία» στο Παρίσι και στη Γαλλία γενικότερα. Ακριβή στοιχεία για τον αριθμό των Κινέζων που επισκέφθηκαν πέρυσι τη Γαλλία δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, αλλά το υπουργείο Τουρισμού εκτιμά ότι «ο τζίρος που έκαναν πέρασε το κατώφλι του 1 δισ. ευρώ».
Είναι μια αισιόδοξη εξέλιξη αυτή, αλλά οι αριθμοί πόρρω απέχουν από τους αντίστοιχους προ-πανδημικούς. Διότι το 2019 τα 2 εκατομμύρια Κινέζοι τουρίστες που επισκέφθηκαν τη Γαλλία δαπάνησαν 3,5 δισ. ευρώ. Η προσδοκία προσέλκυσης επισκεπτών από την Κίνα είναι αυξημένη εφέτος για τη γαλλική κυβέρνηση, δεδομένου ότι το Παρίσι φιλοξενεί το καλοκαίρι τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες.
Παράπλευρη απώλεια
Ο κλάδος των οινοπνευματωδών ποτών πέφτει θύμα μιας πολιτικής και διπλωματικής διαμάχης, κατά την εκτίμηση της «Le Figaro». «Δεν μπορούμε παρά να σκεφτούμε ότι είμαστε παράπλευρη απώλεια. Το κονιάκ είναι η ίδια η Γαλλία», δήλωσε στη γαλλική εφημερίδα ο Ραφαέλ Ντελπές, γενικός διευθυντής του Εθνικού Διεπαγγελματικού Γραφείου Κονιάκ (BNIC).
Το σοκ στη Γαλλία από την προαναγγελία έρευνας αντι-ντάμπινγκ εκ μέρους της κινεζικής κυβέρνησης είναι μεγάλο, διότι η Κίνα είναι μια στρατηγική αγορά για τον κλάδο της παραγωγής κονιάκ, αφού απορροφά το ένα τέταρτο των συνολικών εξαγωγών του προϊόντος.
Ο αντίκτυπος στο Χρηματιστήριο του Παρισιού ήταν άμεσος. Αμέσως μετά την ανακοίνωση των κινεζικών αρχών την περασμένη Παρασκευή, η μετοχή της Rémy Cointreau, του οποίου το κονιάκ αντιπροσωπεύει την πλειοψηφία των πωλήσεων, δέχθηκε ισχυρές πιέσεις. Μεγάλες απώλειες είχε και η μετοχή της Pernod Ricard, ενώ πτωτικά κινήθηκαν και οι μετοχές της Campari στο Μιλάνο και της Diageo στο Λονδίνο.
Πολιτικό το ζήτημα
Ελάχιστες πληροφορίες έχουν κοινοποιηθεί για την ουσία της υπόθεσης και συγκεκριμένα για τα παράπονα που έχει εκφράσει η κινεζική κυβέρνηση στις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP), η έρευνα που προαναγγέλθηκε θα εξετάσει αν την περίοδο από τον Οκτώβριο του 2022 έως και το Σεπτέμβριο του 2023 η ΕΕ εφάρμοσε εσκεμμένα ή ανέχθηκε την τακτική ντάμπινγκ, τιμολογώντας χαμηλότερα εξαγώγιμα προϊόντα προς την Κίνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Ραφαέλ Ντελπές, «οι Κινέζοι παραγωγοί οινοπνευματωδών ποτών θεωρούν ότι η ζημιά που θα προκληθεί από τον αθέμιτο ανταγωνισμό των Ευρωπαίων θα φθάσει στο 15,88% του τζίρου του κινεζικού κλάδου. Κάτι που σημαίνει ότι, θεωρητικά, για να αντισταθμιστεί η ζημιά θα πρέπει να επιβληθούν πρόσθετοι δασμοί 15,88% στις εισαγωγές ευρωπαϊκών αποσταγμάτων».
Αν είναι έτσι όμως τα πράγματα, «το επίπεδο αυτό της δασμολόγησης, αν τελικά επιβληθεί, θα είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που συνήθως επιβάλλεται από τις κινεζικές αρχές σε αντίστοιχες περιπτώσεις», πρόσθεσε ο επικεφαλής της Ένωσης των Γάλλων παραγωγών κονιάκ. Ο Ντελπές ανέφερε ανάλογες έρευνες αντι-ντάμπινγκ που διεξήγαγαν οι κινεζικές αρχές το 2020 για τις εισαγωγές κρασιού από την Αυστραλία που κατέληξαν στην επιβολή δασμών της τάξεως του 200% και πλέον στα αυστραλέζικα κρασιά!
«Αυτό δείχνει ότι ακόμα και γι’ αυτούς, το ντάμπινγκ για το οποίο διαμαρτύρονται δεν είναι προφανές. Οι ισχυρισμοί τους δεν έχουν στέρεη βάση», σημείωσε ο Ντελπές, ο οποίος επιμένει ότι οι εμπορικές πρακτικές του κλάδου των Γάλλων και γενικότερα των Ευρωπαίων εξαγωγέων οινοπνευματωδών ποτών είναι σύμφωνες με την κινεζική και τη διεθνή νομοθεσία. Η έρευνα των κινεζικών αρχών για τα «μπράντι από την ΕΕ» θα διαρκέσει από 12 έως 18 μήνες.
Latest News
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης