
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι απίθανο να μειώσει τα επιτόκια νωρίτερα από το καλοκαίρι. Αυτό είπε ο Μπόρις Βούτσιτς, μέλος του ΔΣ της ΕΚΤ και επικεφαλής της Κεντρικής Τράπεζας της Κροατίας, μιλώντας σε κροατικό τηλεοπτικό δίκτυο σήμερα Δευτέρα.
Δίνοντας το στίγμα της στρατηγικής των υπεύθυνων χάραξης πολιτικής της ΕΚΤ, εξήγησε ότι ενώ ο πληθωρισμός θα συνεχίσει να μειώνεται σταδιακά, οι αξιωματούχοι θέλουν να πειστούν για την επιβράδυνση και θα περιμένουν στοιχεία για την αγορά εργασίας της ευρωζώνης.
Επιτόκια: Νέες αυξήσεις τον Νοέμβριο – Μεγάλωσε η ψαλίδα σε καταθέσεων και δανείων
«Δεν μιλάμε για μείωση των επιτοκίων τώρα, και πιθανότατα δεν θα το κάνουμε πριν από το καλοκαίρι», είπε επί λέξει ο Βούτσιτς, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι επενδυτές έχουν στοιχηματίσει σε αλλεπάλληλες μειώσεις επιτοκίων της ΕΚΤ στη διάρκεια του 2024, μετά από μια ακόμα μεγαλύτερη από την αναμενόμενη πτώση του πληθωρισμού προς το τέλος του 2023.
Οι αγορές επικαιροποίησαν τελευταία τα στοιχήματά τους, συνεχίζοντας, ωστόσο, να τιμολογούν μια μείωση μέσα στην άνοιξη κατά 0,25%.
Η επιδείνωση των οικονομικών δεδομένων θα μπορούσε να τροφοδοτήσει τέτοιες προσδοκίες, αν και ο Βούτσιτς είπε ότι η ευρωζώνη θα αποφύγει την πρώτη ύφεση μετά την πανδημία.
«Φαίνεται ότι η Κροατία θα αποφύγει την ύφεση, και πιθανώς και η ευρωζώνη», είπε. «Θα έχουμε μια ήπια ψύξη, χωρίς ύφεση, ενώ θα πετύχουμε τον στόχο μας για μείωση του πληθωρισμού».
Στο μεταξύ, σταθεροί στην εκτίμηση ότι και η Fed θα προχωρήσει σε θεαματική μείωση των επιτοκίων εντός του 2024 παραμένουν οι traders κρατικών ομολόγων, παρά τα δεδομένα που έρχονται από την αμερικανική οικονομία τα οποία δείχνουν – μεταξύ άλλων – ότι η αγορά εργασίας παραμένει σφιχτή.
Όπως έγραψε το Bloomberg την προηγούμενη Παρασκευή, τα συμβόλαια ανταλλαγής που συνδέονται με τις ημερομηνίες συνεδριάσεων της Fed τιμολογούν και πάλι σχεδόν έξι μειώσεις κατά ένα τέταρτο της μονάδας έκαστη και δίνουν άνω του 70% πιθανότητες για μείωση του βασικού επιτοκίου κατά ένα τέταρτο της μονάδας τον Μάρτιο.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς